شناسهٔ خبر: 31897218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همه راه‌های مواصلاتی استان‌های شمالی باز هستند/ برآورد خسارات سیل تا ده روز آینده

رحمانی فضلی وزیر کشور در یک برنامه تلویزیونی از آخرین وضعیت مناطق سیل زده گفت.

صاحب‌خبر -

همه راه‌های مواصلانی استان های شمالی باز هستند/ برآورد خسارات سیل تا ده روز آیندهبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده گلستان و مازندران گفت: جلسه نهایی ستاد بحران امشب با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرا برگزار و تصمیمات امشب در دو بخش اتخاذ شد. یکی کوتاه مدت و دیگری میان مدت.

وی افزود: در برنامه کوتاه مدت مقرر شد به سرعت موضوع تخلیه آب را از مناطق مسکونی در دستور کار قرار دهیم و همه دستگاه‌های اجرایی ملزم شدند که این موضوع را لحاظ کنند. این مستلزم ماشین آلات، پمپ و بقیه امکانات است که خوشبختانه تدارک دیده شده است.

وزیر کشور اظهار داشت: مسئله اصلی کمک‌رسانی در شرایط کنونی است. با توجه به اینکه مردم کمک‌های مناسبی ارسال کردند، از نظر تامین نیازها تقریبا مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه ظرف ۱۰ روز آینده برآورد خسارت در کمیته مربوطه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پرداخت این خسارات به سرعت در هیات دولت تصویب می‌شود.  تصمیم گرفته شد که تمام امکانات در جهت استقرار دوباره راه‌های مواصلاتی و خدمات زیربنایی انجام شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه از میان ۵۲ روستا که قطعی برق داشتند، برق رسانی به حدود ۵۰ روستا تکمیل شده است، گفت: در موضوع آب هم ۶۰ روستا دچار کم آبی بودند که به چهل روستا آب رسانی شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه همه راه‌های مواصلاتی باز هستند، افزود: فقط در منطقه آق قلا و گمیشان به این دلیل که آب باید از یک منطقه عبور کند و راه آهن مانع فیزیکی ایجاد کرده بود، مقرر شد جاده شکاف داده شود و بخشی از قطعات راه آهن برداشته شد. این روند تا زمانی است که ما بتوانیم این آب را تخلیه کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: پیش بینی شده در دوره میان مدت بحث لایروبی رودخانه و زه کشی زمین‌ها و جلوگیری از تخریب منابع انجام شود. امشب درباره بیمه محصولات هم تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر کشور تصریح کرد: مقرر شد که بنده چند روزی را در منطقه بمانم و کار‌ها را با هماهنگی و پیگیری جدی پیش ببریم. پیام اخیر مقام معظم رهبری و دستور ایشان به ستادکل نیرو‌های مسلح می‌تواند تسهیل گر امورات باشد.

وی با بیان اینکه علمای منطقه همکاری مناسبی دارند، گفت: این قشر نقش محوری در خدمات رسانی به مردم دارند که باید نهایت تقدیر و تشکر را از آن‌ها داشت.

رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه فنی تحقیق اظهار کرد: این کمیته باید در مدت دو هفته با تحقیق و بررسی دقیق علت وقوع سیل در مناطق مسکونی و مشکلات مردم را گزارش کند. ضمن اینکه این کمیته به بررسی برخی کوتاهی‌ها در امداد رسانی‌ها خواهد پرداخت.

وزیر کشور با اشاره به برخی علت‌های مسدود شدن رودخانه‌های استان گلستان بیان کرد: لایروبی نشدن به موقع یکی از علت‌های هجوم سیل رودخانه «گرگان رود» به مناطق مسکونی است.

رحمانی فضلی درباره علت حضور نداشتن مناف هاشمی استاندار گلستان در مناطق سیل زده گفت: علت غیبت ایشان در مناطق سیل زده همان طور که قبلا توضیح داده بودم؛ مشکلات خانوادگی بود. ایشان تقاضای مرخصی داشتند، ولی بهتر بود، حضور می‌داشتن و در صورت نیاز توضیحات لازم را به اطلاع مردم می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش خسارت‌های جانی نخستین هدف گذاری ستاد بحران و امداد و نجات است، یادآور شد: اولویت دوم حفظ اموال و امکانات شهری است. خوشبختانه عملکرد ستاد بحران در این چند روز با توجه به امکانات استان قابل قبول است.

وزیر کشور درباره احتمال شکستن سد در چند روز اخیر گفت: بر اساس نظر مهندسان سد سازی وزارت نیرو، هیچگونه خطری در مورد شکستن سد وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما