شناسهٔ خبر: 31895013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس میراث فرهنگی نهاوند:

جشن نوروزگاهی روستای«باباقاسم»نهاوند با ۲۰ عنوان برنامه برگزار شد

نهاوند - رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: نخستین جشن نوروزگاهی روستای «باباقاسم» نهاوند با ۲۰ عنوان برنامه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جانجان عصر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: نخستین جشن نوروزگاهی شهرستان نهاوند بعد از ظهر شنبه در روستای «باباقاسم» برگزار شد.

محسن جانجان در این خصوص، گفت: جشن نوروزگاهی روستای باباقاسم با بیش از ۲۰ عنوان برنامه شاد و مفرح توسط اهالی این روستا به صورت خودجوش برگزار شد.

وی ادامه داد: اهالی این روستا با برپایی غرفه‌های مختلفی چون طبخ انواع آش‌های محلی، طبخ نان ساجی، برپایی نمایشگاه ادوات کشاورزی قدیمی، غرفه عرضه محصولات تولیدی کشاورزی و دامداری، غرفه صنایع دستی و غرفه فرش محلی هنر و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به اینکه در کنار این برنامه برنامه‌های دیگری همچون اسب دوانی، بازی‌های بومی و محلی شامل گرزو، نواختن سازهای بومی و محلی همچون دهل، سورنا، کمانچه و تنبک اجرا شد، گفت: هدف اصلی از اجرای این برنامه‌ها معرفی توانمندی‌ها و همچنین فرهنگ و رسوم گذشتگان به نسل جدید است که خوشبختانه موفق بوده است.

وی انجام رقص محلی، شعر خوانی و شاهنامه خوانی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در نوروزگاه باباقاسم عنوان کرد و گفت: شهرستان نهاوند با قدمت چند هزار ساله خود در هر گوشه و کنار آن رسومات مختلفی وجود دارد که شاید تا به امروز برای بسیاری از همشهریان به نمایش گذاشته نشده است.

جانجان تاکید کرد: به جز برنامه نوروزگاهی امروز روستای باباقاسم که در دشت‌های مجاور تپه تاریخی این روستا برگزارشد ۷ نوروزگاه با چندین عنوان برنامه شاد و مفرح در شهرستان تدارک دیده که از همه هموطنان به خصوص مسافران و گردشگران نوروزی دعوت می‌کنیم در این برنامه شرکت کنند.

نظر شما