شناسهٔ خبر: 31902251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

700 اثر طبیعی و تفریحی چابهار چشم انتظار گردشگران نوروزی

رحمدل بامری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران با آب و هوایی مطلوب، سواحل شنی ماسه ای و صخره ای

صاحب‌خبر - رحمدل بامری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران با آب و هوایی مطلوب، سواحل شنی ماسه ای و صخره ای سالانه میزبان صدها هزار مسافر است.
وی بیان کرد: چشم ‌اندازهای زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن و دهها جاذبه دیگر آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.
سرپرست فرمانداری چابهار با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر برای استقبال مطلوب از گردشگران نوروزی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی آثار دست هنرمدان بلوچ و نمایشگاه عیدانه در سه نقطه شهر با همکاری شهرداری برپا شده است.
وی برگزاری جشن بهار طبیعت در ساحل رمین، جشنواره مسابقات بومی محلی، جشنواره موسیقی بلوچی «زیمل» در دریا بزرگ، جشنواره موسیقی با همکاری اداره ارشاد اسلامی در سطح شهر برای پرکردن اوقات فراغت مسافران برنامه ریزی شده است.
بامری به صدور مجوز موقت به بعضی از بوم گردی های نوار ساحلی برای خدمات دهی به مسافران اشاره کرد و افزود: این اقدام منجر به جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران شده است.
وی نظارت شبانه روزی از تاسیسات گردشگری و خدمات دهی توسط ستاد خدمات سفر، افزایش 28 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر، ساماندهی قایق ها در دریا کوچک و جانمایی 2 مکان برای قایق های پدالی را از دیگر اقدامات برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در ایام نوروز برشمرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: کالاهای اساسی و ضروری نظیر گوشت گرم و مرغ به اندازه کافی خریداری شده و همچنین تهیه میوه شب عید (سیب و پرتقال) در مکان های مختلف شهر در حال توزیع است.
وی بیان کرد: گروههای امدادی هلال احمر در ایام نوروز در پست های مختلف استقرار دارند و برنامه ریزی کشیک نوروز برای نانوایی ها و برخی صنوف خدمات رسان نیز انجام شده است.
بامری ایجاد پنج پارکینگ ساحلی برای توقف مسافران، استقرار تمامی دستگاههای خدمات رسان در مسیر های پر تردد، ایجاد سرویس های بهداشتی در ساحل رمین و درک با کمک خیران را از دیگر اقدامات ستاد خدمات سفر چابهار برای استقبال از گردشگران عنوان کرد.
وی تصریح کرد: 36 مدرسه با 382 کلاس درس با امکانات کولر، یخچال، فرش، متکا و پتو برای اسکان میهمانان و مسافران نوروزی در شهرستان چابهار آماده شده است.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار گفت:امسال برای نخستین بار واحدهای مسکونی مردم که تمایل به اجاره در ایام نوروز را دارند شناسایی شده که خوشبختانه هم اینک حدود 600 خانه برای اجاره به مسافران نام نویسی کردند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد چابهار در شرق خلیج زیبای چابهار و اسکله های تجاری و صیادی متعدد در نوار ساحلی چابهار- گواتر، سواحل ماسه ای، پدیده موج فشان دریا بزرگ، جنگل حرا، ساحل صخره ای، کوههای مریخی، درخت انجیر معابد، تمساح پوزه کوتاه (گاندو)، گل فِشان، ساحل شنی، زیستگاه لاک پشت دریایی، پرندگان مهاجر، دلفین های زیبا، فرش خزه ها، لیپار و دشتار و بسیاری جاذبه های طبیعی گوشه ای از زیبایی های طبیعی مقصد مهم گردشگری چابهار و کنارک محسوب می شوند.
قلعه پرتغالی ها، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، حسینیه آل رسول، ساختمان های قدیمی گمرک، پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به شمار می روند.
آثار طبیعی این شهرستان نیز شامل ساحل ماسه ای، کوههای مینیاتوری، اسکله ها، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، صخره های مرجانی و غارهای بان مسیتی تیس است.
3043**3213
انتهای پیام

نظر شما