شناسهٔ خبر: 31898551 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

مشکلات و کاستی‌های اشتغال در سال ۹۸ باید مرتفع شود

دبیر خانه کارگر پاکدشت گفت: ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در اولویت برنامه‌ریزی دولت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، «عوض سلطانی» با اشاره به اینکه باید مشکلات و کاستی‌های اشتغال در سال ۹۸ مرتفع شود، گفت: دولت اگر قصد بهبود وضعیت اشتغال را دارد باید به جای شعار دادن گام عملی بردارد.

این فعال کارگری با بیان اینکه هم اکنون که شرایط اقتصادی دچار بحران شده است و در نتیجه آن توان معیشتی حداقل‌بگیران مزدی کاهش یافته است، گفت: از دولت انتظار داریم زمینه اشتغال نیروی کار را با راه‌اندازی واحدهای تولیدی که  طی سالهای گذشته تعطیل شده‌اند، فراهم کند.

دبیر خانه کارگر با اشاره به میزان بیکاری جوانان در کشور ادامه داد: ضرورت دارد در شرایط کنونی توجه به موضوع اشتغال در اولویت برنامه‌های دولت باشد تا با پرورش نیروهای کارآمد بتوانیم مشکلات اساسی کشور را برطرف کنیم.

به گفته وی، در صورتی که نرخ بیکاری به صورت واقعی کاسته شود و دولت در حل مشکلات اقتصادی و بویژه خروج از رکود اقدام اساسی کند، نگرانی‌ها در خصوص وضعیت اقتصادی کنونی نیز برطرف خواهد شد.

سلطانی در پایان خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان کشور به جامعه کارگری شد و گفت: یکی از بهترین میانبر‌ها برای رونق اقتصادی، توجه به کارگران و معیشت این قشر زحمتکش است، چراکه اگر معیشت حداقلی کارگران و خانواده‌های آنان تأمین شود، رونق اقتصادی نیز محقق نمی‌شود.

نظر شما