شناسهٔ خبر: 31897695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

بسیج از مردم برای مردم/ روایت امدادرسانی بسیج به سیل‌زدگان شرق مازندران

با گذشت 6روز از بارش شدید باران و برف در مناطق شهری و روستایی استان مازندران، بسیج همچون همیشه با همه امکانات، ادوات و تجهیزات به کمک سیل‌‌زدگان در سیل و برف اخیر در شرق مازندران رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق مازندران، در حالی که 6روز از بارش شدید باران و برف را در نقاط مختلف استان مازندران و شهرستان‌های شرق استان در نکا، گلوگاه و بهشهر پشت سر می‌گذاریم؛ امدادرسانی دوباره بسیج به داد مردم رسید.

اگر چه وجود گروه‌های امدادی و خدمات‌رسان از بدو بارش باران و برف در نقاط مختلف استان مازندران چشم‌گیر بوده است؛ اما  کمک‌رسانی  نیروهای بسیج و سپاه به آسیب دیدگان برف روستاهای هزارجریب شرق مازندران در این حادثه غیر مترقبه برای مردم ماندگار شد.

تمامی امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده در استان مازندران و به خصوص شرق مازندران بسیج شد و فرماندهان سپاه ناحیه نکا، بهشهر و گلوگاه از همان ساعات اولیه وارد صحنه شده و برای رفع مشکلات تلاش کردند.

در کنار تمام آنچه توسط بسیج و سپاه برای مردم سیل‌زده و گرفتار در برف شرق مازندران انجام شد؛ قدرشناسی مردم روستاهای هزارجریب شرق مازندران قابل ستایش است؛ قدرشناسی که در قالب پیامی از همه تلاش‌ها و بکارگیری امکانات برای بازگشایی مسیرهای مختلف هزارجریب، امدادرسانی و توزیع غذا در بین مردم انجام شد.

در بخشی از متن پیام تشکر مردم قدرشناس شرق مازندران آمده است:

" از آنجایی که حجم بارندگی در بخش هزارجریب و یانه‌سر بهشهر بی‌سابقه بود؛ اما در مقابل درخشش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان گرامی و حضور بهنگام در تمامی مناطق قابل تحسین است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی بسیج در این بحران وارد عمل شده و با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات، علاوه بر انجام تعهدات خود در منطقه، مردم‌داری ریشه در آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را نشان داده و آرامش و آسایش را به منطقه بازگردانند."

بسیج برای رفع مشکلات با تمام توان و تجهیزات وارد عمل شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مازندران با اشاره به بارش برف شدید در استان مازندران گفت: بسیج سازندگی  برای رفع این مشکل و کمک به مردم آسیب‌دیده با همه توان وارد کار شد.

غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: بسیج با امکانات در اختیار برای رفع مشکلات با تمام توان و تجهیزات وارد عمل شد و ده‌ها دستگاه لودر، بولدورز، کمرشکن و کامیون در شهرستان‌های مختلف مازندران همچون سیمرغ، سوادکوه شمالی،سوادکوه مرکزی، جویبار، نکا و بهشهر تخصیص داده شد.

وی افزود: از ابتدای وقوع سیل و بارش برف در مازندران، ده‌ها هزار پرس غذای گرم هم در بین عزیزان سیل‌زده توزیع شد و در جاهایی که نیاز بود؛ کنسرو و نان هم توزیع شد.

برف‌روبی جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی با وقت در دستور کار قرار گرفت و بسیج تا آخرین لحظات در کنار مردم خواهد ماند و مردم نگران نباشند.

براساس آنچه اعلام شد و ارائه وضعیت سیل چند روز اخیر و اعلام فرمانداران و مسؤولان 50 روستای ارتباطی بخش هزارجریب نکا به دلیل رانش زمین مسدود و ارتباط با این محورها در روزهای گذشته قطع بود که با تلاش مسؤولان برخی از راه‌ها بازگشایی شده است.

در بخش یانه‌سر بهشهر هم 20 روستا گرفتار برف شده و ارتفاع برف بیش از 1.5 متری در این روستاها گزارش شده بود که همزمان با آن قطع آب و برق برخی از روستاها هم گزارش شد که راه‌های مواصلاتی بازگشایی و آب و برق بسیاری از روستاها وصل و تعدادی هم در حال انجام است.

در بخش کوهستانی شهرستان گلوگاه هم شاهد مسدود شدن راه‌های مواصلاتی مختلف بودیم که با همراهی و همگامی ستاد مدیریت بحران و همراهی مردم و مسؤولان همه راه‌ها بازگشایی و برق و آب هم وصل شده است.

مسدود شدن جاده‌ها و به زیر آب رفتن بخش اعظمی از اراضی کشاورزی مشکل مهم مردم سیل زده

آبگرفتگی مزارع و اراضی کشاورزی پایین دست در روستاهای پایین دست شرق مازندران هم از دیگر مشکلاتی است که وجود دارد و اکنون شاهد جذب آب در زمین و برون‌رفت از مزارع و اراضی کشاورزی هستیم و در مجموع عدم دسترسی مناسب روستاها و مسدود شدن جاده‌ها و به زیر آب رفتن بخش اعظمی از اراضی کشاورزی از مشکلات مهم مردم منطقه است.

انتهای پیام/86002/غ/و

نظر شما