شناسهٔ خبر: 31897967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

وزیر نیرو: سدهای مخزنی خسارت سیل گلستان را کاهش داد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو رضا اردکانیان شنبه شب پس از بازدید از مناطق سیل زده گلستان اظهار کرد که ایجاد سدهای مخزنی توانسته

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو رضا اردکانیان شنبه شب پس از بازدید از مناطق سیل زده گلستان اظهار کرد که ایجاد سدهای مخزنی توانسته خسارت‌ های مختلف را کاهش دهد و این کار با رعایت ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و فنی در کشور ادامه خواهد داشت.
وی با ابراز تاسف از بروز وضعیتی که برای مردم و ساکنان استان های گلستان و مازندران ایجاد شده، اظهار امیدواری کرد با ارزیابی دقیق از وضعیت موجود، شرایط کنترل و مشکلات مردم برطرف شود.
وی با اشاره به جلسه شورای مدیریت بحران استان گلستان و جمع بندی گزارش مدیران شرکت های آب و برق استان و بررسی های لازم بر روی این گزارش ها، تصریح کرد: ایران شرایط اقلیمی خاضی دارد و دوره های خشکسالی و ترسالی که به وجود می آید، دور از انتظار نیست.
وزیر نیرو اضافه کرد: ایران در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و طبیعت این مناطق باعث تشدید دوره های خشکسالی و ترسالی می شود.
اردکانیان با یادآوری این نکته که باید شکرگزار خداوند به دلیل بارش رحمت الهی باشیم، خاطرنشان کرد: اما باید آمادگی وقوع سیل را داشته باشیم، که اکنون استان ‌های زیادی در معرض خطر سیل هستند.
وی افزود: امیدواریم با توجه بیشتر به طبیعت سیلاب‌ ها که نیازمند عبور از مسیرهای طبیعی هستند، با هموار کردن این مسیرها و حفظ پوشش گیاهی خطرات و خسارت‌های ناشی از سیلاب ‌ها را کاهش دهیم.
3014/2729
انتهای پیام

نظر شما