شناسهٔ خبر: 31894837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

العالم: ترامپ می‌خواهد با یک پیام توئیتری نقشه منطقه را ترسیم کند

اهالی جولان به تصمیم آمریکا درباره به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر این منطقه اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اهالی جولان اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر جولان اشغالی را به شدت محکوم و بر رویارویی با اقدامات ظالمانه آمریکا و اسرائیل در این زمینه تاکید کردند.

اهالی جولان سوریه اعلام کردند این تصمیم ترامپ امنیت و صلح را در منطقه تهدید می‌کند و تصمیمی نادرست است و هیچ جنبه قانونی ندارد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: دونالد ترامپ خواهان آن است که با قلم خود، خط بطلانی بر حقایقی تاریخی بکشد. وی می‌خواهد با یک توئیت در صفحه شخصی خود نقشه منطقه را ترسیم کند.

ترامپ پس از اینکه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، این بار منطقه جولان را نیز متعلق به این رژیم غاصب می‌داند و حقایق و قطعنامه‌های شورای امنیت را به فراموشی سپرده است. جریان‌های سیاسی در جولان بر این باورند که اظهارات غیرمسئولانه رئیس جمهور آمریکا درباره جولان موید جانبداری کورکورانه آمریکا از رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی حد و حصر واشنگتن از رفتار‌های خصمانه این رژیم است.

اهالی جولان تاکید کردند که موضع آمریکا در زمینه جولان سوریه به طور شفاف نشان می‌دهد که واشنگتن قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد و قطعنامه‌های بین‌المللی را به طور آشکارا نقض می‌کند. شهروندان سوری ساکن جولان اظهارات ترامپ را به شدت رد می‌کنند و بر رویارویی با اقدامات ظالمانه آمریکا و اسرائیل در زمینه جولان تاکید دارند. آن‌ها تصریح می‌کنند که این تصمیمات باطل است و هیچ ارزش قانونی ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما