شناسهٔ خبر: 31897383 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جماعت مسجد انصارالمهدی(عج):

امیدواریم مسئولان در سال ۹۸ نگاه جدی تری به مساجد داشته باشند

حجت الاسلام انصاری، گفت: امیدواریم مسئولان کشور در سال ۹۸ نگاه جدی تر و مسئولانه تری نسبت به مساجد داشته باشند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین "علی انصاری" در گفت وگو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه باوجود پیدایش برخی از مراکز فرهنگی، قرآنی و علمی، همچنان مساجد مورد اعتماد و مراجعه مستمر مردم هستند، گفت: هیچ نهادی نتوانسته و نخواهد توانست جای مساجد را پر کند.

 

امام جماعت مسجد انصارالمهدی(عج) خیابان نیروی هوایی تهران افزود: امیدواریم مسئولان کشور به ویژه مدیران قرآنی و فرهنگی کشور در سال 1398 نگاه جدی تر و مسئولانه تری نسبت به مساجد داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: برخی از دستگاه ها از جمله مراکز خیریه، شهرداری ها و مرکز ملی جوانان طی سالیان اخیر با دایر کردن شعب خود در مساجد، گام های مهمی برای احیای کارکردهای اصیل مساجد برداشته اند.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نگاه ویژه ای به مساجد داشته اند بنابراین مسئولان نیز باید با تاسی به این تاکید ولی فقیه، از نگاه های حاشیه ای و جنبی به مساجد دوری کنند و مساجد را مهم ترین نهاد دینی و اجتماعی و فرهنگی در بطن و متن جامعه بدانند.

 

انصاری افزود: با ورود انقلاب به چهل سال دوم و با شروع سال 1398 دیگر زمان آن رسیده است که دستگاه های متولی مساجد ضمن حفظ استقلال مساجد، رایزنی های بیشتری با مسئولان ارشد نظام برای تقویت جایگاه این نهاد دیرپا در سراسر کشورمان انجام دهند.

 

امام جماعت مسجد انصارالمهدی(عج) خاطرنشان کرد: ائمه جماعت، بسیجیان و اعضای هیت امنا و سایر اهالی مسجدی نیز باید از انجام کارهای تکرای و بی روح در مساجد دوری کنند تا شاهد رونق این خانه های خدا و جذب بیشتر نسل جوان به مساجد شویم.

 

وی اضافه کرد: هرچقدر تعداد و کیفیت برنامه های مساجد در کشور بیشتر شود از میزان نفوذ دشمن در فرهنگ جامعه کاسته می شود.

 

 

 

نظر شما