شناسهٔ خبر: 31895549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل بنادر هرمزگان خبر داد

انجام 942هزار نفر سفر دریایی در هفته اول طرح نوروزی 98/ بیش از 121 هزار خودرو جابجا شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از انجام 942هزار نفر سفر دریایی در هفته اول طرح نوروزی 98 خبر داد و گفت: در این مدت، بیش از 121 هزار دستگاه خودرو جابجا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور عصر امروز از انجام 942 هزار نفر سفر دریایی و جابجایی بیش از 120هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر مسافری و چندمنظوره این استان طی یک هفته نخست اجرای طرح نوروزی 98 خبر داد.

وی با بیان جزئیاتی در این رابطه اظهار داشت: طی هفت روز نخست اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 98 که از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز شده است، جابجایی 942 هزار و 142 نفر -سفر  مسافر و گردشگر از طریق بنادر مسافری و اسکله‌های تفریحی و گردشگری در استان هرمزگان به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: مقصد عمده مسافران نوروزی بیشتر جزایر کیش، قشم و هرمز بوده است و بیشترین حجم جابجایی مسافر مربوط به روز دوم فروردین است که طی یک روز، 253 هزار و 628 نفر سفر انجام شد.

عفیفی‌پور ابراز داشت: از ۲۵ اسفند تا پایان روز دوم فروردین که بازه زمانی یک هفته ای را شامل می‌شود، 121هزار و 194 دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو در روز دوم فروردین با رقمی بالغ بر 34 هزار و 822 دستگاه به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: طی هفت روز گذشته، 8 هزار و 942 سفر دریایی(تردد شناورهای مسافری) در ۱۰ مسیر مجاز بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است . 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: طی این مدت در مجموع بالغ بر 187 هزار و 68 نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت‌های دریایی بهره‌مند شدند و 18 هزار و 590 مورد تردد شناورهای تفریحی به ثبت رسید.

عفیفی‌پور بیان داشت: در طرح نوروزی سال ۹۸ که از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه جاری ادامه دارد، خدمات‌رسانی 119 فروند شناور با ظرفیت درجای 6000 صندلی و  2880 خودرو طی هر بار سفر، جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

گفتنی است، استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون‌ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب‌های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند؛ به‌گونه ای که بنادر مسافری این استان بیش از ۹۵ درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج‌فارس را پشتیبانی می‌کنند و حجم عمده این مسافرت‌ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، میهمانان نوروزی علاقه‌مند به سفرهای دریایی هم اکنون می‌توانند برای سفر به جزایر قشم، هرمز و لارک از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پل- بندر لافت استفاده کنند. 

بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات‌رسانی به مسافران دریایی هستند.

انتهای پیام/88037/م

نظر شما