شناسهٔ خبر: 31894521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قاسمی به مردم و دولت چین تسلیت گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از شهروندان چین بر اثر انفجار و آتش سوزی در یک کارخانه مواد شیمیایی در این کشور را به مردم و دولت چین تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از شهروندان چین را تسلیت گفت.  
قاسمی در پی کشته و مجروح شدن صدها نفر از مرم چین به علت انفجار و آتش سوزی در یک کارخانه مواد شیمیایی این حادثه تلخ و غمبار را به دولت، مردم چین، کلیه بازماندگان و کشته شدگان این حادثه تسلیت و با آنان اظهار همدردی کرد. 
سخنگوی وزارت خارجه همچنین ابراز امیدواری کرد که مجروحان ناشی از این حادثه هولناک هر چه زودتر سلامت خود را باز یابند.

بر اثر آتش‌سوزی و انفجار مهیب در روز پنجشنبه (اول فروردین) در کارخانه تولید مواد شیمیایی در شهر «یان‌چنگ» واقع در شرق چین در استان «جیانگسو» حدود ۴۷ کشته و بیش از 600 نفر مجروح شدند که جراحت ۹۰ نفر شدید گزارش شده است. 

به گفته تلویزیون دولتی چین، زبانه‌های شعله آتش حاصل از انفجار که در شهرک صنعتی «چن‌جیاگانگ» به‌وقوع پیوسته است در ساعت ۳ بامداد به وقت محلی، تحت کنترل نیروهای آتش‌نشانی درآمد.

شدت انفجار به حدی بوده است که باعث ایجاد زمین‌لرزه کوچک در استان «جیانگسو» شده است. خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) علت انفجار را آتش‌سوزی در کاخانه تولید آفت‌کش گزارش کرد.

نظر شما