شناسهٔ خبر: 31895232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخست وزیر عراق تعمیق روابط با کشورهای همسایه را خواستار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، نخست وزیر عراق، خواهان تعمیق روابط با کشورهای همسایه شد.
عادل عبدالمهدی در نشست مشترک خبری با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در قاهره گفت: ما خواهان گسترش بیش از پیش روابط بین دو کشور در همه زمینه ها هستیم. فردا اجلاس سه جانبه با حضور عبدالله دوم شاه اردن برگزار خواهیم کرد تا تعمیق روابط با همه کشورهای همسایه را پیگیری کنیم.
عبدالمهدی افزود: با رئیس جمهور مصر توافق کردیم که دو کشور هیچ نقشی در جبهه بندی هایی که در گذشته وجود داشت یا در آینده تشکیل خواهد شد، ایفا نخواهند کرد. ما دست خود را به سوی هر کسی دراز می کنیم که دست دوستی به سوی ما دراز کند. ما در عراق بر دوستی با همه کشورهای همسایه تاکید می کنیم. ما می خواهیم اختلافات را با دیگر کشورها کنار بگذاریم و برای تقویت نقاط مشترک بین خود تلاش کنیم. ما نمی خواهیم کشمکش ها و جبهه بندی های گذشته به منطقه بازگردد. همه کشورهای همسایه دوستان عراق هستند. عراق امروز دوست همه کشورهای جهان است. ما امروز هیچ دشمنی به جز تروریسم، اشغالگری، بیسوادی، جهل و بیکاری نداریم.
وی خاطر نشان کرد: هر دو کشور با تروریسم مبارزه می کنند. ما در عراق نبردهای طولانی و دشواری علیه تروریسم داشتیم و توانستیم در نهایت آن را از کشور بیرون برانیم. مصر هم تلاش های مشابهی برای نابودی تروریسم دارد. اما تروریسم شامل اندیشه هایی هم هست که باید آنها را از بین ببریم. باید ریشه های تروریسم را بخشکانیم.

نظر شما