شناسهٔ خبر: 31896363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رژیم صهیونیستی آماده مقابله با تنش‌های احتمالی در بلند‌ی‌های جولان می‌شود

به دنبال اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی، نیرو‌های رژیم صهیونیستی آماده مقابله با تنش‌های احتمالی در این منطقه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی و پلیس این رژیم خود را برای اعتراضات خشونت آمیز احتمالی در نزدیکی مرز‌های سرزمین‌های اشغالی و سوریه آماده می‌کنند.

آماده شدن رژیم صهیونیستی برای خشونت احتمالی در بلند‌ی‌های جولان به دنبال اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت صهیونیست‌ها بر بلندی‌های جولان صورت می‌گیرد.

نیروی نظامی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای بدون ارائه توضیحات بیشتر اعلام کردند: ما آماده تنش‌های احتمالی در بخش شمالی بلندی‌های جولان می‌شویم. این تحولات به دنبال آن صورت گرفت که عرب‌های ساکن در بلندی‌های جولان حمایت رئیس جمهور آمریکا از حق حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را رد کردند.

وزارت خارجه سوریه نیز پیشتر در واکنش به اقدام مداخله جویانه ترامپ، ضمن محکوم کردن اظهارات رئیس جمهور آمریکا وعده داد بلندی‌های جولان را با تمامی ابزار‌های ممکن حفظ خواهد کرد. وزارت خارجه سوریه تاکید کرد این اقدام آمریکا مویدی بر تعهد کورکورانه واشنگتن نسبت به اسرائیل و حمایت از رفتار‌های تهاجمی آنهاست. در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است آمریکا مستقیما قوانین بین‌المللی و شماری از قطعنامه‌های سازمان ملل بویژه قطعنامه ۴۹۷ را نقض کرده است. در قطعنامه ۴۹۷ سازمان ملل درخواست رژیم صهیونیستی در خصوص بلندی‌های جولان را بی اعتبار و غیرقانونی توصیف کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرد تغییر وضعیت جولان به منظور دور زدن شورای امنیت، سازمان ملل نقض مستقیم تصمیمات سازمان ملل خواهد بود.

روز پنج شنبه رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد زمان آن فرا رسیده که آمریکا به طور کامل حاکمیت اسرائیل را بر بلندی‌های جولان، که دارای اهمیت استراتژیک حیاتی و امنیتی برای اسرائیل و ثبات منطقه است، به رسمیت بشناسد.

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد؛ هر چند این اقدام هیچگاه مورد تائید سازمان ملل قرار نگرفت. نتانیاهو در واکنش به محکومیت‌های بسیار بار‌ها اعلام کرده که تل‌آویو هیچگاه به مرز‌های ۱۹۶۷ بازنمی‌گردد و بلند‌ی‌های جولان همیشه در دست این رژیم باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما