شناسهٔ خبر: 31900980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد| طرح نوروزی «میهمان امام» با مشارکت خادمیاران فرهنگی سراسر کشور اجرا می‌شود

R41347/P/S6,1188/CT7

آیین اختتامیه طرح نوروزی خادمیاران فرهنگی آستان قدس رضوی با عنوان «میهمان امام»، سوم فروردین با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و جمعی از متولیان استانی در مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، همزمان با ایام تعطیلات نوروزی و تشرف میلیون‌ها زائر به شهر مشهد، طرح فرهنگی «میهمان امام» با حضور و همراهی جمعی از مردان و زنان خادمیار تبلیغی از سراسر کشور توسط سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در حال اجراست که آیین اختتامیه اولین دوره آن صبح امروز در محل اقامتگاه خادمیاران در مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد.   

حجت‎الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن تبریک حلول سال نو و میلاد حضرت مولی الوحدین حضرت علی(ع) اظهار داشت: این مراسم اختتامیه اولین گروه خادمیاران تبلیغی نوروز 98 و افتتاحیه دومین گروه اعزامی خادمیاران فرهنگی است.

وی در رابطه با جزییات اجرای مرحله‌ای این طرح افزود: گروه‌های مبلغان از تاریخ 28 اسفند لغایت سوم فروردین‏‌ماه، از چهارم تا هشتم فروردین‎ماه و از نهم تا سیزدهم فروردین‌ماه به مدت پنج روز در سطح شهر مشهد به اجرای این طرح مشغول می‌شوند.

‌گنابادی‌نژاد بیان کرد: طبق سیاست‌های ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی، امروز خادمیاری به ثمراتی رسیده ‌و خادمیاران خواهر و برادر از 31 استان در این برنامه حضور دارند و با استفاده از تجربه سال‌های قبل، در نوروز امسال این طرح فرهنگی در سطح گسترده تری اجرایی شد.

وی با برشمردن عرصه‌های چهارگانه فرهنگی تبلیغی، هنری، کتاب و خدمت این طرح، اضافه کرد: در 19 استان کشور پایگاه‌های بدرقه زائر را با عنوان «باب الرضا(ع)» در مبادی زائرفرست ساماندهی و ایجاد شده. به علاوه 19 مجتمع بین راهی به ارایه خدمات فرهنگی به زائران در جاده‌های منتهی به حرم رضوی می‌پردازند.   

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی به بخش دیگری از این طرح اشاره کرد و گفت: دو هزار و 781 نقطه در شهر مشهد اعم از اماکن اقامتی، تجاری و عمومی شناسایی و به عنوان پایگاه‌های فرهنگی طرح نوروزی «میهمان امام» در نظر گرفته شد.

وی در این راستا اضافه کرد: 29 ایستگاه جامع فرهنگی در سطح شهر شامل مبادی ورودی، مدارس محوری، بوستان‌های عمومی ساماندهی شدند تا خدمات فرهنگی را به بهترین شکل به زائران امام علی بن موسی الرضا(ع) تقدیم کنند.

‌گنابادی‌نژاد با بیان این که پنج ایستگاه سیار نیز به صورت روزانه در شهر مشهد حدود 30 برنامه را به اجرا در می‌آورند، افزود: خادمیاران فرهنگی در بیش از 500 نقطه از شهر مشهد شامل هتل‌ها، مجتمع‌های تجاری و پارک‌ها به ارایه خدمات فرهنگی می‌پردازند. 

به گفته وی، دو هزار روحانی از سراسر کشور برای حضور در برنامه خادمیاری تبلیغی اعلام آمادگی کردند که از هزار و 500 مبلغ واجد شرایط برای سه دوره پنج روزه خدمت و حضور در این طرح دعوت به عمل آمد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن تشکر و قدردانی از خدمات خادمان فرهنگی حاضر در طرح «میهمان امام» ادامه داد: در کنار آن‌ها، 28 غرفه مهدالرضا با 128 مربی غرفه‌های قرآنی و کودکان را پشتیبانی می‌کنند. 16 گروه سرود از 15 استان کشور شامل 300 نفر به مشهد آمدند و به علاوه 9 گروه مشهدی به اجرای برنامه پرداختند.

وی از ایجاد قفسه‌های مطالعه کتاب در قطارها و نیز معرفی کتاب در ایستگاه‌های سطح شهر مشهد برای زائران در حین ترددهای جاده‌ای خبر داد و افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی سالیانه در حرم منور رضوی، در 168 نقطه از حرم مطهر با ایجاد ایستگاه‌های قرآنی، کتاب و بانوان برنامه‎های فرهنگی به اجرا می‎آید.

‌گنابادی‌نژاد در خاتمه ابراز امیدواری کرد که شرایط فراهم آمده بتواند در بیرون و درون حرم رضوی پاسخگوی نیاز معنوی و فرهنگی زائران امام هشتم باشد و برای دلدادگان حضرت که از راه دور و نزدیک برای زیارت مشرف می‌شوند، در اقصی نقاط شهر تدارک لازم دیده شود تا سربازان خوبی برای امام زمان(عج) و خادمان شایسته بارگاه منور حضرت رضا(ع) باشند.

همچنین سیدرضا فاطمی امین، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان این همایش با ابراز امیدواری برای تقویت و ترویج این عرصه خدمتی در سراسر کشور، به همه روحانیون و خدمتگزاران حاضر در این طرح تبریک و خداقوت گفت.

انتهای پیام/ ز

نظر شما