شناسهٔ خبر: 31896412 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر خبر داد:

آمار اسکان نوروزی در استان بوشهر به بیش‌از ۹۰ هزار نفر در روز رسید

بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اختصاص ۲ هزار و ۹۶۶ کلاس به ستاد اسکان آموزش و پرورش استان بوشهر در نوروز سال‌جاری، عنوان کرد: ظرفیت مدارس شهرهای ساحلی بوشهر، گناوه و دیلم تکمیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ناصر کرمی با اشاره به افزایش مسافران نوروزی در شهرهای ساحلی اظهار داشت: شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم بیشترین مسافر را دارند و تعداد مدارس تعیین شده جوابگوی حجم گردشگران نیست.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۳۹۳ مدرسه در استان بوشهر برای اسکان گردشگران نوروزی تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت مراکز اسکان فرهنگیان و مدارس شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم، آموزش و پرورش برای خدمات‌رسانی به مسافران مجبور به صدور مجوز برپایی چادر در مدارس شده است.

کرمی افزود: آموزش و پرورش در این مناطق، سعی در هدایت مسافران به روستاهای همجوار را دارد تا گردشگران شرایط مطلوب‌تری داشته باشند.

وی با اشاره به آمار پذیرش مسافران نوروزی در مراکز اسکان موقت استان، گفت: در پایان روز دوم فروردین، ۳۲ هزار و ۲۳۷ نفر در قالب هشت‌هزار و ۶۸۳ خانوار در مراکز اسکان فرهنگیان استان بوشهر مورد پذیرش قرار گرفتند.

کرمی تصریح کرد: از این تعداد، ۲۸ هزار و ۴۱ نفر فرهنگی در قالب ۷ هزار و ۷۹۰ خانوار در ستادهای اسکان استان اقامت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از ۳۲ هزار و ۲۳۷ نفر گردشگر اسکان‌یافته در مدارس استان بوشهر، حدود ۱۰ درصد آن به تعداد ۳ هزار و ۲۱۷ نفر در قالب ۸۹۳ خانوار غیرفرهنگی بوده‌اند.

وی افزود: بر این اساس، آمار اسکان نوروزی تاکنون به ۹۰ هزار و ۴۵۸ نفر در روز می‌رسد.

کرمی تاکید کرد: تا روز دوم فروردین شهرستان‌های بوشهر با ۹ هزار و ۹۸۹ مسافر، گناوه با شش‌هزار و ۷۵۹ مسافر و دیلم با ۵ هزار و ۴۰۸ مسافر به ترتیب پذیرای بیشترین مسافران نوروزی بوده‌اند.

وی با بیان این‌که پذیرش میهمانان نوروزی در سال ۹۸ به دو صورت غیرحضوری از طریق اینترنت و حضوری صورت می‌پذیرد، گفت: ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش در نوروز ۹۸ به صورت رزرو اینترنتی بوده و مابقی به شکل حضوری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: مسافران و گردشگران می‌توانند برای پذیرش اینترنتی به سایت ستاد اسکان فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش به نشانی eskan.medu.ir مراجعه و نسبت به رزرو محل اقامت خود اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما