شناسهٔ خبر: 31894588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«قسد» خواستار توقف دخالت‌های ترکیه در سوریه شد

گروه مسلح موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، از ترکیه خواست تا به مداخله نظامی خود در سوریه پایان دهد و از همه اراضی این کشور عقب‌نشینی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه مسلح «نیروهای دموکراتیک سوریه» یا همان «قسد» که تحت حمایت ایالات متحده آمریکا قرار دارد، معتقدند که «پیروزی میدانی بر داعشی‌ها کافی نیست، بلکه باید تفکر داعشی را از بین برد».

گروه نیروهای دموکراتیک سوریه می‌گوید که «داعش در سوریه هنوز تمام نشده است، بلکه هسته‌های پنهان آن وجود دارد».

به گزارش شبکه روسیا الیوم، گروه مسلح قسد از ترکیه خواست تا «به مداخله نظامی خود در سوریه پایان دهد و از همه اراضی این کشور عقب‌نشینی کند».

قسد تاکید کرد که «داعشی‌ها باید در یک دادگاه بین‌المللی در سرزمینی که در آن مرتکب جنایات شدند، محاکمه شوند».

ساعاتی پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از شکست کامل داعش خبر داد، «نیروهای دموکراتیک سوریه» صبح امروز شنبه/ دوم فروردین اعلام کردند که نبردها در منطقه الباغوز واقع در جنوب سوریه، پایان یافته و با «پاکسازی کامل»، بقایای داعش در این منطقه از بین خواهد رفت.

مصطفی بالی سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه، در پیامی توئیتری ضمن اعلام این خبر نوشت که «داعش صد درصد زمین‌هایش را از دست داده و شکست خورده است».

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز جمعه در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران گفته بود که «داعش دیگر در سوریه هیچ منطقه‌ای را در اختیار ندارد».

انتهای پیام/ح

نظر شما