شناسهٔ خبر: 31896490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

صدها معترض اصلاح قانون کپی‌رایت در خیابان‌های فرانکفورت

خبرگزاری میزان- معترضان به تغییر قانون کپی‌رایت در پارلمان اروپا به خیابان‌های فرانکفورت آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری میزان در فرانکفورت، صدها نفر از معترضان به اصلاح قانون کپی رایت در پارلمان اروپا در شهرهای مختلف آلمان از جمله فرانکفورت به خیابان ها آمدند.

صدها معترض اصلاح قانون کپی‌رایت در خیابان‌های فرانکفورت

بر اساس قانون جدید که قرار است روز سه‌شنبه به رای گذاشته شود، شبکه‌های اینترنتی ملزم می‌شوند اقداماتی، چون تولید ابزاری جدید برای از میان برداشتن زمینه سواستفاده و نظارت انسانی بر مفاهیم را اتخاذ کنند.

همچنین سرویس‌های خدمات رسان باید گزارش‌های سالانه برای شفاف سازی ارائه دهند تا نمایانگر تمهیدات شان در مقابله با موارد سواستفاده باشد.

صدها معترض اصلاح قانون کپی‌رایت در خیابان‌های فرانکفورت

چنانچه شرکت‌های اینترنتی به طور هدفمند از حذف موضوعاتی با مفاهیم افراطی کوتاهی کنند، ممکن است با جریمه نقدی سنگین مواجه شوند.

به گزارش دویچه وله، شرکت‌های فن‌آوری مجبور خواهند بود که برای حصول اطمینان از موضوع کپی رایت محتوای آپلود شده، فیلتر‌هایی را برای آپلود بر سایت‌های خود نصب کنند. منتقدان می‌گویند که استارتاپ‌ها پول خرید این فیلتر‌ها را ندارند و عملا به ضررشان تمام می‌شود. آن‌ها همچنین می‌گویند که این قانون در صورت تصویب می‌تواند به سانسور دامن بزند. با اینهمه شماری از موسسات رسانه‌ای از اصلاح این قانون حمایت کرده‌اند.

این طرح قانونی، سازمان‌های خبری را برای متهم کردن شرکت‌های اینترنتی به دلیل ارتباط با محتوا توانمند می‌کند.
 

به گفته کمیسیونر‌های اتحادیه اروپا، قانون مصوب، گامی مهم برای دستیابی به هدف واحد این اتحادیه در زمینه به روز کردن قوانین کپی رایت در این اتحادیه تلقی می‌شود.

در همین حال، غول‌های تکنولوژی آمریکا و فعالان مدافع آزادی‌های آنلاین، به شدت با پیش نویس این قانون مخالف هستند.
 
پیشتر بزرگترین خبرگزاری‌های اروپا، گوگل و فیس بوک را به غارتگری اخبار و انتشار آن به صورت رایگان متهم کردند و در بیانیه‌ای مشترک خواستار تقسیم درآمد‌های این دو غول اینترنتی با رسانه‌ها شدند.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما