شناسهٔ خبر: 31895141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقامات لبنانی خطاب به پمپئو:

حزب الله، از محبوبیت مردمی بالایی برخوردار است

مقامات لبنانی تاکید کردند: حزب الله، متعلق به لبنان و از محبوبیت مردمی بالایی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از العالم، مقامات لبنانی به مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کردند: حزب الله، تشکیلاتی متعلق به لبنان و مقاوم است و از محبوبیت مردمی بالایی برخوردار است. مقامات لبنانی تاکید کردند: علاوه بر اینکه حزب الله لبنان از محبوبیت گسترده ای برخوردار است این حزب، نمایندگانی را در دولت و پارلمان دارد و نماینده یکی از طیف های اصلی لبنان به شمار می رود. مایک پمپئو در سفری که به بیروت آغاز کرده است در برابر موضع یکسان و یکپارچه لبنانی ها قرار گرفته است. این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا تلاش می کرد افکار عمومی لبنان را علیه حزب الله و مقاومت تحریک کند.

حسین عز الدین خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: سریال تحرکات آمریکا علیه مقاومت و حزب الله در لبنان ادامه دارد؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به بیروت پایتخت وارد شد و علاوه بر دیدار با وزیرکشور و وزیر امور خارجه لبنان، با میشل عون رئیس جمهور، سعد حریری نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.
بنابراین به طور رسمی به پمپئو اطلاع داده شد که حزب الله تشکیلاتی لبنانی است که نمایندگانی در دولت و پارلمان این کشور دارد و بر خلاف واشنگتن که حزب الله را در فهرست سیاه قرار می دهد این حزب حزبی تروریستی نیست. پمپئو در این دیدارها در زمینه مرزها، آوارگان سوری و نقض های زمینی، هوایی و دریای اسرائیل با مقامات لبنانی گفتگو کرد.
جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود در بیروت گفت: در این دیدارها بر حق طبیعی لبنان در دفاع از خود و مقاومت در برابر هر گونه اشغالگری در خاک این کشور تاکید کرد. حزب الله برای ما حزبی لبنانی است و تروریست نیست و نمایندگان آن از ملت لبنان انتخاب شده اند و محبوبیت مردمی گسترده ای دارد.
مایک پمپئو نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: حزب الله در برابر امیدواری های ملت لبنان چالش آفرینی می کند و با سلاح و جنگ های خود نقش لبنان و موسسات قانونی این کشور را به چالش می کشاند. حزب الله فعالیتهای تروریستی در سوریه و یمن دارد و علیه صلح در منطقه تلاش می کند. خبرنگار العالم افزود: جریانهای رسانه ای که شاهد فشارهای آمریکا بر لبنان هستند مشکلات زیادی را در دولت ترامپ مشاهده می کنند. این در حالی است که محور مقاومت در رویارویی با اشغالگری ها و تروریسم دستاوردهای موفقیت آمیز زیادی داشته است.
سمیر الحسن یکی از اصحاب رسانه لبنان در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: این دیکته کردن ها و فشارها در حال حاضر تصمیماتی یکجانبه است و این تصمیمات بین المللی نیست؛ ازاین رو آمریکا گزینه های زیادی دراختیار ندارد؛ بنابراین تلاش می کند بر لبنان فشار بیاورد اما لبنان امروز قدرت بیشتری دارد.
خبرنگار العالم افزود: پمپئو که پس از فلسطین اشغالی به بیروت سفر کرده است با میشل عون رئیس جمهور و سعد الحریری نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد. همچنین وی قبل از دیدار با وزیر امور خارجه، با ریا الحسن وزیر کشور لبنان دیدار کرد. وی در دیدار با مقامات لبنانی با موضع ثابت و استوار در زمینه مسائل اصلی لبنان مواجه شد. در راس این مسائل اصلی، حق لبنان در دفاع از حاکمیت و ثروتهای طبیعی خود در برابر هرگونه تجاوزی است.
البته این گفتگوها خالی از دیکته ها و فشارها برای تامین منافع اسرائیل نبوده است. اما در مقابل در این دیدارها بر مواضع ثابت لبنانی ها در زمینه پافشاری بر استقلال و تمامیت ارضی کشور و حق لبنان در دفاع از خود از طریق مقاومت قانونی تاکید شد.
<div id="video-display-embed-code_3315329"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2385053/3315329?width=340&height=240"></script></div>
 

نظر شما