شناسهٔ خبر: 31897203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون وزیر صنایع در جریان بازدید از استان‌های سیل‌زده خبر داد:

واحدهای صنفی و صنعتی مازندران بر اثر سیل ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آمار واحدهای صنفی و صنعتی آسیب‌دیده از سیل در استان مازندران را ۳۸۰ واحد اعلام کرد که به گفته‌ی او سیل در این استان ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت به همراه داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی که پس از نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به رؤسای سازمان‌های ۴ استان شمالی، به مازندران و گلستان سفر کرده است، در گفت‌وگو با شاتا گفت: سیل در استان مازندران به ۳۸۰ واحد صنفی و صنعتی آسیب رسانده که بر اساس برآوردها، میزان خسارات ۳۵۰ میلیارد ریال است.

او با بیان این‌که تلفات جانی در استان مازندران نداشتیم، افزود: پل ارتباطی که مسیر دسترسی به شهرک صنعتی در شهرستان سیمرغ بود، در جریان سیل از بین رفته است که این مسائل فردا (یکشنبه، چهار فروردین) در جلسه‌ای با حضور مسؤولان استانی و کشوری بررسی و برای جبران خسارات وارده تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در بازدید امروز از استان مازندران، آقای لاریجانی رئیس مجلس هم حضور داشت و امروز نیز جلسه‌ای با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در استان گلستان برگزار می‌شود که بنده به نمایندگی از آقای رحمانی در این جلسه حضور خواهم داشت.

به گفته‌ی مقیمی، شهرک صنعتی آق‌قلا در استان گلستان با خسارت نسبتاً سنگینی مواجه شده است، اما با این حال برآورد میزان خسارت در این استان پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام می‌شود.

او گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در نامه‌ای به رؤسای سازمان‌های ۴ استان شمالی به آنها دستور داد در راستای حل مشکلات مناطق سیل‌زده از امکانات سازمان‌های این استان‌ها و استان‌های اطراف استفاده شود.

مقیمی افزود: برای کوتاه‌مدت خارج کردن گل و لای در واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته و در مرحله بعد نیز این واحدها با مشکلاتی در حوزه‌های مالیات، بیمه و… روبه‌رو می‌شوند که ما در قالب پیشنهاد، برای حل این مشکلات اقدام می‌کنیم.

به گفته‌ی مقیمی، بخشی از مشکلات در سطح استان در حال پیگیری است، بخش دیگر را هم وزیر صنعت، معدن و تجارت، پس از دریافت گزارش، از طریق هیأت دولت یا اختیارات وزیر، پیگیری و رفع خواهد کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما