شناسهٔ خبر: 31894691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

شکست داعش در باغوز؛ از ادعا تا واقعیت

«قسد» از شکست کامل داعش در آخرین اردوگاهش در شرق سوریه (باغوز) خبر داد.

صاحب‌خبر -

العالم - سوریه

«نیروهای دمکرات سوریه»(قسد) پس از شش ماه از آغاز حمله گسترده به آخرین اردوگاه گروه تروریستی داعش در شرق سوریه اعلام کرد داعش به طور کامل در باغوز واقع در بخش شرقی دیر الزور شکست خورد.

مصطفی بالی، مدیر مرکز اطلاع رسانی "قسد"، با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی بر پیروزی نظامی نهایی بر داعش تاکید و خاطر نشان کرد منطقه ی باغوز از دست گروه تروریستی داعش آزاد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پیش از این شتابزده، شکست صد در صدی داعش را اعلام کرده و این پیروزی را به نیروهای آمریکایی در سوریه، نسبت داده بود.

ترامپ با اشاره به نقشه هایی که در دست داشت، گفت: این نقشه را به خاطر شما اینجا آورده ام. رنگ قرمز روی نقشه، نشان دهنده ی مناطق تحت تصرف داعش در شب انتخابات ریاست جمهوری 2016 است. نقشه ی پایینی هم همان تصویر بالاست، اما رنگ قرمزی در آن مشاهده نمی شود. تنها لکه (قرمز) کوچکی وجود دارد که امشب از بین خواهد رفت.

این در حالی است که بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل، تاکید کرد، داعش در سوریه پایان نیافته و این نیروهای سوری اند که با آن می جنگند نه آمریکا.

از سوی دیگر روسیه نیز با ابراز تردید در خصوص سخنان ترامپ اعلام کرد از سخنان ترامپ متقاعد نشده است و بر پایه تحقیقات گوناگون هزاران تروریست داعشی همچنان در سوریه اند.

موسکو افزود: آمریکا قبلا در سخنان آتشینی از تصمیم اش برای عقب نشینی از سوریه خبر داده بود اما تاکنون هیچ برنامه ای را برای بیرون بردن نیروهایش از این کشورارائه نکرده است.

گفتنی است، نیروهای دمکرات سوریه همچنان سرگرم پاکسازی و تفتیش کانال ها و تونل ها برای یافتن تروریست های پنهان شده در آن هایند.

نظر شما