شناسهٔ خبر: 31901914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری تورهای طبس‌گردی در استان خراسان جنوبی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس از برگزاری تورهای یک روزه و نیم روزه از جاذبه‌های این شهرستان در ایام نوروز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رسول بهبهانی (رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس) با اشاره به برنامه‌های شاخص شهرستان طبس در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: برگزاری تورهای یک روزه و نیم روزه از سردرب باغ تاریخی گلشن به مقصد جاذبه های گردشگری کال جنی، منطقه نمونه آب گرم مرتضی علی (ع) و کویر اصفهک و حلوان از مهم‌ترین برنامه های میراث فرهنگی شهرستان طبس در این ایام است.

او با بیان اینکه نمایشگاه معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری در سردرب باغ تاریخی گلشن نیز برپا شده است، افزود: همچنین ۳۰ هزار نسخه اقلام تبلیغاتی از قبیل بروشور، پوستر و کارت پستال جهت توزیع در مبادی ورودی شهرستان به چاپ رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس ادامه داد: نصب بنر و بیلبورد در سطح شهر و جایگاه‌های سوخت در راستای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان، استقرار راهنمایان گردشگری در محل باغ تاریخی گلشن جهت راهنمایی مسافرین و نظافت و آماده سازی اماکن تاریخی از دیگر برنامه‌های مهم شهرستان طبس است.

او با اشاره به اینکه دو سیاه چادر عشایری جهت معرفی فرهنگ آداب و رسوم، آیین‌ها، صنایع دستی، غذاها و شیرینی‌های سنتی برپا شده است، گفت: ۲۸ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی نیز در محل باغ تاریخی گلشن برپا شده است.

بهبهانی با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، گردشگری و مذهبی شهرستان طبس بازدید داشته‌اند، عنوان کرد: همچنین طی سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر در سراهای اقامتی شهرستان از قبیل هتل‌ها، مهمان پذیرها، اقامتگاه‌های بوم گردی، زائرسراها، کمپ‌های موقت و خانه مسافرها اقامت داشته‌اند.

او ادامه داد: میانگین میزان ماندگاری مسافرین طی سال گذشته از دو شب تجاوز کرده بود که امیدواریم امسال نیز افزایش داشته باشد.

نظر شما