شناسهٔ خبر: 31898282 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران- ایرنا- دستور فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای گسیل امکانات بیشتر به مناطق سیل‌زده جهت امداد، ماموریت رئیسی به رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای حضور‌ فوری در مناطق سیل‌زده جهت بررسی قصور احتمالی در سیل اخیر، تاکید جهانگیری بر تلاش دولت برای خروج مردم سیل زده از شرایط سخت کنونی، تظاهرات اهالی جولان علیه اظهارات ترامپ، مسمومیت 21 شهروند سوری در حمله شیمیایی روز شنبه تروریست ها به حماه و تاکید استاد دانشگاه بیروت بر سرخوردگی پمپئو در سفر به لبنان مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- در پی حادثه سیل ویرانگر در استان های گلستان و مازندران و نیاز مبرم سیل‌زدگان به کمک های نیروهای مسلح، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند امکانات بیشتری برای امداد به این مناطق گسیل شود.
* تهران- ایرنا- رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد که ضمن حضور‌ فوری در مناطق سیل‌زده، ابعاد مختلف حادثه و روند امدادرسانی را مورد نظارت و ارزیابی قرار داده و در صورت وجود قصور احتمالی از سوی هر یک از دستگاه‌ها مراتب را جهت رسیدگی‌های بعدی گزارش کنند.
* گرگان- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به آلام مردم استان گلستان گفت: تمام تلاش دولت این است که مردم سیل زده از شرایط سخت کنونی خارج شوند و درحال حاضر کاری جز رفع دغدغه مردم نداریم.
* گرگان- ایرنا- وزیر نیرو گفت که ایجاد سدهای مخزنی خسارت های مالی و تلفات جانی سیلاب در استان گلستان را کاهش داد.
* گرگان- ایرنا- رئیس اورژانس کشور با تاکید بر ضرورت جدی نگرفتن شایعات گفت: به جز دو مورد فوتی کودک در نخستین روز سیل گلستان تلفات دیگری وجود نداشته ضمن اینکه با حضور به موقع و خدمات دهی مناسب امدادگران 6 نفر از گرفتاران در سیل استان نجات یافتند.
* گرگان- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که تمام امکانات مورد نیاز در مناطق سیل زده فراهم است و با ارسال تجهیزات بیشتر؛ کمبودی در حوزه دارو و ملزومات وجود ندارد و چنانچه موردی هم اعلام شود سریعا مرتفع خواهد شد.
* گرگان- ایرنا- وزیر کشور گفت که وضعیت کلی مناطق سیل زده گلستان در شرایطی است که خطر و تهدید ناشی از طغیان رودخانه ها و سیل کاملا از بین رفته است اما سطح آبگرفتگی ها به علت شیب زمین­ بسیار بالاست.
* تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اپراتورها خواست تا برای طراحی و راه اندازی یک سرویس ستاره مربع رایگان ویژه نهادهای امدادی اقدام کنند.
* تهران- ایرنا- علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه ای حمایت دونالد ترامپ در اشغال ظالمانه سرزمین اسلامی جولان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
* ساری- ایرنا- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری شنبه شب برای بازدید از مناطق سیل زده مازندران از طریق فرودگاه دشت ناز ساری وارد این استان شد.
* ‫تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: میر محمد غراوی با حکم وزیر کشور به عنوان ‫سرپرست استانداری گلستان منصوب شد.
* گرگان- ایرنا- در جلسه ستاد مدیریت بحران گلستان که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، وزیر کشور مناف هاشمی را از سمت استانداری گلستان برکنار کرد.
* تهران- ایرنا- عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با بیان اینکه در جلسه امشب شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان قرار شد ظرف 10 روز خسارات ناشی از سیل برآورد شود، تاکید کرد که تلاش داریم این خسارات در کوتاه‌مدت جبران شود.
* تهران- ایرنا- سردار سرلشکر محمدباقری به تمام نیروهای مسلح دستور داد که از آسیب دیدگان سیل پشتیبانی کامل کنند.
* رشت- ایرنا- رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت کریدور شمال - جنوب گفت: برای بهره‌مندی اقتصادی از راه‌آهن قزوین - رشت و در راستای تکمیل این کریدور ، منطقه آزاد انزلی باید به راه‌آهن سراسری متصل شود.
* تهران- ایرنا- جمعیت هلال احمر در اطلاعیه ای با تاکید براینکه مشکلی برای تامین اقلام اضطراری در مناطق سیل زده شمال وجود ندارد، از مردم خواست از حضور بی‌مورد در مناطق سیل زده بپرهیزند.
* کیش- ایرنا- اولین کشتی پیشرفته مسافری و گردشگری تولید داخل، با ظرفیت انتقال 220 سرنشین روز شنبه با حضور سورنا ستاری معاون رئیس جمهوری و غلامحسین مظفری مدیر عامل منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسید و به ناوگان حمل و نقل دریایی کیش پیوست.
* تهران- ایرنا- عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرد که برای کاهش آلام مردم و استمرار و تقویت هماهنگی های لازم بین دستگاه های عمل کننده تا زمان اطمینان از روند عادی شدن اوضاع، در مناطق سیل زده حضور خواهد داشت.
* تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت کشور با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از غرب کشور از اعلام آماده باش کامل استانداران 5 استان غربی کشور خبر داد.
* گرگان- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری با حضور در جمع مردم سیل زده گلستان در فضایی صمیمانه به پای درد و دل آنان نشست و اطمینان خاطر داد که دولت خسارات وارده را جبران و مشکلات مردم مناطق سیل زده را برطرف خواهد کرد.
* تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستور رسیدگی و پیگیری جبران خسارت حادثه دیدگان شاهد و ایثارگر مناطق سیل زده استان‌های گلستان و مازندران را صادر کرد.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- سوری های ساکن مناطق جولان اشغالی در اعتراض به اظهارات وقیحانه و مداخله جویانه رئیس جمهوری آمریکا، با تظاهرات در این مناطق بر حاکمیت ابدی و همیشگی سوریه بر جولان تاکید کردند.
* تهران- ایرنا- خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در حملات تروریستی روز شنبه به حماه 21 شهروند سوری دچار مسمومیت شیمیایی شدند.
* بیروت-ایرنا- طلال عتریسی تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه بیروت تصریح کرد که حرف های مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای محاصره حزب الله در لبنان خریدار نداشت و وی را ناامید کرد.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در ادامه سیاست ایران هراسی در منطقه و یاوه سرایی های بی اساس علیه کشورمان ادعا کرد: ایران در تلاش برای تصرف و سیطره بر لبنان و رسیدن به دریای مدیترانه است.
* تهران- ایرنا- سرکرده مخالفان دولت در ونزوئلا گفت که رئیس جمهوری این کشور به مرحله پایانی دولت خود نزدیک شده و به زودی تغییراتی در حکومت این کشور روی می دهد.
* تهران- ایرنا- جنگنده های ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان، صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند.
* تهران- ایرنا- قطر به منظور تقویت بنیه دفاعی خود، در نظر دارد یک شهرک آموزش نظامی برای کادرسازی ارتش این کشور تاسیس کند.
* تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از تحریم های جدید ضدایرانی واشنگتن، اعمال این رویکرد را به ترامپ، پمپئو و بولتون تبریک گفت.
* تهران- ایرنا- یگان موشکی یمن با موشک تجمع مزدوران سعودی را در استان مارب واقع در مرکز کشور هدف قرار داد.
* دمشق- ایرنا- ارتش سوریه در پاکسازی مناطق حمص ، درعا و دمشق تجهیزات ارتباطی ماهواره ای ، سلاح های آمریکایی ، آثار باستانی و 358 کیلو گرم حشیش کشف کرد.
* بیروت- ایرنا- رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان به اظهارات وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت که ما مقاومت را انتخاب کردیم که راه عزت و کرامت و پیروزی بوده و این مسیر انسان های شریف ، وفادار و آزاده است.
* مسکو- ایرنا- رسانه های روسیه به نقل از رسانه های ترکیه اعلام کرده اند که احتمالا رجب طیب اردوغان 19 فروردین ماه سال جاری برای دیدار با ولادیمیر پوتین راهی روسیه خواهد شد.
* تهران- ایرنا- دولت فرانسه برای سرکوب نوزدهمین دور تظاهرات جلیقه زردها، نیروهای ارتش را به کمک پلیس فرستاد.
* تهران- ایرنا- برخی رسانه ها، موسسات نظرسنجی و موسسات شرط بندی معتقدند که ترزا می نخست وزیر انگلیس در روزهای پیش رو مجبور به استعفاء خواهد شد.
* بیروت- ایرنا- 'حسن قبلان' عضو دفتر سیاسی جنبش أمل لبنان تاکید کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در سفر به لبنان، فقط یک صدا از مسوولان این کشور شنید و آن حمایت از جنبش حزب الله لبنان بود.
شبد**1953**9122

نظر شما