شناسهٔ خبر: 31893875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارش آخرین وضعیت سیلاب در گلستان / سفر ۲ وزیر برای بازدید از مناطق سیل زده گلستان در ششمین روز + تصاویر

معاون استاندار گلستان امروز از برطرف شدن خطرسیل در استان در حالی خبرداد که دوتن از وزرای کشور و اقتصاد در ششمین روز از وقوع سیلاب وارد گلستان شدند و از مناطق سیل زده بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ سومین روز از بهار 98 در حالی آغاز شد که استان های شمالی کشور بویژه گلستان همچنان درگیر سیلاب در روستاها و شهرها است .

امروز صبح وزیر کشور  به همراه وزیر اقتصاد به نمایندگی از رئیس دولت به استان گلستان سفر کرده اند.

 image 2019 3 23 13 18 47 41 u0u

سفر دو وزیر برای بازدید از مناطق سیل زده گلستان در ششمین روز از وقوع سیل

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بدو ورود در گرگان ضمن تشکر از از همه دستگاه‌های امدادرسان و صبر و همراهی مردم عزیز گفت:  حجم بالای بارش‌ها و عدم کشش رودخانه‌ها باعث جاری شدن سیلاب شد و علی رغم هدایت آب‌ها به سمت دشت‌ها و زمین‌های کشاورزی باز هم آب گرفتگی به منازل مسکونی رسید و تخریب و مشکلاتی را برای مردم فراهم آورد.

وی افزود: امروز به صورت هوایی و زمینی بازدیدهایی را از مناطق سیل زده خواهیم داشت و در جلسه مدیریت بحران تصمیمات لازم جهت امدادرسانی بهتر و تسریع در تعمیر منازل مسکونی اتخاذ خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

وی سپس برای بازدید راهی مناطق سیل زده استان گلستان شد.

2153968 3022

سه قرارگاه ویژه خدمات رسانی حضرت سلمان به مردم سیل زده استان گلستان

از ابتدای وقوع سیل خسارت بار در استان نیروهای سپاه، بسیج ، هلال احمر و راهداری استان شبانه روز به خدمت رسانی به مردم استان مشغول هستند.

شب گذشته بود که نیروهای سپاه و بسیج با  ابلاغ رسمی فرماندهی کل سپاه پاسداران  قرارگاه ویژه خدمات رسانی حضرت سلمان مامور خدمت رسانی به مردم سیل زده استان گلستان شد.

سه قرارگاه ویژه خدمات رسانی حضرت سلمان به مردم سیل زده استان گلستان با ابلاغ فرماندهی کل سپاه با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ساعات اولیه بامداد امروز در آق قلا برگزار شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان در این جلسه به بررسی آخرین وضیعت سیل در استان پرداخت و گفت: کلیه امکانات از قبیل ماشین آلات مهندسی ، هوائی ، پوشاک ، غذای گرم ، قایق و هر آنچه که نیاز مردم نجیب و فهیم سیل زده استان گلستان بوده با هماهنگی سپاه های استانی و نواحی شهرستان ها ، پایگاه های بسیج ، گردان های بیت المقدس و کمک های مردمی آماده خدمات رسانی می باشد.

وی افزود:سپاه نینوا استان گلستان به صورت شبانه روزی آمادگی کامل جهت خدمات رسانی به مردم عزیز را دارد.

امدادرسانی به 3هزار نفر از مردم گرفتار در سیل آق قلا / سپاه عزم جدی در خدمت رسانی به مردم دارد

سرهنگ پاسدار سیدموسی حسینی در گفتگو با خبرنگارگلستان ما ، با تشکر از همت و صبر مردم آق قلا در حادثه سیل، اظهارکرد: امروز حس نودوستی به خوبی در جامعه متبلور بود و این جزغیرت ایرانی و مسلمانی نیست.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان افزود: وحدت و همدلی در امدادرسانی خودجوش مردمی به آسیب دیدگان به چشم می خورد، مردم هرکمکی که از دستشان بر می آمد انجام می دادند و با وسایل شخصی خود از تراکتورها، کامیون ها تا قایق موتوری و پارویی و.... به میدان آمدند.

وی گفت: سپاه نینوا با به کارگیری نواحی مقاومت بسیج، تیپ مردم پایه نینوا، گروه 45 مهندسی جوادالائمه ، یگان 60 زرهی عمار یاسر از همان ساعات اولیه سیل به میدان آمد و خدمت رسانی به سیل زدگان را آغاز کرد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: تاکنون 48 دستگاه تجهیزات خودرویی و لجستیکی سپاه نینوا شامل10 کامیون ، 6 دستگاه اتوبوس ، 6 دستگاه ماشین آلات مهندسی (بیل مکانیکی، لودر، بولدزر، کشنده های 4 محور) ، 6 دستگاه قایق موتوری و تعداد 16 دستگاه وانت عملیاتی ، تانکر آب ، 2 دستگاه جرثقیل و یک دستگاه پل کش را برای خدمت رسانی به کارگیری کرده است.

وی تصریح کرد: سکانداران و رانندگان کامیون ها مردمی کمک کردند تا مردم را در محله کل آباد و عیدگاه تخلیه کنیم تاکنون 3000 هزار نفر از مردم آق قلا امداد رسانی شده اند.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان به توزیع 2400 پرس غذای گرم بین مردم اشاره کرد و گفت: به طور متوسط در شهرهای گنبد، آق قلا، گمیشان 470 نیرو را در طول روز برای امدادرسانی به کارگیری شده است.

به گفته وی؛ 939 نفر از نیروهای شاغل در یگان های مختلف سپاه نینوا استان گلستان در سطح مناطق حادثه دیده از سیل در استان گلستان فعالیت می کنند.

حسینی اذعان داشت: سپاه عزم جدی در خدمت رسانی به مردم دارد و تا پایان کار که شرایط عادی به منطقه برگردد در کنار مردم برای امدادرسانی حضور خواهد داشت.

وی از اسکان موقت بخشی از شهروندان حادثه دیده آق قلا در روستای محمدآباد گرگان خبرداد و گفت: بعد از فروکش کردن سیل مهمترین برنامه ما اقدامات مردم یاری برای بازگشت شرایط عادی به آق قلا، پاکسازی معابر و منازل هم استانی های آسیب دیده خواهد بود.

qaboosnameh 9

اسکان بیش از 3000 نفر از سیل زدگان آق قلا در گرگان/ آمادگی برای اعزام 3 گردان بسیجی برای امداد رسانی

سرهنگ دوم پاسدار وحید فخرالدین هم در گفتگو با خبرنگار ما به آمادگی سپاه گرگان برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل آق قلا اشاره کرد و گفت: بیش از 3000 نفر از مردم سیل زده آق قلا در روستای محمد آباد گرگان اسکان موقت داده شده اند .

فرمانده سپاه گرگان افزود: با تلاش بسیجیان گرگان یک وعده (صبحانه ، ناهار و شام ) بین مردم اسکان داده شده توزیع شده است.

وی در ادامه اذعان داشت: دو اکیپ پزشکی برای خدمات دهی احتمالی در محل اسکان موقت سیل زدگان در نظر گرفته شده است .

فخرالدین گفت: 3 گردان از بسیجیان شهر گرگان برای اعزام احتمالی و حضور در منطقه سیل زده آق قلا و شرکت در طرح های مردم یاری آمادگی کامل دارند.

001 25

قطع شدن آب آشامیدنی 35 روستای گلستان

بهزاد هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان  از قطع شدن آب آشامیدنی 35 روستای گلستان  خبرداد و گفت:  در این مناطق 10 هزار خانوار زندگی می کردند.

وی افزود:  12 روستای فاقد آب در شهرستان آق قلا واقع است که  9 روستا تخلیه شده و نیاز به آبرسانی ندارد.

وی از آبرسانی با تانکر سیار به روستاهای فاقد آب شرب پایدار خبر داد و افزود: نیاز برخی روستاها که مسیر دسترسی آن مسدود است با ارسال آب معدنی تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان تصریح کرد: 50 هزار بطری یک و نیم لیتری در این مدت بین روستاییان توزیع شده است.

وی در خاتمه به فعالیت مجموعه شرکت آبفار استان اذعان کرد:: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل قطعی آب روستاهای سیل زده استان حل  و شکستگی خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای خسارت دیده رفع شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از تهیه پنج هزار متر لوله پلی اتلین برای تعویض و ترمیم شبکه توزیع و خط انتقال روستاهای سیل زده تهیه شده است.

خطر سیلاب کاملاً برطرف شده است

اما میرمحمد غراوی، معاون عمرانی استاندار گلستان که در غیاب استاندار مسئولیت ستاد بحران استان را برعهده دارد از کاهش آب خروجی سدهای گلستان خبرداد و گفت: خطر سیلاب کاملاً برطرف شده است و با مساعد شدن هوا از امروز امدادرسانی با قوت و شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی افزود: از ابتدای سیل در گلستان تاکنون متاسفانه 2 نفر فوت کرده است.

قره جه طیار، نماینده مردم شرق گلستان هم در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: هر خانواری که منزل مسکونی آنها دچار آبگرفتگی و تخریب ناشی از سیلاب شده باشد مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین این خانواده‌ها از مبالغ بین 10 تا 15  میلیون تومانی کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و هفت میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بهرمند می‌شوند.

17 10 53 6

تخلیه آب منازل و کمک به خارج کردن مردم  توسط ارتش

امیر غفاری ارشد نظامی ارتش در استانمازندران و گلستان اظهار کرد: از 27اسفند ماه 97 و با بدتر شدن شرایط جوی، روند امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف از سوی ارتش آغاز شد و همزمان در چهار نقطه از استان گلستان در جاده خوش ییلاق، گبند کاووس، آق قلا و گمیشان، مستقر شدیم تا هر چه سریع‌تر امدادرسانی به مردم صورت گیرد.

وی افزود: از هر گروه، نمایندگانی به ستاد مدیریت بحران معرفی شدند تا امور با هماهنگی بیشتری انجام شود. در همین راستا ادوات راهداری و مکانیکی در صحنه حاضر شدند تا کمترین آسیب به مردم برسد.

ارشد نظامی ارتش در استان گلستان به فعالیت یک گردان رزمی برای تخلیه آب از منازل اشاره کرد و گفت : علاوه براین هدایت کردن سیل در مسیرهای مناسب، همزمان تخلیه چندین روستا از مسیر سیل، کلید خورد و مردم به نقاط مطمئن منتقل شدند تا از هر گونه آسیب در امان باشند.

وی تصریح کرد: تاکنون چندین دستگاه کامیون توپ‌کش و اتوبوس، دستگاه تخلیه آب، بیل مکانیکی و اقلام مورد نیاز در دسترس امدادرسان‌ها قرار گرفته است.

امیر غفاری با بیان اینکه اقلام موردنیاز و اولیه به سرعت در اختیار مردم قرار گرفته است، گفت: به دلیل مشکلات تردد، روزانه هزاران قرص نان در یگان‌های ارتش طبخ شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همکارانم شبانه‌روزی در حال امدادرسانی هستند و برخی از آن‌ها با وجود مرخصی، به یگان‌های خود بازگشتند تا مردم عزیز کشورمان در شرایط بحرانی تنها نمانند.

غفاری  با بیان اینکه هوانیروز ارتش در راستای امدادرسانی به مردم اعلام آمادگی کرده است، تاکید کرد: در صورت نیاز و اعلام مسئولان، هوانیروز به سرعت در منطقه حاضر و کار امدادرسانی به صورت هوایی هم انجام خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی دریایی ارتش نیز با یک دستگاه بالگرد، 10 گروه امدادرسانی، 10 فروند قایق ایمنی و نجات و یک کامیون اقلام اولیه به سوی منطقه اعزام شده تا روند امدادرسانی به مردم تسریع یابد.

امیر غفاری خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر 30تمام توان خود را جهت امدادرسانی سریع به مردم بسیج کرده و تیپ 130و 230ارتش در منطقه حضور دارند. به طور میانگین 800نفر از همکاران ما در کنار مردم هستند. چندین تن از فرماندهان این لشکر به طور میدانی در حال سرکشی و رسیدگی به مردم هستند.

image 2019 3 23 12 55 44 837 maZ

اسکان سیل زدگان آق قلا در مدارس گرگان

خوشبختانه  مدارس استان گلستان در شهرهای سیل زده  و شهرهای اطراف پذیرای مردم خسارت دیده شدند  و از سوی کارکانان آموزش و پرورش مورد تکریم قرار گرفتند.

بهجت تربتی نژاد در این رابطه  گفته است: چهار واحد آموزشی برای اسکان اضطراری هم استانی ها در روستاهای محمدآباد، امیرآباد و کریم آباد پیش بینی شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 200 نفر از هموطنان سیل زده شهرستان آق قلا در مدرسه متوسطه اول و ابتدایی محمدآباد  اسکان داده شده اند.

1396052019015740211618994

آخرین وضعیت راههای استان گلستان

در ادامه وضعیت راه ها ی استان گلستان از سوی  پلیس راه  استان به علت نا ایمن بودن محورهای محور توسکستان، خوش ییلاق، گرگان به آق قلا و یساقی به کردکوی تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده است.

سرهنگ علی عبدی اظهار کرد: محور خوش ییلاق در یک باند باز شده اما تنها خودروهای شاسی بلند می‌توانند از آن باند تردد کنند و برای سواری‌ها ممنوع است.

بارش شدید باران و سر ریز شدن سدهای گلستان و بوستان از صبح سه‌شنبه 28 اسفند 97 سبب وقوع سیلاب در بخش‌هایی از شرق گلستان شد که هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

در گنبدکاووس پس از 3روز سیل فروکش کرده است، اما در آق قلا حدود 40 درصد شهر و تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان با سیلاب دست و پنجه نرم می کند.

برای امدادرسانی به سیل‌زدگان گلستان 25 تریلی از اقلام ضروری از استان‌های مازندران، سمنان و خراسان به گلستان ارسال شد.

انتهای پیام/

 

امروز صبح وزیر کشور  به همراه وزیر اقتصاد به نمایندگی از رئیس دولت به استان گلستان سفر کرده اند.

 image 2019 3 23 13 18 47 41 u0u

سفر دو وزیر برای بازدید از مناطق سیل زده گلستان در ششمین روز از وقوع سیل

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بدو ورود در گرگان ضمن تشکر از از همه دستگاه‌های امدادرسان و صبر و همراهی مردم عزیز گفت:  حجم بالای بارش‌ها و عدم کشش رودخانه‌ها باعث جاری شدن سیلاب شد و علی رغم هدایت آب‌ها به سمت دشت‌ها و زمین‌های کشاورزی باز هم آب گرفتگی به منازل مسکونی رسید و تخریب و مشکلاتی را برای مردم فراهم آورد.

وی افزود: امروز به صورت هوایی و زمینی بازدیدهایی را از مناطق سیل زده خواهیم داشت و در جلسه مدیریت بحران تصمیمات لازم جهت امدادرسانی بهتر و تسریع در تعمیر منازل مسکونی اتخاذ خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

وی سپس برای بازدید راهی مناطق سیل زده استان گلستان شد.

2153968 3022

سه قرارگاه ویژه خدمات رسانی حضرت سلمان به مردم سیل زده استان گلستان

از ابتدای وقوع سیل خسارت بار در استان نیروهای سپاه، بسیج ، هلال احمر و راهداری استان شبانه روز به خدمت رسانی به مردم استان مشغول هستند.

شب گذشته بود که نیروهای سپاه و بسیج با  ابلاغ رسمی فرماندهی کل سپاه پاسداران  قرارگاه ویژه خدمات رسانی حضرت سلمان مامور خدمت رسانی به مردم سیل زده استان گلستان شد.

سه قرارگاه ویژه خدمات رسانی حضرت سلمان به مردم سیل زده استان گلستان با ابلاغ فرماندهی کل سپاه با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ساعات اولیه بامداد امروز در آق قلا برگزار شد.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا گلستان در این جلسه به بررسی آخرین وضیعت سیل در استان پرداخت و گفت: کلیه امکانات از قبیل ماشین آلات مهندسی ، هوائی ، پوشاک ، غذای گرم ، قایق و هر آنچه که نیاز مردم نجیب و فهیم سیل زده استان گلستان بوده با هماهنگی سپاه های استانی و نواحی شهرستان ها ، پایگاه های بسیج ، گردان های بیت المقدس و کمک های مردمی آماده خدمات رسانی می باشد.

وی افزود:سپاه نینوا استان گلستان به صورت شبانه روزی آمادگی کامل جهت خدمات رسانی به مردم عزیز را دارد.

امدادرسانی به 3هزار نفر از مردم گرفتار در سیل آق قلا / سپاه عزم جدی در خدمت رسانی به مردم دارد

سرهنگ پاسدار سیدموسی حسینی در گفتگو با خبرنگارگلستان ما ، با تشکر از همت و صبر مردم آق قلا در حادثه سیل، اظهارکرد: امروز حس نودوستی به خوبی در جامعه متبلور بود و این جزغیرت ایرانی و مسلمانی نیست.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان افزود: وحدت و همدلی در امدادرسانی خودجوش مردمی به آسیب دیدگان به چشم می خورد، مردم هرکمکی که از دستشان بر می آمد انجام می دادند و با وسایل شخصی خود از تراکتورها، کامیون ها تا قایق موتوری و پارویی و.... به میدان آمدند.

وی گفت: سپاه نینوا با به کارگیری نواحی مقاومت بسیج، تیپ مردم پایه نینوا، گروه 45 مهندسی جوادالائمه ، یگان 60 زرهی عمار یاسر از همان ساعات اولیه سیل به میدان آمد و خدمت رسانی به سیل زدگان را آغاز کرد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: تاکنون 48 دستگاه تجهیزات خودرویی و لجستیکی سپاه نینوا شامل10 کامیون ، 6 دستگاه اتوبوس ، 6 دستگاه ماشین آلات مهندسی (بیل مکانیکی، لودر، بولدزر، کشنده های 4 محور) ، 6 دستگاه قایق موتوری و تعداد 16 دستگاه وانت عملیاتی ، تانکر آب ، 2 دستگاه جرثقیل و یک دستگاه پل کش را برای خدمت رسانی به کارگیری کرده است.

وی تصریح کرد: سکانداران و رانندگان کامیون ها مردمی کمک کردند تا مردم را در محله کل آباد و عیدگاه تخلیه کنیم تاکنون 3000 هزار نفر از مردم آق قلا امداد رسانی شده اند.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان به توزیع 2400 پرس غذای گرم بین مردم اشاره کرد و گفت: به طور متوسط در شهرهای گنبد، آق قلا، گمیشان 470 نیرو را در طول روز برای امدادرسانی به کارگیری شده است.

به گفته وی؛ 939 نفر از نیروهای شاغل در یگان های مختلف سپاه نینوا استان گلستان در سطح مناطق حادثه دیده از سیل در استان گلستان فعالیت می کنند.

حسینی اذعان داشت: سپاه عزم جدی در خدمت رسانی به مردم دارد و تا پایان کار که شرایط عادی به منطقه برگردد در کنار مردم برای امدادرسانی حضور خواهد داشت.

وی از اسکان موقت بخشی از شهروندان حادثه دیده آق قلا در روستای محمدآباد گرگان خبرداد و گفت: بعد از فروکش کردن سیل مهمترین برنامه ما اقدامات مردم یاری برای بازگشت شرایط عادی به آق قلا، پاکسازی معابر و منازل هم استانی های آسیب دیده خواهد بود.

qaboosnameh 9

اسکان بیش از 3000 نفر از سیل زدگان آق قلا در گرگان/ آمادگی برای اعزام 3 گردان بسیجی برای امداد رسانی

سرهنگ دوم پاسدار وحید فخرالدین هم در گفتگو با خبرنگار ما به آمادگی سپاه گرگان برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل آق قلا اشاره کرد و گفت: بیش از 3000 نفر از مردم سیل زده آق قلا در روستای محمد آباد گرگان اسکان موقت داده شده اند .

فرمانده سپاه گرگان افزود: با تلاش بسیجیان گرگان یک وعده (صبحانه ، ناهار و شام ) بین مردم اسکان داده شده توزیع شده است.

وی در ادامه اذعان داشت: دو اکیپ پزشکی برای خدمات دهی احتمالی در محل اسکان موقت سیل زدگان در نظر گرفته شده است .

فخرالدین گفت: 3 گردان از بسیجیان شهر گرگان برای اعزام احتمالی و حضور در منطقه سیل زده آق قلا و شرکت در طرح های مردم یاری آمادگی کامل دارند.

001 25

قطع شدن آب آشامیدنی 35 روستای گلستان

بهزاد هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان  از قطع شدن آب آشامیدنی 35 روستای گلستان  خبرداد و گفت:  در این مناطق 10 هزار خانوار زندگی می کردند.

وی افزود:  12 روستای فاقد آب در شهرستان آق قلا واقع است که  9 روستا تخلیه شده و نیاز به آبرسانی ندارد.

وی از آبرسانی با تانکر سیار به روستاهای فاقد آب شرب پایدار خبر داد و افزود: نیاز برخی روستاها که مسیر دسترسی آن مسدود است با ارسال آب معدنی تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان تصریح کرد: 50 هزار بطری یک و نیم لیتری در این مدت بین روستاییان توزیع شده است.

وی در خاتمه به فعالیت مجموعه شرکت آبفار استان اذعان کرد:: تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل قطعی آب روستاهای سیل زده استان حل  و شکستگی خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای خسارت دیده رفع شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از تهیه پنج هزار متر لوله پلی اتلین برای تعویض و ترمیم شبکه توزیع و خط انتقال روستاهای سیل زده تهیه شده است.

خطر سیلاب کاملاً برطرف شده است

اما میرمحمد غراوی، معاون عمرانی استاندار گلستان که در غیاب استاندار مسئولیت ستاد بحران استان را برعهده دارد از کاهش آب خروجی سدهای گلستان خبرداد و گفت: خطر سیلاب کاملاً برطرف شده است و با مساعد شدن هوا از امروز امدادرسانی با قوت و شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی افزود: از ابتدای سیل در گلستان تاکنون متاسفانه 2 نفر فوت کرده است.

قره جه طیار، نماینده مردم شرق گلستان هم در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: هر خانواری که منزل مسکونی آنها دچار آبگرفتگی و تخریب ناشی از سیلاب شده باشد مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل مسکونی خود دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین این خانواده‌ها از مبالغ بین 10 تا 15  میلیون تومانی کمک بلاعوض برای خرید لوازم منزل و هفت میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی بهرمند می‌شوند.

17 10 53 6

تخلیه آب منازل و کمک به خارج کردن مردم  توسط ارتش

امیر غفاری ارشد نظامی ارتش در استانمازندران و گلستان اظهار کرد: از 27اسفند ماه 97 و با بدتر شدن شرایط جوی، روند امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف از سوی ارتش آغاز شد و همزمان در چهار نقطه از استان گلستان در جاده خوش ییلاق، گبند کاووس، آق قلا و گمیشان، مستقر شدیم تا هر چه سریع‌تر امدادرسانی به مردم صورت گیرد.

وی افزود: از هر گروه، نمایندگانی به ستاد مدیریت بحران معرفی شدند تا امور با هماهنگی بیشتری انجام شود. در همین راستا ادوات راهداری و مکانیکی در صحنه حاضر شدند تا کمترین آسیب به مردم برسد.

ارشد نظامی ارتش در استان گلستان به فعالیت یک گردان رزمی برای تخلیه آب از منازل اشاره کرد و گفت : علاوه براین هدایت کردن سیل در مسیرهای مناسب، همزمان تخلیه چندین روستا از مسیر سیل، کلید خورد و مردم به نقاط مطمئن منتقل شدند تا از هر گونه آسیب در امان باشند.

وی تصریح کرد: تاکنون چندین دستگاه کامیون توپ‌کش و اتوبوس، دستگاه تخلیه آب، بیل مکانیکی و اقلام مورد نیاز در دسترس امدادرسان‌ها قرار گرفته است.

امیر غفاری با بیان اینکه اقلام موردنیاز و اولیه به سرعت در اختیار مردم قرار گرفته است، گفت: به دلیل مشکلات تردد، روزانه هزاران قرص نان در یگان‌های ارتش طبخ شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همکارانم شبانه‌روزی در حال امدادرسانی هستند و برخی از آن‌ها با وجود مرخصی، به یگان‌های خود بازگشتند تا مردم عزیز کشورمان در شرایط بحرانی تنها نمانند.

غفاری  با بیان اینکه هوانیروز ارتش در راستای امدادرسانی به مردم اعلام آمادگی کرده است، تاکید کرد: در صورت نیاز و اعلام مسئولان، هوانیروز به سرعت در منطقه حاضر و کار امدادرسانی به صورت هوایی هم انجام خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی دریایی ارتش نیز با یک دستگاه بالگرد، 10 گروه امدادرسانی، 10 فروند قایق ایمنی و نجات و یک کامیون اقلام اولیه به سوی منطقه اعزام شده تا روند امدادرسانی به مردم تسریع یابد.

امیر غفاری خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر 30تمام توان خود را جهت امدادرسانی سریع به مردم بسیج کرده و تیپ 130و 230ارتش در منطقه حضور دارند. به طور میانگین 800نفر از همکاران ما در کنار مردم هستند. چندین تن از فرماندهان این لشکر به طور میدانی در حال سرکشی و رسیدگی به مردم هستند.

image 2019 3 23 12 55 44 837 maZ

اسکان سیل زدگان آق قلا در مدارس گرگان

خوشبختانه  مدارس استان گلستان در شهرهای سیل زده  و شهرهای اطراف پذیرای مردم خسارت دیده شدند  و از سوی کارکانان آموزش و پرورش مورد تکریم قرار گرفتند.

بهجت تربتی نژاد در این رابطه  گفته است: چهار واحد آموزشی برای اسکان اضطراری هم استانی ها در روستاهای محمدآباد، امیرآباد و کریم آباد پیش بینی شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 200 نفر از هموطنان سیل زده شهرستان آق قلا در مدرسه متوسطه اول و ابتدایی محمدآباد  اسکان داده شده اند.

1396052019015740211618994

آخرین وضعیت راههای استان گلستان

در ادامه وضعیت راه ها ی استان گلستان از سوی  پلیس راه  استان به علت نا ایمن بودن محورهای محور توسکستان، خوش ییلاق، گرگان به آق قلا و یساقی به کردکوی تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده است.

سرهنگ علی عبدی اظهار کرد: محور خوش ییلاق در یک باند باز شده اما تنها خودروهای شاسی بلند می‌توانند از آن باند تردد کنند و برای سواری‌ها ممنوع است.

بارش شدید باران و سر ریز شدن سدهای گلستان و بوستان از صبح سه‌شنبه 28 اسفند 97 سبب وقوع سیلاب در بخش‌هایی از شرق گلستان شد که هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

در گنبدکاووس پس از 3روز سیل فروکش کرده است، اما در آق قلا حدود 40 درصد شهر و تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان با سیلاب دست و پنجه نرم می کند.

برای امدادرسانی به سیل‌زدگان گلستان 25 تریلی از اقلام ضروری از استان‌های مازندران، سمنان و خراسان به گلستان ارسال شد.

انتهای پیام/

نظر شما