شناسهٔ خبر: 31902020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای ائتلاف متجاوز سعودی درباره حمله به انبار پهپاد‌های انصارالله در یمن

ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد دو غار که انصارالله از آن‌ها برای انبار کردن پهپادهای خود استفاده می‌کرده را هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست آی، ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد به دو انبار ذخیره پهپاد نیروهای انصارالله، در صنعا، پایتخت یمن حمله کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، سرهنگ ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد این ائتلاف، دو غار که از سوی نیروهای انصارالله برای انبار پهپاد مورد استفاده قرار می‌گرفته را هدف قرار داده است.

گفتنی است خبرگزاری یمن پیشتر گزارش داد اواخر جمعه شب نیروهای انصارالله یک پهپاد متعلق به ائتلاف سعودی را ساقط کردند.

همچنین شایان ذکر است دولت رئیس‌جمهور مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان) و جنبش انصارالله در ماه دسامبر و در مذاکراتی که در سوئد برگزار شد، به توافق آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروها از بندر حدیده دست یافتند؛ بندری که نقطه اصلی واردات و کمک‌رسانی به یمن محسوب می‌شود. 

طبق گزارش میدل ایست آی، انبارهای بزرگ غله در بندر حدیده از ماه سپتامبر تا فوریه، برای «برنامه جهانی غذا» در دسترس نبوده‌اند؛ به طوری که هشت میلیون یمنی در آستانه قحطی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که ده ها هزار نفر تاکنون در جنگ خانمان‌سوز یمن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما