شناسهٔ خبر: 31894002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

رونق تولید تبدیل تحریم به فرصت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رونق تولید می‌تواند تهدید تحریمهای خارجی را به یک فرصت طلایی قابل توجه برای کشور تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: اینکه در بین شاخصهای اقتصادی تاکید بر تولید میشود، نشان دهنده اهمیت این موضوع است، لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشیم که رونق تولید می‌تواند بسیاری از شاخصهای اقتصادی همچون نرخ رشد، تورم و... را بهبود ببخشد.

وی افزود، رونق تولید ملی در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال اثر قابل توجهی دارد، همچنین از محل مازاد تولید ملی صادرات نیز رونق می‌گیرد و این موضوع به افزایش ارزآوری کشور در شرایط تنگنای ارزی کمک قابل توجهی می‌کند.

کریمی با اشاره به دیگر آثار مثبت رونق تولید در کشور گفت: رونق گرفتن تولید آثار مخرب نقدینگی را کاش می‌دهد، همچنین سیل عظیم نقدینگی را از یک شاخص منفی به یک پارامتر مثبت تبدیل می‌کند.

وی گفت: تاکید بر رونق تولید ملی در شرایطی که با تحریمهای خارجی مواجه هستیم، می‌تواند تهدید تحریم را به یک فرصت قابل دسترسی برای کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه، بایستی توانمندی خود را در حوزه تولیدات، چه در بخش کشاورزی و چه صنعت و خدمات افزایش دهیم، گفت: امیداواریم از این حیث اقتصاد ما توانمند شده و شاهد رشد اقتصادی قابل قبول برای کشور باشیم.

به گفته کریمی تاکید بر عوامل درون زای اقتصادی، همراه با بکارگیری عوامل برون زا یعنی  استفاده از ظرفیت اقتصاد بین مللی،  به تقویت اقتصاد ملی  منجر خواهد شد.

نظر شما