شناسهٔ خبر: 31896718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت مکرون برای سرکوب جلیقه زردها از ارتش کمک گرفت

تهران- ایرنا- دولت فرانسه برای سرکوب نوزدهمین دور تظاهرات جلیقه زردها، نیروهای ارتش را به کمک پلیس فرستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، تظاهرکنندگان جلیقه زرد در فرانسه در حالی نوزدهمین دور از تظاهرات آخر هفته خود را شروع کردند، که دولت این کشور واحدهای ارتش را به کمک پلیس فرستاده است.
پس از غارت و تخریب فروشگاه های در تظاهرات هفته گذشته در خیابان شانزه لیزه پاریس و اعلام ممنوعیت تظاهرات در این خیابان، واحدهای ارتش تحت عنوان «عملیات نگهبانی» به این خیابان اعزام شدند.
در جریان تظاهرات هفته پیش پاریس که با رفتار خشونت آمیز ماموران انتظامی و امنیتی همراه بود، برخی گروه های خرابکار و افراطی نیز به مغازه های خیابان معروف شانزلیزه حمله کرده و خسارات فراوانی به بار آوردند.
تظاهرات این هفته در پی اعتراض های هفته پیش پاریس انجام می شود که در جریان آن دهها هزار نفر در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به سیاست های امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور اعتراض کرده و خواهان استعفای او شدند.
در پی انتقاد شدید از نحوه برقراری انتظامات تظاهرات شنبه هفته گذشته، دولت مکرون رئیس پلیس پاریس را برکنار و به پلیس اجازه استفاده از سلاح های ضد شورش قوی تر را صادر کرد و جریمه شرکت در تظاهرات غیرقانونی را افزایش داد.
تظاهرات امروز جلیقه زردها در حالی برگزار می شود که دولت برگزاری هر گونه تجمعی را در برخی نقاط پاریس (مناطق مجاور کاخ الیزه، مجلس، میدان کنکورد، خیابان شانزلیزه و طاق پیروزی) و برخی دیگر از شهرهای فرانسه ممنوع ساخته است.
در تظاهرات امروز تا کنون 51 تن بازداشت شده اند و وزیر کشور فرانسه شمار تظاهرکنندگان را 8 هزار و 300 تن در کل کشور و 3 هزار و 100 نفر در پاریس اعلام کرده است.
شبد**9416**1010

نظر شما