شناسهٔ خبر: 31894480 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

اسکان بیش از ۵ هزار نفر در اماکن زیارتی فردوس

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس با بیان اینکه با هدف میزبانی و اسکان زائران و مسافران در محل بارگاه امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری تعداد ۱۰ زائرسرا و ۲۲ سوئیت آماده شده است، گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون حدود ۵ هزار زائر در جوار امامزادگان شهرستان اسکان( دائم و موقت) یافتند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا حاجتی برون، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در ارتباط با طرح آرامش بهاری اظهار داشت: طرح آرامش بهاری برای آشنایی بیشتر مردم با فضاهای معنوی امامزادگان و احترام گذاشتن به باورهای دینی و مذهبی آنها انجام می‌شود.

وی بیان داشت: شهرستان فردوس دارای شش بقعه متبرکه شامل بارگاه امامزادگان سلطان محمد(ع) و سلطان ابراهیم(ع)، سلطان ابوالقاسم(ع) روستای سرند، سلطان ابوالحسن(ع) و سلطان احمد(ع) روستای مهوید، سلطان کریم شاه(ع) روستای خانیک و سیدافضل (ع) روستای امرودکان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس با اشاره به  اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در اماکن متبرکه این شهرستان گفت: امامزاده سلطان ابوالقاسم، امامزادگان سلطان محمد و ابراهیم و امامزاده سلطان احمد روستای مهوید از جمله اماکن شاخص مجری این طرح در ایام تعطیلات نوروزی می‌باشند.

حاجتی‌برون، برگزاری خیمه‌های معرفت، غرفه کودک و نوجوان، ایستگاه‌های مشاوره وقف و برگزاری مسابقات فرهنگی را از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح آرامش بهاری عنوان و افزود: همچنین 4 خیمه معرفت برای پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره‌های مذهبی اعم از خانوادگی، اجتماعی در این اماکن متبرکه برپا شده است.

وی با اعلام اینکه با هدف میزبانی و اسکان زائران و مسافران در محل بارگاه امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری تعداد 10 زائرسرا و 22 سوئیت آماده شده است، تبیین کرد: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون حدود 5 هزار زائر در جوار امامزادگان شهرستان اسکان( دائم و موقت) یافتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال با حضور 3 هزار زائر در بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان خبر داد و افزود: در این طرح قرائت دسته جمعی دعای تحویل سال، زیارت آل یاسین، برنامه‌ های متنوع فرهنگی با حضور زائران و مسافران نوروزی و مردم شهرستان برگزار شد.

حاجتی برون از تشرف 8 هزار و 500 زائر و مسافر نوروزی به امامزادگان فردوس خبر داد و افزود: بقاع متبرکه مأمن و مأوای مؤمنان است و طرح آرامش بهاری نیز متناسب با قابلیت‌‌های هر امامزاده و به طور همزمان با سراسر کشور هر ساله در ایام تعطلات نوروزی در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی و با بیان اینکه این طرح با شکوه و رونق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه 97 آغاز و تا 14 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/م

نظر شما