شناسهٔ خبر: 31893732 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

عصر جدید نوروزی از قالپاق پراید تا بیت باکس

صاحب‌خبر -

عصر جدید نوروزی از قالپاق پراید تا بیت باکس

اولین شرکت کننده گروه نمایشی متشکل از بیش ۵۰ نفر بود که آیتم نمایشی تلفیقی از حرکت ربات‌ها و لباس‌های نمایشی و حرکت موزون با پارچه با عنوان جنگ و صلح اجرا کردند.

دکتر بشیر حسینی با تحلیل‌های خاص خود از این نمایش و مطرح کردن هیولا شدن انسان در میان هیولا‌ها از کار این گروه حمایت کرد و رای مثبت داد. سایر داوران ازجمله آریا عظیمی نژاد اگرچه به اندازه‌ی دکتر حسینی از نمایش لذت نبردند و، اما آن‌ها عم رای مثبت دادند تا با چهار رای مثبت به مرحله‌ی فینال برسند.

<div id="video-display-embed-code_488916"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/394569/488916?width=480&height=320" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>

شرکت کننده‌ی دوم شروین حاجی آقا پور از بابلسر، خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده‌ی موسیقی بود که به اجرای ترانه‌ای پرداخت ونظر مثبت داوران را جلب کرد. آریا عظیمی نژاد از صدای غیر تقلیدی شروین و نیاز موسیقی روز ایران به تلفیق ملودی‌های جدید با ادبیات فارسی تعریف کرد تا شروین حاجی آقاپور هم با چهار رای مثبت به فینال برسد.

<div id="video-display-embed-code_488918"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/394569/488918?width=480&height=320" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>

سومین شرکت کننده آتیلا کریمی از مشهد بود که به اجرای شعبده بازی پرداخت، اما حقه‌ی پنهان شدنش در یک جعبه و بازگشتش از میان تماشاگران از نظر داوران بسیار ساده و ابتدایی رسید و هر چهار نفر یکی پس از دیگری زنگ‌های خود را به صدا در آوردند و آتیلا کریمی اولین شرکت کننده‌ی برنامه‌ی نوروزی عصرجدید بود که از رقابت کنار گذاشته شد.

شرکت کننده‌ی بعدی نفیسه خاندوزی از شهر دلند استان گلستان بود. نفیسه خاندوزی به اجرای نوعی نمایشنامه خوانی پرداخت و به جای ۶ شخصیت آن به گفتن دیالوگ پرداخت. اجرای او به رسم سایر خانم‌های شرکت کننده در این بخش باز هم با اقبال داوران همراه شد و فقط با تک رای منفی دکتر بشیر حسینی به فینال شب نهم راه یافت.

<div id="video-display-embed-code_488921"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/394569/488921?width=480&height=320" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>

پنجمین شرکت کننده‌ی برنامه گروهی به نام آریان بودند که به اجرای تلفیقی از حرکات آکروباتیک و رزمی پرداختند. گروه آریان درباره‌ی کار خود به توضیح پرداختند و حرکات خود را تحت عنوان ورزشی به اسم تریپلینگ معرفی کردند و قصدشان از شرکت در برنامه را هم معرفی بیشتر این ورزش دانستند. اجرای گروه آریان با اشتباهاتی همراه بود که از چشمان داوران دور نماند و ابتدا امین حیایی و پس از او سایر داوران زنگ‌های خودشان را به صدا در آوردند و گروه آریان نیز از گردونه‌ی رقابت در عصر جدید بازماند.

شرکت کننده‌ی ششم آرمان صفرزاده از ارومیه بود؛ که به اجرایی به دو زبان فارسی و کردی کرمانجی پرداخت. گویندگی آرمان با اقبال امین حیایی و آریا عظیمی نژاد و رای‌های منفی رویا نونهالی و بشیر حسینی همراه شد تا نظر تماشاگران داخل استودیو عصر جدید در سرنوشت آرمان تاثیرگذار باشد. نظر تماشاگران هم طبق روال شب‌های گذشته مثبت بود و آرمان صفرزاده هم به فینال راه پیدا کرد.

<div id="video-display-embed-code_488922"> <script src="https://fararu.com/fa/news/play/embed/394569/488922?width=480&height=320" type="text/JavaScript">/**/ /**/</script> </div>

آخرین اجرا کننده یوسف ۲۴ ساله‌ی اردبیلی بود که به اجرای قطعه‌ای به صورت بیت باکس پرداخت. اجرای یوسف فقط با اقبال رویا نونهالی مواجه شد که همراه کردن مردم و مشارکت مردم در ریتم یوسف را پسندید، اما سه داور دیگر به اجرای یوسف رای منفی دادند و او هم از رسیدن به فینال باز ماند.

در فینال قسمت نهم، اولین قسمت نوروزی عصرجدید، گروه نمایشی ربات‌ها با اجرای جنگ و صلحشان به مرحله‌ی بعدی عصرجدید راه پیدا کردند و آرمان صفرزاده نفیسه خاندوزی و شروین حاجی آقاپور نیز باید منتظر رای‌های مردمی بمانند.

نظر شما