شناسهٔ خبر: 31899878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محلات دارای رتبه اول کشور از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی

۱۶درصد از میزان ماهیان زینتی کشور در محلات تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مدیر جهاد کشاورزی محلات با بیان اینکه تولید آبزیان زینتی در سال ۹۷ در مقایسه با سال‌های گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است گفت: با اجرای طرح‌های آموزشی، ترویجی و توسعه مهارتی ۱۰ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی سال گذشته در کارگاه‌های پرورش ماهی این شهرستان تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شد که این رقم در مقایسه با سال ۹۶، هشت میلیون قطعه بوده است.

وی ادامه داد: ۱۶ درصد از میزان ماهیان زینتی کشور در محلات تولید می‌شود و این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه اول کشور و از نظر میزان تولید پس از استان اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.

عبدالله محمودی افزود: ماهی زینتی تولیدی محلات در ۲۰ گونه و در سطح ۵ واحد تکثیرو پرورش داده شده و مهمترین گونه‌های آبزیان زینتی پرورشی شامل پلاتر، اسکار، گوپی دالر، پرت، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است.

مدیر جهاد کشاورزی محلات گفت: بچه ماهی‌های زینتی پرورشی از کشور‌های تایلند و مالزی و استان‌های اصفهان و کاشان به کارگاه‌های پرورشی محلات وارد می‌شود و برای عرضه در بازار‌های داخلی و خارجی تکثیر و پرورش می‌یابند.

انتهای پیام/ ر

محلات واقع در جنوب استان مرکزی قطب تولید ماهیان زینتی است.

برچسب‌ها:

نظر شما