شناسهٔ خبر: 31894887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بیانیه آیت الله مکارم شیرازی درباره دو واقعه تلخ

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای نسبت به دو حادثه تلخ اخیر در مازندران و به رسمیت شناختن اشغال جولان به وسیله اسرائیل، از سوی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

در بیانیه این مرجع تقلید آمده است: ابعاد ویرانی سیل عظیمی که در بخشی از مازندران و گلستان روی داده وسیع‌تر از آن است که تصور شود. گروهی نه تنها خانه خود، بلکه همه چیز خود را از دست داده‌اند و ارتفاع آب در درون خانه‌ها گاه به دو متر رسیده است و نتیجه آن ناگفته پیداست.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: آنچه تاکنون از سوی مراکز مسؤول برای نجات آن‌ها انجام گرفته خوب است ولی هرگز کافی نیست. دولت باید با جدیت بیشتری وارد این حادثه شود و هر چه در توان دارد برای نجات زندگی این عزیزان به کار گیرد. مردم خیّر و نیکوکار نیز ساکت نمی‌نشینند. دامن همت به کمر زده و برای نجات سیل زدگان از عواقب این حادثه تلاش کنند. در ضمن آن‌ها مجازند از یک سوم وجوهات شرعی خود نیز در این راه استفاده کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به به رسمیت شناختن اشغال جولان به وسیله اسرائیل، از سوی رئیس جمهور آمریکا برخلاف تمام موازین بین المللی اظهار شده است: این به رسمیت شناختن درست مثل اینکه کسی خانه همسایه را بدون هیچ مدرک حقوقی اشغال کند و جز خانه خود گرداند. البته این تصمیم کاملاً احمقانه، مورد قبول هیچیک از دولت‌های جهان واقع نخواهد شد و در ضمن پرده از روی نیات پلید آمریکا و اسرائیل برداشت و نشان داد آن‌ها هر کشوری را بتوانند اشغال کنند، جز خود قرار می‌دهند.

در پایان این بیانیه آمده است: البته آن‌ها هرگز موفق نخواهند شد به نیت پلید خود جامه عمل بپوشانند ولی زنگ خطری برای همه مسلمین بلکه همه مردم آزاده جهان است. وقت آن رسیده که دولت‌های اسلامی دست به دست هم داده و شرّ اسرائیل غاصب را نه تنها از جولان بلکه از فلسطین اشغالی کوتاه کنند و بدانند خداوند یار و یاور آن‌ها است.
 
منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما