شناسهٔ خبر: 31892966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

سران دموکرات کنگره: ترامپ در روند انتشار گزارش مولر دخالت نکند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اقلیت مجلس سنای این کشور به عنوان رهبران دموکرات‌ها در کنگره درباره تکمیل تحقیقات درباره پرونده تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه بیانیه مشترک صادر کردند.

صاحب‌خبر -

العالم - آمریکا

به دنبال ارائه گزارش نهایی بازپرس ویژه تحقیقات در خصوص ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا به دادستان کل این کشور، سران دموکرات کنگره به دولت «دونالد ترامپ» درباره دخالت در روند این گزارش هشدار دادند.

با تکمیل تحقیقات درباره ادعای تبانی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه و دخالت مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا، «رابرت مولر» بازپرس این پرونده گزارش نهایی خود را به دادستان کل آمریکا تحویل داد.

مولر گزارش نهایی خود را به دادستان کل آمریکا تحویل داده است. هنوز درباره علنی‌شدن متن این گزارش محرمانه تصمیمی گرفته نشده و دادستان باید تصمیم بگیرد چه بخشی از این گزارش را در اختیار عموم قرار دهد.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر اقلیت مجلس سنای این کشور به عنوان رهبران دموکرات‌ها در کنگره این کشور درباره تکمیل تحقیقات درباره پرونده جنجالی تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با روسیه واکنش نشان داده و بیانیه مشترک صادر کردند.

پلوسی و شومر در این بیانیه گفتند: «حالا که (رابرت) مولر بازپرس ویژه گزارشش را به دادستان کل تحویل داده است، ضروری است که آقای (ویلیام) بار )دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا) کل این گزارش را علنی کند و اسناد و یافته‌های اساسی آن را در اختیار کنگره قرار دهد.»

رهبران دموکرات کنگره با هشدار به دولت آمریکا تصریح کردند: «(ویلیام) بار دادستان کل (آمریکا) نباید به رئیس‌جمهور ترامپ، وکلایش یا کارکنانش هیچگونه "دسترسی خصوصی" به یافته‌ها یا مدارک (رابرت) مولر بازپرس ویژه قبل از انتشار علنی گزارش او بدهد و کاخ سفید نباید درباره اینکه چه بخش‌هایی از یافته‌ها و اسناد گزارش علنی بشود، اجازه دخالت داشته باشد».

این دو قانونگذار ارشد آمریکایی افزودند: «تمرکز تحقیق بازپرس ویژه بر روی سوالاتی بوده که به تمامیت و یکپارچگی دموکراسی ما مربوط می‌شوند: اینکه آیا قدرت‌های خارجی خرابکارانه در انتخابات ما دخالت کردند و اینکه آیا ابزارهای غیرقانونی برای جلوگیری کردن از این تحقیقات استفاده شدند. مردم آمریکا مستحق دانستن حقیقت هستند. کلمه کلیدی در اینجا، شفافیت است».

نظر شما