شناسهٔ خبر: 31900421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محکومیت اظهارات ترامپ از سوی ولایتی

مشاور مقام معظم رهبری با صدور بیانیه‌ای حمایت ترامپ در اشغال بلندی های جولان توسط اسرائیل را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، متن کامل پیام علی اکبر ولایتی به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از به بن بست رسیدن استراتژی های توطئه آمیز آمریکا در منطقه آسیای غربی با هدف تأمین و تضمین امنیت رژیم صهیونیستی از جمله لشکرکشی مستقیم و اشغال نظامی افغانستان، عراق و سوریه و تحمل شکست توطئه استراتژی خاورمیانه جدید توسط جبهه مقاومت و اراده ملت‌های مسلمان، رویکرد خود را تغییر داده و سیاست جنگ نیابتی و حمایت، پشتیبانی، تسلیح و آموزش گروه های تکفیری و تروریستی را در پیش گرفت.

پس از شکست مجدد این سیاست در منطقه، اخیراً شاهد اقدامات غیر قانونی، غیر مشروع و خارج از حقوق بین الملل و فضاحت بار توسط دولت ترامپ با هدف خوش رقصی به لابی صهیونیسم بین الملل و رهایی از مشکلات داخلی و بین‌المللی در طی ماه‌های اخیر هستیم.

از جمله اقدامات دونالد ترامپ در این زمینه انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، طراحی معامله قرن، به رسمیت شناختن اشغال ظالمانه بلندی های جولان توسط رژیم صهیونیستی و ... برای تامین امنیت آن رژیم غاصب است که بی تردید بر مشکلات و بحران منطقه بیش از پیش خواهد افزود و جبهه مقاومت را مصمم‌تر در مقابله با رژیم صهیونیستی و حامیانش خواهد کرد.

بلندی‌های جولان بخش تفکیک ناپذیر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است و اقدام عجیب و خارج از عرف دیپلماتیک دولت ترامپ، ناقض حقوق بین الملل، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، پیچیده‌تر شدن هر چه بیشتر تحولات منطقه و ایجاد انزجار، خشم و رنج بیشتر مردم مظلوم منطقه خواهد شد که صرفا برای رهایی از مشکلات داخلی و بین المللی، حمایت سیاسی در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی و پشتیبانی مستقیم از نتانیاهو در برابر رقبا تلقی می گردد.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکومیت این تصمیم غیر قانونی و مذبوحانه، از تمامی ملت‌ها، شخصیت‌ها، گروه‌ها، احزاب، جریان ها و دول جهان اسلام و آزادی خواهان انتظار دارد با قلدر مآبی، زورگویی و یک جانبه گرایی آمریکا مقابله نموده و با حمایت همه جانبه از حق حاکمیت سوریه، بار دیگر پاسخ قاطع خود را به این اقدامات  اعلام نمایند.

علی اکبر ولایتی

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی

نظر شما