شناسهٔ خبر: 31902108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سی ان ان:

سناتور دمکرات آمریکا خواهان دسترسی کنگره به گزارش اصلی مولر شد

تهران – ایرنا – شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: سناتور 'ریچارد بلومنتال'به دنبال تحویل گزارش بازرس رابرت مولر در باره ادعای مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا به 'ویلیام بار' وزیر دادگستری، اعلام کرد که نمایندگان کنگره مایل به دسترسی به گزارش اصلی مولر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ سناتور دمکرات بلومنتال از ایالت کنتیکت آمریکا در ویژه برنامه 'اندرسون کوپر360' در انتقاد به ارائه این گزارش به (ویلیام) بار که سمت دادستان کل این کشور را به عهده دارد، گفت: ما خواهان رویت گزارش مولر هستیم، و نه مطلب خلاصه تهیه شده توسط بار.
سناتور بلومنتال افزود: ملت آمریکا برای تهیه شدن گزارش مولر (مالیات) پرداخت کرده اند و آنها شایسته هستند که از تمامی یافته ها و شواهد و مدارک آن مطلع شوند.
خبرگزاری رویترز نیز با انتشار خبری درهمین زمینه نوشت: نمایندگان کنگره آمریکا روز یکشنبه (امروز) منتظر دریافت جزئیات گزارش محرمانه بازرس مولر هستند که مشروعیت ریاست جمهوری دونالد ترامپ را به زیر سوال برده است.
رویترز افزود: انتظار می رود دادستان کل خلاصه ای از این گزارش محرمانه را که مدت 22 ماه صرف تهیه آن شده است، به کنگره و عموم ارائه دهد، ویلیام بار شنبه (روز گذشته) پس از مطالعه این گزارش به مدت 9 ساعت، ابراز امیدواری کرده که تا پایان هفته خلاصه ای از نتیجه گیری خود از این گزارش را ارائه دهد.
رویترز در ادامه نوشت: در گزارش مولر 34 نفر و سه شرکت متهم و بازجویی شدند که از این میان تاکنون دونفر از مشاوران سابق ترامپ، همچون 'پاول مانافورت' (Paul Manafort) رئیس سابق ستاد انتخاباتی و 'مایکل کوهن'وکیل سابق وی به زندان محکوم شده اند.
به گزارش ایرنا، «مولر» بازپرس ویژه پرونده بررسی دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا، پس از پایان حدود 2 سال تحقیقات خود، نسخه ای از آن را برای «بار» وزیر دادگستری این کشور ارسال کرده است. تصمیم گیری در مورد انتشار کامل یا بخش هایی از محتوای این مطلب که محرمانه اعلان شده، در حوزه اختیارات «بار» است.
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: «بار» در مورد اقدامات بعدی تصمیم خواهد گرفت. کاخ سفید هنوز گزارشی توجیهی درخصوص گزارش بازپرس ویژه دریافت نکرده است.
«رودی جولیانی» و «جی سکولو» وکلای شخصی ترامپ هم در بیانیه مشترکی گفته اند در انتظار تصمیم «بار» هستند.
ترامپ تبانی با روس ها و مسکو نیز دخالت در انتخابات آمریکا و همدستی با ستاد ترامپ را رد کرده است. وی همواره به تحقیقات مولر اعتراض داشته و آن را اقدامی علیه خود تلقی کرده است. ترامپ بارها از «جف سشنز» وزیر سابق دادگستری به دلیل امتناع از دخالت در این پرونده به نفع رئیس جمهوری، انتقاد کرده بود.
اروپام **1302**1486**

نظر شما