شناسهٔ خبر: 31901113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

آغاز نخستین انتخابات عمومی تایلند از زمان کودتای نظامی سال ۲۰۱۴

مردم تایلند امروز یکشنبه برای اولین بار از زمان کودتای نظامی سال ۲۰۱۴ شاهد برگزاری انتخابات عمومی در کشورشان هستند.

صاحب‌خبر -

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، از ساعتی پیش نخستین انتخابات عمومی تایلند از زمان وقوع کودتای نظامی سال 2014 آغاز شده است.

مردم تایلند در حالی برای انتخاب 500 نماینده مجلس عوام این کشور پای صندوق های رأی رفته اند که 250 عضو مجلس سنای تایلند بدون برگزاری انتخابات مستقیماً توسط ارتش منصوب می شوند.

از آنجا که برای انتخاب نخست وزیر تایلند اکثریت نسبی مجموع آرای نمایندگان مجلس عوام و مجلس سنا کفایت می کند، «پرایوت چان او چا» نخست وزیر نظامی تایلند که کودتای سال 2014 را رهبری کرد و پس از آن نخست وزیر تایلند شد از شانس بسیار بالایی برای ادامه حضور در قدرت برخوردار است.

پرایوت که به عنوان نامزد اصلی حزب مورد حمایت نظامیان تایلند یعنی حزب «فالانگ پراچارت» در انتخابات حضور یافته، از همین حالا 250 رأی مجلس سنا که اعضایش منصوبان خود او هستند را عملاً در اختیار دارد و می تواند تنها با کسب 126 کرسی از 500 کرسی مجلس عوام در انتخابات امروز به حضور خود در سمت نخست وزیری تایلند ادامه دهد.

خواهر پادشاه تایلند در اندیشه نخست وزیری

احزاب دیگری از جمله «فیو تای»، «دموکرات» و «آینده به جلو» نیز در انتخابات امروز تایلند برای تصاحب کرسی های مجلس عوام این کشور با حزب حامی نخست وزیر کنونی رقابت خواهند کرد اما همان طور که گفته شد با توجه به اینکه مجلس سنا کاملاً در اختیار نظامیان است، سایر احزاب شانس چندانی برای انتخاب نخست وزیر مد نظر خود نخواهند داشت.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما