شناسهٔ خبر: 31897764 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

نوکیا می گوید اطلاعات کاربران به اشتباه به چین فرستاده شده است

دو روز پیش بود که در ترنجی خواندیم موبایل های نوکیا به اتهام نقض حریم خصوصی مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

دو روز پیش بود که در ترنجی خواندیم موبایل های نوکیا به اتهام نقض حریم خصوصی مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرند. نوکیا مشخصا از این موضوع مضطرب است و نمی خواهد که برندش لکه دار شود. نوکیا می گوید اطلاعات کاربران به اشتباه به چین فرستاده شده و در این بین اطلاعات شخصی هم وجود نداشته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نوکیا HMD

نوکیا HMD

مالک نام تجاری گوشی نوکیا HMD Global مشخصا درباره این که فنلاند تحقیق می کند و ادعا می کند که گوشی هایش اطلاعات حساس به چین ارسال می کند، نگران است و سعی می کند نام خود را از این موضوع پاک کند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که “نرم افزار فعال سازی دستگاه” به صورت اشتباه شامل نسخه های چینی در “یک محموله” گوشی های نوکیا ۷ پلاس برای سایر کشورها است. با این حال، طبق گفته این شرکت، داده ها “هرگز بررسی نشده” بوده و به طور شخصی شناسایی نشده اند. این مشکل از طریق یک به روز رسانی نرم افزاری در فوریه ۲۰۱۹ برطرف شد و “تقریبا همه” موبایل ها از آن استفاده می کنند.

این شرکت همچنین این ادعا را که تلفن های دیگر داده های مشابه را ارسال خواهند کرد، بحث را رد کرد. هر دستگاه نوکیا خارج از چین اطلاعات دستگاه را به سرورهای HMD Global (که توسط وب سرویسهای آمازون) که در سنگاپور ارائه می شود، ارسال می کند و بر اساس قوانین محلی اجرا می شود.

این امر لزوما بررسی تحقیقات فنلاندی را در شرایط نامناسب قرار نمی دهد و ادعاهای مربوط به ماهیت داده ها یک تصویر کامل را نشان نمی دهد. در حالی که آنها مستقیما فردی را شناسایی نمی کنند، می توانند با اطلاعات تأییدی مورد استفاده قرار بگیرند تا دید واضحتری از زندگی آن فرد پیدا شود.

با این حال، مسئله به نظر می رسد یرطرف شده است و این فقط یک یادآوری ناخوشایند است که لغزش در کارخانه به اندازه کافی برای قرار دادن داده ها در معرض خطر است.

نظر شما درباره این اتفاق برای نوکیا ۷ پلاس نوکیا چیست؟ شما فکر می کنید باید نگران باشیم؟

لینک کوتاه:

نظر شما