شناسهٔ خبر: 31895977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بازدید مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد از امامزاده مختار(ع)/اجرای طرح آرامش بهاری در ۱۴ بقعه شاخص

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پنجمین روز از اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» از برنامه های فرهنگی و خدماتی در امامزاده مختار (علیه السلام) یاسوج بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، در پنجمین روز از اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» حجت الاسلام سیدنورالله جنتی پور از برنامه های فرهنگی و خدماتی در امامزاده مختار (علیه السلام) یاسوج بازدید کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه احیا، ایجاد، مرمت و نگهداری از موقوفات، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و فعالیت در حوزه قرآنی را جزء ماموریت های خود می داند.

 

وی با بیان اینکه این فعالیت ها از ماموریت های اصلی سازمان محسوب می شود، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای وظیفه شرعی و قانونی، احیاء، ایجاد و نگهداری از موقوفات جهت اجرای امینانه نیت واقفین را برعهده دارد.

 

این مسئول فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اوقاف مالک موقوفات نیست، ابراز داشت: این سازمان متولی موقوفه در جهت نیات واقفین را انجام می دهد.

 

جنتی پور در ادامه به طرح نوروزی «آرامش بهاری» اشاره کرد و گفت: این طرح در همه بقاع متبرکه استان برگزار می شود، ولی در ۱۴ بقعه شاخص استان که دارای ظرفیت های لازم هستند به صورت ویژه در حال اجراست.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه جاری در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

 

شایان ذکر است، امامزاده شاه مختار (علیه السلام) یکی از اماکن متبرکه‌ پر رونق در منطقه مختار است که در حاشیه جاده کمربندی یاسوج ـ شیراز و اصفهان، آن را تبدیل به ایستگاه آرامش روح و امنیت جان کرده است.

 

در این بارگاه مطهر ساختمان‌ ها و مکان‌ های متعددی به چشم می‌ خورد.

 

در این بقعه متبرکه، حجره‌ های ۱۶ گانه‌ ای برای سکونت و آرامش زائرین در یک ردیف ساخته شده و از امکانات رفاهی دیگر، سرویس‌ های بهداشتی مناسب مخصوص آقایان و بانوان، سوپر مارکت، نانوایی، کتابخانه، سالن حسینیه، خانه عالم، ساختمان مدیریت و... تاسیس شده و نیازهای گردشگران و زائرین را برطرف می‌ کند.

نظر شما