شناسهٔ خبر: 31895706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر خبر داد

تکمیل ظرفیت مراکز اسکان فرهنگیان در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تکمیل ظرفیت مراکز اسکان فرهنگیان و مدارس شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر،ناصر کرمی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل ظرفیت مراکز اسکان فرهنگیان و مدارس شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم اظهار داشت: با وجود در اختیار قرار دادن تمامی مدارس و ستادها، مدارس این شهرها پر شده است و آموزش و پرورش با توجه به همکاری‌های لازم با مسافران، مجبور شد مجوز برپایی چادر را صادر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که به دلیل ازدحام جمعیت و بضاعت آموزش و پرورش، امکانات محدودی در اختیار مسافران قرار گرفته است که از این بابت باید عذرخواهی کنیم، ادامه داد: آموزش و پرورش در این مناطق، سعی در هدایت مسافران به روستاهای همجوار را دارد تا گردشگران شرایط مطلوب‌تری داشته باشند.

وی با اشاره به جدیدترین آمار پذیرش مسافران نوروزی در مراکز اسکان موقت استان ، اضافه کرد: در پایان روز جمعه دوم فروردین 32 هزار و 237 نفر در قالب 8 هزار و 683 خانوار در مراکز اسکان فرهنگیان استان پذیرش شده‌اند.

کرمی بیان کرد: از این تعداد آمار، 28 هزار و 41 نفر آن فرهنگی در قالب 7 هزار و 790 خانوار در ستادهای اسکان استان اقامت دارند.

وی با بیان اینکه حدود 10درصد گردشگران اسکان یافته در مدارس، غیر فرهنگی از سراسر نقاط کشور هستند، گفت: از 32 هزار و 237 نفر گردشگر اسکان یافته در مدارس استان بوشهر حدود 10 درصد آن به تعداد 3 هزار و 217 نفر  غیر فرهنگی در قالب 893 خانوار بوده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه بر این اساس، آمار اسکان نوروزی تاکنون 90 هزار و 458 نفر-روز می رسد،افزود: تا روز دوم فروردین شهرستان بوشهر با ۹ هزار و ۹۸۹ مسافر، شهرستان گناوه با ۶ هزار و ۷۵۹ مسافر و شهرستان دیلم نیز با ۵ هزار و ۴۰۸ مسافر به ترتیب پذیرای بیشترین مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان استان بوده‌اند.
کرمی با بیان اینکه پذیرش میهمانان نوروزی در سال 98 به دو صورت غیرحضوری از طریق اینترنت و حضوری صورت می پذیرد،گفت: قریب به 30 درصد ظرفیت پذیرش در نوروز 98 به رزرو اینترنتی اختصاص یافته بود و مابقی به صورت حضوری می‌باشد.

وی افزود: گردشگران بر همین اساس می‌توانند برای پذیرش اینترنتی به سایت ستاد اسکان فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش به نشانی eskan.medu.ir مراجعه کنند و نسبت به رزرو محل اقامت خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما