شناسهٔ خبر: 31897505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

هزار و ششصد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

کنایه نماینده اصلاح طلب به غیبت استاندار گلستان در زمان بحران/کنار کشیدن احتمالی برخی نمایندگان از انتخابات آینده/ذوالنور: مردم می‌گویند دولت نداشتیم کشور بهتر اداره می‌شد!

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: رئیس جمهور واعظی را به عنوان مسئول دیپلماسی قبول دارد نه ظریف/گزارش شش ماهه پنجم برجام به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد/واعظی: دولت به قول‌های که داد عمل کرد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رئیس جمهور واعظی را به عنوان مسئول دیپلماسی قبول دارد نه ظریف

حاجی دلیگانی گفت: یکی از مشکلات و علل ناکارآمدی وزرا و عدم بروز و ظهورشان در تصمیم‌گیری در رفع مشکلات جامعه عدم اختیارات کاملی است که باید وزرا داشته باشند تا بتوانند سیاست‌ها و اهداف خود را دنبال و اجرا کنند و در مواقع ضروری و حساس تصمیمات مهم اتخاذ کنند، ولی آن‌ها توسط دفتر رئیس جمهور محدود می‌شوند. مثلاً در بحث دیپلماسی علی‌رغم انتقادی که به محمد جواد ظریف هست، ولی وقتی پشت صحنه را مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که رئیس جمهور حتی آقای ظریف را به عنوان مسئول دیپلماسی کشور قبول ندارد و مسئول دیپلماسی را آقای واعظی می‌داند یا در تیم اقتصادی دولت، وزیر اقتصاد را مسئول اقتصاد کشور نمی‌داند بلکه آقای نوبخت را به عنوان ارشد تیم اقتصادی می‌داند. ما شاهد هستیم برخی از وزرا در انتخاب یک معاون خود یا برخی از رؤسای سازمان‌هایشان هم با دخالت‌های غیرعادی رئیس جمهور و یا دفترشان مواجه هستند. بر اساس قانون هر وزیر باید هم به رئیس جمهور و هم به مجلس پاسخگو باشد، اما معمولاً، چون پیشنهاد پست وزارت ابتدا از سوی رئیس جمهور مطرح شده و عضو هیأت دولت هستند؛ بنابراین طبیعی است که از لحاظ پاسخگویی، دولت برای‌شان اولویت دارد. /فارس

پاسخ محکم ظریف به خوش‌خدمتی وزیر امور خارجه آمریکا به صهیونیست‌ها

محمدجواد ظریف در توییتی در پاسخ به خوش‌خدمتی وزیر امور خارجه آمریکا به صهیونیست‌ها، گفت: ایرانی‌ها یهودیان را از بردگی و نسل کشی نجات دادند. به گزارش ایسنا، توییت محمدجواد ظریف در این خصوص چنین است: حتی "تورات" را هم تحریف کردند تا در خدمت ایران هراسی درآید، اما آنچه واقعاً تورات می‌گوید این است: پادشاه ایرانی یهودیان را از بردگی در بابل رهانید. دیگر پادشاه ایرانی یهودیان را از نسل کشی نجات داد. طراحان نسل کشی از سوی اهالی نقب و نه ایران تشویق شدند. پادشاه ایران تنها خارجی ایست که از او به عنوان "مسیح" یاد شد. پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی گفته بود که رئیس جمهوری کشورش فرستاده‌ای از جانب خداوند برای نجات یهودیان است!

گزارش شش ماهه پنجم برجام به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین گزارش برجامی کمیسیون امنیت‌ملی درباره نحوه اجرایی شدن برجام، گفت: گزارش شش ماهه پنجم اجرایی شدن برجام از سوی کمیته هسته‌ای تدوین و در اختیار هیأت‌رئیسه پارلمان قرار داده شده است. وی ادامه داد: گزارش کمیته هسته‌ای در نوبت قرائت در صحن علنی پارلمان قرار دارد که پس از تعطیلات نوروزی مجلس این گزارش قرائت می‌شود. به گزارش تسنیم، نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: گزارش شش ماهه ششم نیز در کمیته هسته‌ای تدوین شده و باید در صحن کمیسیون قرائت شود و سپس برای قرائت در صحن پارلمان در اختیار هیأت‌رئیسه مجلس قرار داده شود. /خانه ملت

امکان تصاحب بخشی از بازار روسیه را داریم

محمد دهقانی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ ازسوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «رونق تولید» گفت: در حال حاضر بستر لازم تا اندازه‌ای برای رونق تولید در کشور فراهم شده است و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، تحریم ها، افزایش قیمت ارز، کاهش ارزش پول ملی و مجموعه‌ای از عوامل دیگر باعث شده امروز تولید در داخل کشور مقرون به صرفه باشد. نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه با شرایط اقتصادی موجود تولید داخلی مقرون به‌صرفه است، گفت: باید هرچه سریع‌تر موانع سر راه تولید را برداشت و با مدیریت نقدینگی در کشور به سمت توسعه تولید ملی حرکت کرد.

کنایه سنگین نماینده اصلاح طلب به غیبت استاندار گلستان در زمان بحران

محمود صادقی نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با انتشار توییتی نسبت به غیبت استاندار گلستان در زمان بحران واکنش نشان داد. متن توئیت صادقی به شرح زیر استآقای وزیر کشور! استاندارانی را برگزینید که دل به خدمت در استان محل مأموریت خود بدهند نه استانداری که از بدو انتصاب، دایم برای سمت‌های پایتختی (اعم از شهرداری، استانداری، معاونت استانداری...) لابی می‌کنند.

واکنش کدخدایی به اظهارات مطهری درباره قطعنامه ضد آمریکایی مجلس

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با رد طرح مجلس برای تصویب قطعنامه توسط شورای نگهبان گفت: مصوبات تعیین کننده در حوزه‌های اقتصاد و معیشت مردم می‌تواند عزم جدی مقابله با دشمن را نشان دهد. عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: ‏اگر چه در قانون اساسی از قطعنامه ذکری به میان نیامده، لیکن طبق اصل ۷۱، مجلس می‌تواند در عموم مسائل و در حدود قانون اساسی، قانون وضع کند. مصوبات تعیین کننده در حوزه‌های اقتصاد و معیشت مردم می‌تواند عزم جدی مقابله با دشمن را نشان دهد. راه مبارزه با آمریکا منحصر در صدور قطعنامه نیست.

کنار کشیدن احتمالی برخی نمایندگان از انتخابات آینده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی نمایندگان با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و درخواست‌های مکرر مردم برای حل مشکلات‌شان به ما مراجعه کرده و اعلام می‌کنند سال آینده در انتخابات شرکت نمی‌کنند. محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره مهمترین اتفاقات سیاسی سال 97 گفت: خروج آمریکا از برجام یکی از مهمترین اتفاقات سیاسی سال ۹۷ بود، موضوع دیگر در حوزه داخلی تحریم های صورت گرفته و حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. از دیگر اتفاقات مهم حملات تروریستی بود که کام مردم را تلخ کرد. در حوزه اقتصاد نیز گرانی‌های اخیر از اتفاقات اقتصادی مهم در سال ۹۷ بود. عدم موفقیت برخی از آزمایشات ما در پرتاب موشک نیز از دیگر کارهای مهم در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود. در حوزه بهداشت و درمان نیز استعفای وزیر بهداشت موضوع مهمی بود. وی درباره انتخابات سال آینده مجلس بیان کرد: بنده معتقدم تصویب استانی شدن یا نشدن انتخابات مجلس بسیار مهم است و اینکه اگر استانی شود، موضوع فرق می‌کند. برخی نمایندگان با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و درخواست‌های مکرر مردم برای حل مشکلات‌شان به ما مراجعه کرده و اعلام می‌کنند سال آینده در انتخابات شرکت نمی‌کنند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم طرح استانی شدن انتخابات تصویب می‌شود یا نه.

ذوالنور: مردم می گویند دولت نداشتیم کشور بهتر اداره می شد!

نماینده مردم قم در مجلس گفت: برخی مردم حتی در اظهارنظر‌های خود می‌گویند اگر دولت نداشتیم کشور بهتر اداره می‌شد. حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید اظهار کرد: رونق تولید بدون همکاری همه نهاد‌ها، سازمان‌ها دولتی و خصوصی و قوای سه گانه محقق نمی‌شود.وی با بیان این که حمایت از تولید داخل باید در عمل اثبات شود، تأکید کرد: آن طوری که در تزار انقلاب و مقام معظم رهبری بود در سال ۹۷ از کالای ایرانی حمایت نشد.حجت الاسلام ذوالنوری قاچاق را عامل اصلی ضربه زدن به کالای ایرانی و تولید داخل برشمرد و ابراز داشت: حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل یک الزاماتی لازم دارد که یکی از آن‌ها مبارزه با قاچاق کالا است، در حالی که ما در سال ۹۷ شاهد قاچاق دوطرفه بودیم.نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در سال ۹۷ خاطر نشان کرد: معتقدم دولت با افزایش قیمت ارز ضربه‌ای مهلکی به اقتصاد کشور زد و تولید داخل را با مشکلات جدی روبرو کرد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق کالا عامل اصلی ضربه زدن به کالای ایرانی و تولید داخل است که باید با آن به صورت جدی مقابله کرد. وی افزود: برخی از مردم حتی در اظهار نظر‌های خود می‌گویند اگر دولت نداشتیم کشور بهتر اداره می‌شد.

محسن رضایی: دولت وضعیت اضطراری اعلام کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا آسیب بیشتری به مردم وارد نشده، باید دولت وضعیت اضطراری در منطقه شمال اعلان کند. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اینستاگرام خود نوشت: گزارش دوستانی که به منطقه اعزام شدند و فرمانده سپاه گلستان که دقایقی پیش با او تماس گرفتم، آخرین وضعیت سیل را بشرح زیر به من اطلاع دادند: متاسفانه سیل از دیروز صبح که وارد شهر آق‌قلا شده در بعضی از نقاط تا دومتر هم بالا آمده است. سردار معروفی گفتند ما با تمام امکانات به کمک مردم رفته‌ایم. مردم را در چند نقطه هزار نفری ساکن کرده‌ایم. سیل همچنان ادامه دارد. هواشناسی باید زودتر اعلام می‌کردند و آب پشت سد‌ها را تخلیه می‌کردند. به هر حال خطر جدی است. برخی از اهالی شهر‌های مسیر خانه‌ها را تخلیه نمی‌کنند. تا آسیب بیشتری به مردم وارد نشده باید دولت وضعیت اضطراری در منطقه شمال اعلان کند؛ و نیز از ظرفیت‌های استان‌های مجاور گلستان استفاده کند.

واعظی: دولت به قول‌های که داد عمل کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: سال آینده سال انتخابات مجلس است و باید مراقبت کنیم که فضا انتخابات باعث مأیوس شدن مردم و اختلافات نباشد، از طرفی یک شوری بیافریم تا مردم در انتخابات مجلس حضور پررنگی داشته باشند. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اولویت‌های دولت برای سال ۹۸ گفت: دولت بر اساس آنچه که در سال گذشته به مردم قول داد عمل کرد؛ بالاخره بسیاری از مسائل و گرفتاری‌های داخلی ناشی از تحریم‌ها حل شد. واعظی با اشاره به روابط ایران با کشور‌های همسایه گفت: روابط ایران با همسایگان و کشور‌های مختلف خارجی در سال گذشته عادی سازی شد و توانستیم روابط مناسبی را با بسیاری از کشور‌ها برقرار کنیم؛ دولت برنامه گسترده‌ای را برای حمایت از شرکت‌های داخلی برای توسعه کشور ترتیب داده بود. واعظی در ادامه افزود: دولت تاکنون اقداماتی را انجام داده که برخی از آن‌ها در حال نتیجه دهی است. برای سال ۹۸ تعدادی از مراکز استان‌های ما به خطوط ریلی سراسری متصل شده‌اند، اکنون ۱۵ فاز پالایشگاه فارس جنوبی افتتاح شده و همچنین پروژه‌های متعددی در حال اجراست. یکی از کار‌هایی که باید انجام شود این است که تمام فعالیت‌های بزرگ نیمه تمام دولت به پایان برسد.

جلسه هیأت رئیسه مجلس درباره گلایه رهبر انقلاب از مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه هیأت رئیسه برای رفع گله‌مندی رهبر انقلاب درباره مطرح‌کردن طرح‌ها و پیشنهادات برای مقابله با آمریکا خبر داد. اسدالله عباسی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گله‌مندی رهبر انقلاب از مجلس در سخنرانی اول فروردین در ارتباط با مقابله با دشمن گفت: قطعا در اولین جلسه هیأت رئیسه پارلمان، کارنامه مجلس در این رابطه بررسی می‌شود تا ارزیابی کنیم که مجلس برای مقابله با خباثت‌ها و تهدیدات دشمن چه طرح‌ها و پیشنهاداتی مطرح کرده و چه اقداماتی در این زمینه باید در آینده انجام دهیم. وی افزود: برای اینکه منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد و مجلس در این رابطه درست حرکت کند نیاز است تا هیأت رئیسه پارلمان تصمیماتی اتخاذ کند و با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی جلسات مشترکی با محوریت گله‌مندی رهبر انقلاب از مجلس برگزار و موضوعات مختلف را در این زمینه را دسته‌بندی کنیم. عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه باید از پتانسیل مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر دستگاه‌های تحقیقاتی نیز در راستای مقابله با خباثت‌هاو تهدیدات آمریکا علیه کشور استفاده کنیم، ادامه داد: مجلس این آمادگی را دارد که برای مقابله با دشمن در صورت نیاز قوانینی را تصویب کند.

ترکان: مردم اعتراض دارند، ولی...

مشاور رئیس دولت یازدهم معتقد است مردم گرچه به مسئولان و عملکرد آنان شدید انتقاد دارند، وقتی پای نظام در میان باشد، با حضور پای صندوق‌های رأی به مشروعیت نظام رأی می‌دهند. اکبر ترکان در پاسخ به سؤالی درباره پیش‌بینی‌اش از مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: همین مردمی که امروز عصبانی هستند و بد و بیراه می‌گویند و اگر زبانشان به نقد باز شود به تندترین روش ممکن انتقاد می‌کنند، وقتی پای اصل نظام در میان باشد به میدان می‌آیند. او افزود: گرچه نارسایی‌ها و اشکالات سرجای خود باقی است، ولی مردم به خاطر اصل نظام حاضرند اغماض کنند. تا الان که این کار را کرده‌اند.

ترکان اظهار کرد: امروز اگر شما با ۱۰ نفر صحبت کنید، هشت نفر از آنان با زبان تند انتقاد می‌کنند. ولی همین افراد که ما برخی از آن‌ها را با محاسبات خود طرفدار نظام ارزیابی نمی‌کنیم، وقتی پای دفاع از کل نظام در میان باشد دفاع می‌کنند و حاضرند از نارسایی‌ها، خطا‌ها و اشکالات گذشت کنند؛ چرا که می‌خواهند اصل جمهوری اسلامی باقی بماند. این مسئله ثروت اصلی ماست و نظام را سرپا نگه داشته و آسیب‌پذیری را به حداقل رسانده است. ترکان تأکید کرد: همه مسئولان باید خود را مدیون مردم بدانند، چرا که مردم هنگام دفاع از اصل نظام پای کارند و حاضرند از خطا‌ها گذشت کنند. او در پیش‌بینی‌اش درباره مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت: در کشور ما انتخابات دو جنبه دارد. یکی انتخاب رئیس‌جمهور، نماینده مجلس یا نماینده خبرگان و دیگری رأی به مشروعیت نظام.

وزیر کشور تا عادی شدن اوضاع در مناطق سیل‌زده می‌ماند

وزیر کشور اعلام کرد که برای کاهش آلام مردم و استمرار و تقویت هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های عمل کننده تا زمان اطمینان از روند عادی شدن اوضاع، در مناطق سیل زده حضور خواهد داشت. رحمانی فضلی ظهر امروز از چند محله شهر آق قلا که در محاصره سیل هستند دیدن کرد و در گفت وگو با تعدادی از ساکنان این محله ها، دستور تسریع در رفع مشکلات سیلزدگان را به دستگاه‌های مرتبط داد. رحمانی فضلی از پل تاریخی آق قلا، میدان مختومقلی، خیابان بازار و میدان قدس شهر آق قلا دیدن کرد. وزیر کشور همچنین در این بازدید، به پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی گلستان دستور داد که خودرو‌های حامل قایق برای امداد و نجات سیلزدگان را جریمه نکرده و اقلام مورد نیاز سیل زدگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار سیلزدگان قرار گیرد. رحمانی فضلی همچنین در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان آق قلا شرکت کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون شهر آق قلا از لحاظ آب گرفتگی شرایط بحرانی دارد و دستگاه‌های امدادرسانی در حال کمک به سیلزدگان هستند. بارش شدید باران ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه ۹۷ در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه‌های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد. با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از ۳۰۰ میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱.۵ متر رسید. سرریز آب سد‌های گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهر‌ها و روستا‌های حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

جهانگیری: قبول ندارم مدیری در سخت‌ترین شرایط در صحنه حاضر نباشد

معاون اول رئیس جمهور با با بیان اینکه قبول ندارم مدیری مسئولیت داشته باشد اما در سختترین شرایط در صحنه حاضر نباشد، گفت: گروه‌هایی تشکیل خواهد شد تا اگر کسی در حادثه سیل گلستان سهل‌انگاری و یا کوتاهی کرده با وی برخورد شود.اسحاق جهانگیری امشب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: وقوع سیل در گلستان حادثه بسیار تلخ و نگران‌کننده‌ای بود و سیل بار دیگر مردم استان گلستان را در ایام نوروز اذیت کرد و امید است نتیجه آن در آینده برای مردم خوب و مفید باشد. وی ادامه داد: کشور ما حادثه‌خیز است و تقریباً همه حوادث طبیعی و غیرمترقبه در کشورمان اتفاق می‌افتد و در زلزله شاهد تخریب و تلفات سنگین انسانی و مالی بودیم که آخرین مورد آن در استان کرمانشاه رخ داد که بسیار ناراحت‌کننده بود و خسارات بسیاری به منازل مسکونی و زیرساخت‌ها وارد شد.معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نمی‌توان ادعا کرد که درس‌هایی که از زلزله کرمانشاه گرفتیم موجب شود که دیگر تلفات و اتفاقات تلخ آن تکرار نشود، بیان کرد: تاکنون سیل که این گونه ماندگار باشد وجود نداشت و عموماً سیل‌ها در مقطع زمانی کوتاهی عبور می‌کرد و خساراتی هم بر جای می‌گذاشت.

دستور رئیس قوه قضاییه به قاضی سراج در پی وقوع سیل در دو استان

آیت الله رئیسی با صدور پیامی به رییس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد ضمن حضور فوری در مناطق سیل زده ابعاد مختلف حادثه و روند امداد رسانی را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهد. به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، متن پیام آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به این شرح است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر وقوع جاری‌ شدن سیلاب در دو استان گلستان و مازندران که کام مردم عزیز این دو استان و سایر هموطنان را در روز‌های آغازین سال جدید، تلخ کرد، موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید. بر این اساس ضمن آرزوی بهبود وضعیت و شرایط خانواده‌های آسیب‌دیده و جبران خسارات وارده به این عزیزان و همچنین قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی همه دستگاه‌های امدادی و سایر نیرو‌های خدمت‌رسان و همچنین همه هموطنان بزرگواری که با ارائه کمک‌های خود سعی در کاستن از درد و رنج مردم حادثه‌دیده این مناطق داشته‌اند، رئیس محترم سازمان بازرسی کل کشور را مأمور می‌نمایم که با حضور فوری در مناطق سیل‌زده، ابعاد و زوایای گوناگون حادثه و روند امدادرسانی به سیل‌زدگان را مورد ارزیابی و نظارت جدی و دقیق قرار دهند و در صورت وجود قصور یا تقصیر احتمالی از سوی هر یک از دستگاه‌ها چه در زمینه عدم‌پیش‌بینی‌های لازم که منجر به ایراد خسارت شده است و چه نقایص در کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی به مردم، مراتب را جهت رسیدگی‌های بعدی گزارش کنند.امید است با تشدید نظارت دستگاه قضایی بر روند خدمات‌رسانی، همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیام خود تصریح کردند، گوشه‌ای از آلام مردم عزیز برطرف شود.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، سوم فروردین ۱۳۹۷

ادعای فاکس نیوز درباره ایران

شبکه آمریکایی فاکس نیوز در گزارشی مدعش شد، دولت آلمان از افشای اطلاعاتی درباره آن‌چه تخطی احتمالی ایران از تحریم‌ها از جمله تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی و فناوری موشکی خوانده شده است، با هدف حفظ برجام و روابط اقتصادی خود با ایران، خودداری می‌کند. در حالی که آمریکا توافق هسته‌ای برجام را نقض کرد و از آن خارج شد و تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه ایران وضع کرد، در تلاش است چنین القا کند که برنامه دفاعی موشکی و برنامه هسته‌ای ایران با یکدیگر مرتبط هستند. ایران همواره تاکید کرده است که قصد توسعه برنامه موشکی دارای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را ندارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز همواره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرده است. شبکه خبری آمریکای فاکس نیوز در گزارشی مدعی شده است، طبق اطلاعاتی که به دست آورده، دولت آلمان از فاش کردن برخی تلاش‌های حکومت ایران برای به دست آوردن تسلیحات مخفیانه اتمی و فناوری موشکی خودداری کرده است. فاکس نیوز با استناد به نامه‌ای که مدعی شده است متعلق به وزارت امور خارجه آلمان و با آن‌چه تلاش‌های حکومت ایران برای تأمین فناوری می‌خواند مرتبط است نوشت که در این نامه آمده است: آمار در زمینه تجارت خارجی در دفتر جرایم گمرکی نگهداری نمی‌شود؛ این نامه توسط نیلز آنن، وزیر کشور آلمان که انقلاب اسلامی ایران را در ماه فوریه در سفارت تهران در برلین جشن گرفت در ۱۸ مارچ نوشته شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما