شناسهٔ خبر: 31893146 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

خطبای جمعه لبنان:

اقدام ترامپ در خصوص جولان دلیلی بر شکست سرنگونی سوریه است

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه گفتند: رئیس جمهور آمریکا از طریق اقدام خود در حمایت از سیطره دشمن اسرائیلی بر جولان اشغالی سوریه تاکید کرد که سیاست آمریکا تنها در جهت خدمت به دشمن صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه گفتند: رئیس جمهور آمریکا از طریق اقدام خود در حمایت از سیطره دشمن اسرائیلی بر جولان اشغالی سوریه تاکید کرد که سیاست آمریکا تنها در جهت خدمت به دشمن صهیونیستی و تحقق پروژه های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی است و این اقدام در پی شسکت پروژه سرنگونی سوریه از طریق تروریسم بود.

 

سید فضل الله: فلسطینی ها در عملیات "سلفیت" توانستند ناتوانی دشمن را آشکار کنند

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه با اشاره به سفر های مسئولین کشور های دیگر از جمله وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: ما ضمن اینکه از تلاش دیگر کشور ها در حل بحران لبنان استقبال می کنیم، با ایجاد اختلاف و تفرقه میان طایفه ها، مذاهب و قشر های سیاسی لبنان به شدت مخالف هستیم و لبنان باید موضع واحدی در قبال حقوق ملی خود داشته باشد.

وی در بخش دیگر به رنج های ملت فلسطین و پایداری و مقاومت آن در برابر دشمن صهیونیستی اشاره کرد و گفت: فلسطینی ها در عملیات "سلفیت" توانستند ناتوانی دشمن را آشکار کرده و آنان را نسبت به آینده هراسان کنند.

سید فضل الله به محاصره ظالمانه غزه اشاره کرد و از اهالی غزه خواست در مطالبه خواسته های خود با حکمت رفتار کنند تا منجر به آشوب داخلی که به نفع دشمن اسرائیلی باشد، نشود.

 

شیخ خطیب: حضرت زینب (س) صدای حق علیه ظلم و فساد و الگوی عفت و جانفشانی است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه ولادت حضرت امیر المومنین (ع) را تبریک گفت و ما باید از عدالت، شجاعت و اطاعت آن حضرت از خداوند درس بگیریم.

وی با بیان اینکه این مناسبت با وفات حضرت زینب کبری (س) همزمان شد، گفت: حضرت زینب (س) بعد از اینکه در دامن حضرت فاطمه زهرا (س) تربیت یافت، خصوصیات و مناقب پدرش را در شجاعت، ورع و صبر مجسّم کرد و حضرت زینب (س) صدای حق علیه ظلم و فساد و الگوی عفت و جانفشانی است.

شیخ خطیب در بخش دیگر خطبه اظهارات و موضع گیری های طرفدارانه آمریکا از رژیم صهیونیستی را که آخرین آن الحاق منطقه جولان به رژیم اسرائیل است، محکوم کرد.

وی افزود: ما دخالت های آمریکا را در امور لبنان از طریق تحریک علیه مقاومت و فشار برای ترسیم خطوط مرزی دریایی در جهت خدمت به منافع رژیم اسرائیل می کنیم و سفر وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان را غیر دوستانه و در جهت تکمیل دیکته هی قبلی می دانیم.

شیخ خطیب حادثه واژگونی قایق در موصل را به دولت، ملت عراق و خانواده قربانیان تسلیت گفت.

 

شیخ دعموش: اولویّت آمریکا در خاورمیانه حمایت از اسرائیل و امنیت و منافع آن است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه لبنان به سفر وزیر خارجه آمریکا به لبنان اشاره کرد و گفت: اولویت آمریکا در خاورمیانه حمایت از اسرائیل و امنیت و منافع آن است، همچنان که ترامپ بر ضرورت به رسمیت شناختن سلطه اسرائیل بر جولان اشغالی و اینکه جولان بخشی از اسرائیل باشد، تاکید کرد.

وی افزود: لبنانی ها بعد از این دو اقدام آمریکا چه توقعی از آمریکا غیر از تحریک علیه مقاومت و اختلاف میان لبنانی ها دارند؟

شیخ دعموش ادامه داد: آمریکا کاملاً به اسرائیل گرایش دارد و شریک تمامی جنگ ها و تجاوز های آن علیه لبنان و ملت آن است، لذا لبنانی ها باید موضع واحدی در قبال ترسیم خطوط مرزی دریایی داشته باشند و به خواسته های آمریکا گوش فرا ندهند که در حقیقت همان خواسته اسرائیل است.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: آمریکا بعد از اینکه در منطقه شکست خورده به فتنه انگیزی و اختلاف افکنی داخلی برای جلوگیری از نفوذ محور مقاومت در منطقه و تحقق پیروزی های بیشتر روی آورده است.

 

شیخ حبلی: اقدام ترامپ در خصوص جولان دلیلی بر شکست سرنگونی سوریه است

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: رئیس جمهور آمریکا از طریق اقدام خود در حمایت از سیطره دشمن اسرائیلی بر جولان اشغالی سوریه تاکید کرد که سیاست آمریکا تنها در جهت خدمت به دشمن صهیونیستی و تحقق پروژه های شهرک سازی در کشور های عربی است و این اقدام در پی شسکت پروژه سرنگونی سوریه از طریق تروریسم بود.

شیخ حبلی نسبت به پیامد های سفر وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان که با لیست خواسته های رژیم اسرائیل آمده است، هشدار داد و گفت: هدف از این سفر تحریک علیه مقاومت به عنوان بخش جدا ناپذیر لبنان و سرقت ثروت نفتی و گازی لبنان به نفع رژیم اشغالگر است.

وی بر موضع رئیس جمهور و رئیس پارلمان لبنان در حمایت از حاکمیت ملی و مقاومت تاکید کرد.

نظر شما