شناسهٔ خبر: 31894985 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

یک نفر در پی حملات علیه ۵ مسجد بیرمنگام بازداشت شد

حوزه/ درحالی که روز پنج شنبه حملاتی علیه ۵ مسجد شهر بیرمنگام از جمله شکستن پنجره ها و خسارت وارد کردن به ساختمان این مراکز به وقوع پیوست، ۱ مظنون توسط پلیس بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از telegraph، در پی حملات به مساجد در شهر بیرمنگام در بریتانیا، پلیس اعلام کرد که یک فرد 34 ساله از اهالی پری بار خودش را تسلیم کرده و دستگیر شده است. یک فرد 38 ساله از یاردلی مظنون به حملات  که جمعه بعد از ظهر بازداشت شده بود، بدون اتهام آزاد گردید.

در ادامه انتشار گزارش‌ها درباره آزار مسلمانان در برخی کشورهای غربی به دنبال حمله تروریستی اخیر در نیوزیلند، رسانه‌های محلی روز پنج شنبه از حملات شبانه به ۵ مسجد در شهر «بیرمنگام» انگلیس خبر دادند.

پلیس بیرمنگام گزارشی درباره یک حمله مشابه به مسجد خیابان «اسلید» دریافت کرد. تعرض‌های مشابهی هم به مساجد در خیابان‌های «ویتون»، «آستون» و «پری بار» انجام شدند. مهاجمان اقدام به شکستن پنجره‌ها و آسیب زدن به مساجد کردند و بعد از این اقدامات از صحنه گریختند.

پلیس اعلام کرده که این حملات در ارتباط با همدیگر بوده اند، اما انگیزه آن ها هنوز مشخص نیست. این درحالی است که حملات علیه مسلمان درست یک هفته پس از حمله مسلحانه به مساجد نیوزیلند به وقوع پیوسته و هدف آنان به احتمال زیاد ارعاب جامعه اسلامی در بریتانیا می باشد.

پلیس اعلام کرد گشت بازرسی در مناطق را افزایش خواهد داد. در این میان لویزا رولفه افسر اداره پلیس درباره حملات به خبرنگاران گفت: این حملات شنیع و نفرت انگیز هستند و به وضوح برای ایجاد ترس و وحشت در جوامع ما طراحی شده اند.

عادل پارکار عضو «شورای مساجد بیرمنگام» با اشاره به حمله تروریستی در نیوزیلند گفت: از این حملات وحشت‌زده شدم اما تعجب نکردم. ما انتظار چنین حملات را داشتیم. هر وقت حادثه‌ای در جهان بیافتد، احمق‌هایی هستند که می‌آیند و این کارها را انجام می‌دهند.

نظر شما