شناسهٔ خبر: 31895617 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کشف ۲۶۷ کیلو مواد غذایی فاسد در درکه و رستورانهای شمال پایتخت

ایرنا نوشت: مسئول بهداشت محیط شمیرانات با اشاره به کشف ۲۶۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از مناطق گردشگری شمال تهران گفت: این مواد غذایی فاسد در هفته اخیر (۲۵ اسفند تا ۲ فروردین) در مناطق گردشگری دربند، درکه، لواسان و فشم کشف شد.

صاحب‌خبر -

سید سعید جعفری روز شنبه گفت: این مواد شامل کباب کوبیده فاسد، مرغ‌های فرآوری شده، خورشت‌های پخته و منجمد و تنقلاتی نظیر لواشک و آلوچه غیرمجاز و غیر قابل مصرفی بود که معدوم شدند.

او با اشاره به با تشدید نظارت بر اماکن گردشگری و عرضه مواد غذایی در قالب طرح گشت نوروزی در یک هفته اخیر افزود: همچنین ۱۵ نمونه برداری از ۱۵ واحد صنفی در این مدت انجام شد.

به گفته او بیشترین آمار کشف و معدوم سازی از منطقه گردشگری درکه (واقع در شهر شمیران) و شهر فشم از توابع بخش رودبار قصران صورت گرفت.

جعفری خاطرنشان کرد: یک رستوران در لواسان کوچک نیز اخطار بهداشتی گرفت و از رستورانی دیگر در این شهر به عنوان واحد نمونه در رعایت بهداشت قدردانی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: گشت نوروزی شبکه بهداشت و درمان در روزهای کاری با ۱۰ اکیپ ۲ نفره و روزهای تعطیل با ۲ اکیپ به همین تعداد در سطح شهرستان بر مراکز مذکور نظارت دارند.

جعفری یادآور شد: در حین این گشت آب های آشامیدنی نیز از لحاظ میکروبی و شیمیایی بررسی و کنترل می شوند.

مسئول بهداشت محیط شمیرانات گفت: شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۹۰ شکایات بهداشتی خود را اعلام کنند و کارشناسان در ۲۴ ساعت مسئله را بررسی و نتیجه را اعلام می کنند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
۴۲۴۲

برچسب‌ها:

نظر شما