شناسهٔ خبر: 31894812 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دست کم 15 زخمی در حمله الشباب در موگادیشو

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛  پلیس سومالی اعلام کرد در حمله روز شنبه گروه تروریستی الشباب به یک ساختمان دولتی در موگادیشو پایتخت این کشور، دست کم 15 نفر کشته شدند.
در این حمله که با خودروی حامل مواد منفجره روی داد، ساختمان وزارت کار سومالی هدف قرار گرفت. 15 نفر از جمله معاون وزیر کار سومالی در این حمله کشته شدند و دو نفر از تروریست ها نیز در جریان تیراندازی ها که پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده در گرفت، به هلاکت رسیدند.
گروه افراط گرای الشباب که وابسته به القاعده است، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. اوایل ماه مارس در یک حمله الشباب در سومالی که به یک محاصره 22 ساعته منجر شد، دست کم بیست نفر کشته شدند. این گروه تروریستی همچنین مسئولیت حمله ای با خودروی بمب گذاری شده را که هفتم مارس نزدیک یک رستوران در پایتخت سومالی و نزدیک کاخ ساختمان ریاست جمهوری روی داد و در جریان آن چهار نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند، بر عهده گرفت.
الشباب که در سال 2011 از موگادیشو بیرون رانده شدند، بیشتر پایگاههایشان را از دست داده اند. اما آنها همچنان کنترل مناطق وسیع روستایی را در دست دارند و از آنجا حملات خود را علیه اهداف دولتی، امنیتی یا غیرنظامی هدایت می کنند.

نظر شما