شناسهٔ خبر: 31895049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گُمیشان در گلستان وضعیت اضطراری گرفت

گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا به منطقه حاکیست بیشتر اهالی گُمیشان و روستاهای واقع در مسیر سیلاب خانه های خود را تخلیه و در مناطق امن پناه گرفته اند.بیش از 100

صاحب‌خبر - گزارش خبرنگاران اعزامی ایرنا به منطقه حاکیست بیشتر اهالی گُمیشان و روستاهای واقع در مسیر سیلاب خانه های خود را تخلیه و در مناطق امن پناه گرفته اند.
بیش از 100 نفر از اهالی گُمیشان هم به فرمانداری مراجعه کرده و درخواست کمک فوری دارند.
امیر شیرتوماج فرماندار گُمیشان با حضور در بین این افراد و با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای کنترل سیلاب، از آنها خواست منطقه را تخلیه کنند.
فرماندار به اهالی گمیشان اطمینان داد که دستگاههای اجرایی در خدمت به مردم و امدادرسانی شبانه روزی پای کار خواهند بود.
گُمیشان با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع بوده و بیشتر ساکنین آن را هموطنان ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند.
طی چند روز گذشته بارش های رگباری شدید باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
9833/6204/2729
انتهای پیام

نظر شما