شناسهٔ خبر: 31896817 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باد و باران کرمانشاه را فرا می گیرد

کرمانشاه - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن سامانه ای بارشی به جو استان، گفت: انتظار می رود به تدریج از اواخر وقت امشب (شنبه) تا سه شنبه عصر شاهد بارش باران و وزش نسبتا شدید باد در برخی ساعات باشیم.

صاحب‌خبر -

علی محمد زوراوند روز شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی بارش از اواخر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه و سپس ساعاتی از عصر روز سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
وی افزود: در این مدت بارش ها برای تمامی نقاط استان خواهد بود که ممکن است با توجه به نوع بارش، باعث جاری شدن سیلاب و حتی طغیان رودخانه ها نیز بشود.
زوراوند در عین حال بارش برف در روز دوشنبه و در برخی نواحی سردسیر را نیز دور از انتظار ندانست و گفت: بارش برف در گردنه ها و ارتفاعات بیشتر خود را نشان می دهد.
معاون هواشناسی کرمانشاه، کاهش دما، رعد و برق و رگبار تگرگ در برخی نقاط را از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: دمای روزانه فردا (یکشنبه) در اغلب نقاط استان بین چهار تا پنج درجه کاهش یافته اما در دمای شبانه تغییر چندانی پدید نمی آید ولی با این حال برای دوشنبه انتظار می رود دمای شبانه تا سه درجه کاهش یافته و دمای سه تا چهار شهر و شهرستان به زیر صفر درجه برسد.
زوراوند ادامه داد: دمای امشب شهر کرمانشاه در سردترین حالت به 4 درجه بالای صفر و برای فردا نیز در گرمترین حالت به 11 درجه برسد که نسبت به امروز پنج درجه کاهش می یابد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به میانگین بارش های سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: از اول مهر تا 29 اسفند 97 میانگین بارش ها در استان به 567 میلی متر رسیده است.
وی اظهار داشت: این مقدار بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 312 میلی متر بوده 82 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 75 درصد رشد نشان می دهد.
زوراوند در پایان میانگین بارش های شهر کرمانشاه را نیز در مدت یاد شده، 476 میلی متر عنوان و تصریح کرد: بارش ها در مرکز استان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 142 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 58 درصد رشد داشته است.
7458/3033

نظر شما