شناسهٔ خبر: 31899050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پس از درگیری با شبه نظامیان اماراتی؛

عناصر سعودی از بخش هایی از شهر تعز در یمن عقب نشستند

تهران - ایرنا - شبکه الجزیره روز یکشنبه گزارش داد که عناصر وابسته به سعودی و دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، پس از درگیری مسلحانه با مزدوران اماراتی در استان تعز در جنوب یمن، از برخی مواضع خود در این استان عقب نشینی کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری قطر؛ مردم تعز که به حضور شبه نظامیان مزدور امارات در شهر خود معترض هستند، امروز نیز تظاهراتی در اعتراض به این مساله برگزار کردند و در جریان آن، شبه نظامیان اماراتی موسوم به گروه 'ابوالعباس' برای متفرق کردن معترضان به خشونت متوسل شدند که در نهایت به کشته شدن سه تن و زخمی شدن 2 نفر دیگر منجر شد.
از سوی دیگر عناصر وابسته به سعودی که خود را مسئول تامین امنیت شهر می دانند، برای برقراری امنیت وارد عمل شدند که منجر به وقوع درگیری میان عناصر عربستانی و اماراتی شد.
'نبیل شمسان' استاندار تعز نیز دستور داد که عناصر عربستان برای کاهش تنش میان دو طرف، از مواضع خود عقب نشینی کنند.
معترضان در استان تعز می گویند، شبه نظامیان ابوالعباس، فرزندان آن ها را بوده اند و سرنوشت بسیاری از آنها هنوز مشخص نیست.
در همین راستا یک منبع امنیتی در پلیس استان تعز در جنوب یمن اعلام کرد، منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن، پس از تشدید درگیری ها در این شهر دو طرف را به خویشتنداری و اتحاد در برابر نیروهای جنبش انصارالله دعوت کرد.
ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی آل سعود در تهاجم گسترده به یمن از ششم فروردین سال 1394 تاکنون، بیش از یکصد هزار شهروند این کشور حوزه شبه جزیره عربی شامل 85 هزار کودک را به شهادت رسانده است که بیشتر این کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف، جان خود را از دست داده اند.
خاورم*9208**1486**

نظر شما