شناسهٔ خبر: 31892956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آخرین خبرها از سیل استان گلستان و مازندران

ایجاد سه منطقه اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان/اعزام دومین کاروان امدادی شهرداری تهران به مناطق سیل زده گلستان

خبرگزاری میزان- رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه مردم برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده مراجعه نکنند، گفت: تا کنون ۸ هزار نفر اسکان اضطراری شده‌اند، ۵۶ هزار نفر خدمات امدادی داشته‌اند و آب ۱۰ هزار منزل نیز تخلیه شده است.

صاحب‌خبر -

وزیر کشور: خطر سیل در منطقه کاملا رفع شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی اساس است
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۸:۰۰

عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: به همه اطمینان می‌دهم خطر سیل در منطقه کاملا رفع شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی اساس است.

وی افزود: حجم بارش‌ها در این چند روز بسیار زیاد بود، به حدی که حدود ۶۰ درصد بارش سالانه استان طی چند روز اتفاق افتاد این موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شد.

وزیر کشور گفت: اولین و مهمترین هدف ما کاهش خسارات جانی بود که همه اقدامات در این مسیر انجام شد و فقط ۲ نفر فوتی در شهرستان‌های مینودشت و کلاله داشتیم.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم، اولویت ما تخلیه آب است افزود: مشکل اصلی، رسوب گذاری است که در مسیر رودخانه‌ها اتفاق افتاده و در حال حاضر با لایروبی درحال بازگشایی مسیر هستیم تا آب با سرعت بیشتری تخلیه شود و پمپ‌هایی هم برای مکش و تخلیه آب فراهم شده که به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید از محل اسکان اضطراری مردم گفت: خوشبختانه مردم کمبودی ندارند، اما ناراحت هستند و حق دارند، زیرا در ایام عید و دید و بازدید‌ها این اتفاق ناگوار رخ داد و ما سعی داریم در اسرع وقت خسارات را جبران کنیم.

وی ضمن قدردانی از صبر و متانت مردم از آن‌ها خواست با همین همدلی و صبوری، مسئولان و دستگاه‌ها را در خدمات رسانی بهتر یاری دهند.

وزیر کشور در پاسخ به برخی انتقادات از کندی امداد رسانی نیز گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی، کار کمی کند انجام می‌شد، اما با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش امکانات انسانی و لجستیکی و امکان استفاده عملیاتی از هلی کوپتر، این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:۵میلیارد تومان توسط دولت برای آسیب دیدگان سیلاب اختصاص یافت
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۵:۴۴

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص ۵ میلیارد تومان از سوی دولت برای آسیب دیدگان سیلات خبر داد و گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی پیگیر رفع مشکلات مردم سیل زده هستند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ، اسماعیل نجار با اشاره به شدت خسارات ناشی از سیل در استان گلستان و مازندران گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی از همان لحظات اولیه وقوع سیل، برای امدادرسانی مردم حادثه دیده اقدام کردند و در حال حاضر اوضاع غیر از یکی دو منطقه در گلستان و مازندارن تثبیت شده است.

وی با اشاره به شدت سیلاب‌ها در استان گلستان به سرریز شدن سدگلستان اشاره کرد و گفت: بر اثر این سیلاب‌ها شهرستان آق قلا از صبح روز جمعه (دوم فروردین) با شرایط بحرانی روبرو شد به صورتی که دو سوم شهر را آب گرفت و میزان این آب گرفتگی حدود ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر بود.

وی حجم خسارات مالی در گلستان را بالا عنوان کرد و گفت: برای افرادی که منازل آن‌ها بر اثر سیل خسارت دید، اسکان موقت تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حضور همه دستگاه‌های اجرایی استان از لحظات اولیه این حادثه برای کمک رسانی، اظهار داشت: از صبح روز پنج شنبه (اول فروردین) تقریبا از کلیه مناطق سیل زده در استان گلستان از جمله آق قلا و گمیشان و بخش‌هایی از استان مازندران بازدید هوایی و زمینی داشتیم و در گفت: وگو با مردم به بررسی مشکلات آن‌ها پرداخته و پیگیر آن هستیم.

نجار با بیان اینکه تیم ارزیاب در حال بررسی خسارات هستند، گفت: زیرساخت ها، بخش کشاورزی و منازل مسکونی در استان گلستان آسیب‌های زیادی دیده اند و بر این اساس از دستگاه‌ها خواسته شده هرچه سریع‌تر ارزیابی خود را از میزان خسارات وارده اعلام کنند تا بتوانیم با تمهیدات لازم مشکلات مردم را کاهش دهیم.

انتهای پیام /

اعزام دومین کاروان امدادی شهرداری تهران به مناطق سیل زده گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۵:۲۴

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اعزام دومین کاروان امدادی شهرداری تهران به مناطق سیل زده گلستان خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان مجتبی یزدانی اظهار داشت : حسب دستور شهردار تهران، ساعت ۱۸ روز گذشته اولین کاروان امدادی شهرداری تهران به سمت مناطق سیل زده گلستان اعزام شد. چند ساعت پس از این اقدام، در ساعت ۲۳ همان‌روز دومین کاروان همراه با ماشین الات مجهز به منطقه مذکور گسیل شد.

وی افزود: دومین کاروان اعزامی شامل ٢دستگاه لودر، ۲ دستگاه بیل مکانیکی، ۴ دستگاه کمرشکن، ۱۰ دستگاه کامیون کمپرسی، ١١ دستگاه کف کش سبک و یک دستگاه جرثقیل است.

معاون شهردار تهران گفت: تلاش شهرداری تهران کمک به سیل زدگان و بازگشت مردم به زندگی عادی است بنابراین، در صورت نیاز تجهیزات بیشتر به مناطق سیل زده گلستان اعزام می شوند.

انتهای پیام /

روستای آق قلا محصور در آب
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۵:۲۲

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: در حال حاضر ۱۲ روستای این شهرستان در حاشیه گرگانرود و اطراف آن در آب محصور هستند.

له گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان امانگلدی ضمیر اظهار کرد: برای امدادرسانی به آنها نیاز به هلیکوپتر داریم که رئیس مدیریت بحران کشور دستور این کار را داد.

میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هم با اشاره به وقوع سیلاب در نیمه شمالی شهر آق‌قلا اظهارکرد: با وجود همه تلاش‌ها برای هدایت سیلاب به دشت، از ساعت ۱۲ دیشب به علت تکمیل ظرفیت گرگانرود در محدوده آق‌قلا، سیلاب از شمال وارد این شهر شد.

وی افزود: اکنون نیمه شمالی آق قلا و حدود ۱۰ روستای این شهرستان را ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر آب فرا گرفته و رفت آمد در این مناطق تنها با قایق امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه جلسه اضطراری مدیریت بحران به ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در فرمانداری آق‌قلا تشکیل شد، افزود: برق این مناطق قطع و از دیشب، جابجایی و اسکان موقت مردم درحال اجرا است.

 انتهای پیام /

آغاز بارش باران در مناطق سیل‌زده از روز دوشنبه
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۵:۱۰

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان احد وظیفه در مورد وضعیت جوی مناطق سیل‌زده با بیان اینکه در اسفندماه سال ۹۷، بارش‌های تجمیعی ماهانه در شهرهای گنبد،کلاله،بندرترکمن و.. رکورد زد،اظهارکرد: در شهر مینو دشت در ۲۸اسفندماه سال ۹۷، رکورد بارش جابجا شد بگونه‌ای که ۱۷۱.۵ میلی متر باران بارید. اطلاعات آماری از سال ۹۲ موجود است اما این میزان بارش از سال ۹۲تاکنون نیز کم سابقه است.

وی با بیان اینکه براساس پیش یابی نقشه های هواشناسی برای روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (5 تا 7 فروردین ماه) در مناطق سیل‌زده استان مازندران و گلستان بارش پیش بینی شده است، گفت: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی از اواخر روز دوشنبه بارش به صورت برف در ارتفاعات و باران در سایر نقاط این استان‌ها آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام /

وزیر کشور :خسارت‌ سیل‌زدگان گلستانی در کوتاه‌مدت جبران خواهد شد
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۵:۰۶

وزیر کشور با بیان اینکه تصمیمات لازم جهت امدادرسانی بهتر به سیل‌زدگان و تسریع در تعمیر منازل مسکونی اتخاذ خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ، عبدالرضا رحمانی فضلی در بدو ورود به گلستان در فرودگاه گرگان اظهار کرد: به جهت سیلابی که استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی را فراگرفت وارد گلستان شدیم.

وی ضمن تشکر از همه دستگاه‌های امدادرسان و صبر و همراهی مردم افزود: حجم بالای بارش‌ها و عدم کشش رودخانه‌ها باعث جاری شدن سیلاب شد و علی‌رغم هدایت آب‌ها به سمت دشت‌ها و زمین‌های کشاورزی باز هم آب گرفتگی به منازل مسکونی رسید و تخریب و مشکلاتی را برای مردم فراهم آورد.

فضلی بیان کرد: امروز به صورت هوایی و زمینی بازدیدهایی را از مناطق سیل‌زده خواهیم داشت و در جلسه مدیریت بحران تصمیمات لازم جهت امدادرسانی بهتر و تسریع در تعمیر منازل مسکونی اتخاذ خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

انتهای پیام /

ارائه تسهیلات به واحدهای خسارت دیده از سیل/ بازسازی سریع منازل
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۵:۰۵

 رئیس مجلس در بازدید از مناطق سیل زده با تأکید بر ارائه تسهیلات بلاعوض و کم بهره به واحدهای آسیب دیده از سیل، گفت: تلاش می کنیم این واحدها خیلی زود به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ، علی لاریجانی به همراه هئیت همراه پیش از ظهر شنبه، در بازدید از روستاهای سیل زده بخش گیلخواران شهرستان جویبار در مازندران، با اعلام اینکه بخش‌های خسارت دیده باید هرچه سریع‌تر موردحمایت قرار گیرند، اظهار داشت: با ارائه تسهیلات بلاعوض و کم بهره به بخش‌های آسیب دیده سعی خواهیم کرد این واحدها دوباره وارد چرخه فرآیند تولید شوند.

وی تأکید کرد: کار بازسازی مسکن روستاییان آسیب دیده نیز هرچه سریع‌تر آغاز می‌شود.

وی لایروبی رودخانه‌ها را درجلوگیری از سیلاب مهم خواند و افزود: متأسفانه در نقطه‌ای راه رودخانه بسته شده که در بارش‌های اخیر بخشی از روستاهای بخش گیلخواران جویبار دچار خسارت شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار برآورد خسارت‌ها در بخش‌های مختلف توسط استاندار و دیگر مسئولین استان شدند.

 انتهای پیام /

بازدید نمایندگان وزیر بهداشت از مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۵:۰۲

نمایندگان وزیر بهداشت با حضور در منطقه سیل‌زده آق‌قلا با مردم حادثه دیده ابراز همدردی و برای تسریع در رسیدگی امور درمانی از وضعیت آنها مطلع شدند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت و پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور به عنوان نمایندگان ویژه وزیر بهداشت، جهت مدیریت و پیشگیری از بحران، تداوم رسیدگی و ارتقای خدمات بهداشتی درمانی به مردم سیل زده استان های گلستان، خراسان شمالی، مازندران و سمنان منصوب شده و برای ارزیابی روند ارائه خدمات به استان های سیل زده اعزام شده بودند، صبح امروز با حضور در منطقه آق قلا از نزدیک با حادثه‌دیدگان ملاقات و از وضعیت آنها برای رسیدگی بیشتر به مشکلاتشان با خبر شدند.

 انتهای پیام /

حضور بالگرد برای کمک به روستا‌هایی که امکان دسترسی زمینی ندارند
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۵۹

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر در جلسه مدیریت بحران استان گلستان، تاکنون به بیش از شش هزار نفر از سیل‌زدگان این استان اسکان اضطراری داده شده و پنج بالگرد برای ارائه خدمات به روستا‌هایی که امکان دسترسی زمینی به آن‌ها نیست، در منطقه حضور دارند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان جلسه مدیریت بحران استان گلستان در شهرستان گمیشان با حضور پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، چراغعلی معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی درخصوص سیل در این استان برگزار شد.

پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۶۲۰۰ نفر از سیل‌زدگان دو استان گلستان و مازندران اسکان اضطراری یافته‌اند.

وی افزود: از زمان وقوع سیل در دو استان گلستان و مازندران تاکنون، همه نیرو‌های هلال احمر کشور اقدام به خدمات‌رسانی کرده‌اند و هم‌اکنون پنج فروند بالگرد در منطقه، خدمات را به روستا‌هایی که امکان دسترسی زمینی به آن‌ها نیست ارائه می‌کنند.

برای امدادرسانی به مردم گلستان نیاز به قایق داریم
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۵۳

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان از نطر لجستیک به قایق نیاز داریم.

مرتضی سلیمی ، با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی ها در استان گلستان اظهار کرد: روز گذشته و از ساعت ۷ صبح امروز به دلیل اینکه شرایط هوا مساعدتر شده است ۶ فروند بالگرد به طور مرتب با سرعت بیشتری در حال توزیع اقلام امدادی هستند.

وی بیان کرد: اکنون ۲۸۰ تیم در حال امدادرسانی در این استان هستند و تا این لحظه توسط بالگرد‌ها اقلام امدادی شامل آب معدنی، پتو، موکت، برنج، روغن و بسته‌های غذایی یک ماهه و نان توسط نیرو‌های عملیاتی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان از نظر لجستیک تقویت شده ایم و تنها کمبود لجستیکی فعلی برای امدادرسانی به این استان قایق است.

 انتهای پیام /

۱۰ هزار منزل مسکونی تا کنون تخلیه آب شده‌اند/ ایجاد سه منطقه اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در آخرین روند امدادرسانی به سیل‌زدگان استان گلستان و مازندران اظهار داشت: سیل در بعضی از شهر‌های استان گلستان و مازندران از جمله شهر آق‌قلا به ارتفاع دو متر می‌رسد و جمعیت هلال‌احمر همراه با سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی تلاش زیادی کردند و از ۲۶ اسفند ۹۷ تا امروز ۳ فروردین ۹۸، حدود ۸ هزار نفر اسکان اضطراری داشتیم، به ۵۶ هزار نفر خدمات امدادی رسانده‌ایم و ۱۰ هزار منزل را تخلیه آب کردیم.

وی گفت: ۵ فروند بالگرد امدادی نیز اقلام و تغذیه مورد نیاز را جابه‌جا می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور بیان داشت: از مردم شریف ایران درخواست می‌کنم برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده تشریف نیاورند و از شهروندان نیز درخواست می‌کنیم به هشدار‌های هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌ها توجه داشته باند تا ما بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه آب اقدام کنیم.

پیوندی با اشاره به اینکه سیل خسارت‌های زیادی را به شهر‌های استان مازندران و گلستان زده است گفت: امیدواریم بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم و شهروندان شهر آق‌قلا با ما همکاری لازم را داشته باشند و از خانه‌های خود خارج شوند و اجازه بدهند نیرو‌های امنیتی و انتظامی و همین طور نیرو‌های خدماتی کار خود را انجام بدهند.

وی گفت: سه منطقه اسکان اضطراری نیز همراه با چادر و دیگر اقلام امدادی و تغذیه‌ای تهیه کرده‌ایم و شهروندان می‌توانند در این مناطق اسکان داده شوند.

 انتهای پیام /

عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: به همه اطمینان می‌دهم خطر سیل در منطقه کاملا رفع شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی اساس است.

وی افزود: حجم بارش‌ها در این چند روز بسیار زیاد بود، به حدی که حدود ۶۰ درصد بارش سالانه استان طی چند روز اتفاق افتاد این موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شد.

وزیر کشور گفت: اولین و مهمترین هدف ما کاهش خسارات جانی بود که همه اقدامات در این مسیر انجام شد و فقط ۲ نفر فوتی در شهرستان‌های مینودشت و کلاله داشتیم.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم، اولویت ما تخلیه آب است افزود: مشکل اصلی، رسوب گذاری است که در مسیر رودخانه‌ها اتفاق افتاده و در حال حاضر با لایروبی درحال بازگشایی مسیر هستیم تا آب با سرعت بیشتری تخلیه شود و پمپ‌هایی هم برای مکش و تخلیه آب فراهم شده که به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید از محل اسکان اضطراری مردم گفت: خوشبختانه مردم کمبودی ندارند، اما ناراحت هستند و حق دارند، زیرا در ایام عید و دید و بازدید‌ها این اتفاق ناگوار رخ داد و ما سعی داریم در اسرع وقت خسارات را جبران کنیم.

وی ضمن قدردانی از صبر و متانت مردم از آن‌ها خواست با همین همدلی و صبوری، مسئولان و دستگاه‌ها را در خدمات رسانی بهتر یاری دهند.

وزیر کشور در پاسخ به برخی انتقادات از کندی امداد رسانی نیز گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی، کار کمی کند انجام می‌شد، اما با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش امکانات انسانی و لجستیکی و امکان استفاده عملیاتی از هلی کوپتر، این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص ۵ میلیارد تومان از سوی دولت برای آسیب دیدگان سیلات خبر داد و گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی پیگیر رفع مشکلات مردم سیل زده هستند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ، اسماعیل نجار با اشاره به شدت خسارات ناشی از سیل در استان گلستان و مازندران گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی از همان لحظات اولیه وقوع سیل، برای امدادرسانی مردم حادثه دیده اقدام کردند و در حال حاضر اوضاع غیر از یکی دو منطقه در گلستان و مازندارن تثبیت شده است.

وی با اشاره به شدت سیلاب‌ها در استان گلستان به سرریز شدن سدگلستان اشاره کرد و گفت: بر اثر این سیلاب‌ها شهرستان آق قلا از صبح روز جمعه (دوم فروردین) با شرایط بحرانی روبرو شد به صورتی که دو سوم شهر را آب گرفت و میزان این آب گرفتگی حدود ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر بود.

وی حجم خسارات مالی در گلستان را بالا عنوان کرد و گفت: برای افرادی که منازل آن‌ها بر اثر سیل خسارت دید، اسکان موقت تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به حضور همه دستگاه‌های اجرایی استان از لحظات اولیه این حادثه برای کمک رسانی، اظهار داشت: از صبح روز پنج شنبه (اول فروردین) تقریبا از کلیه مناطق سیل زده در استان گلستان از جمله آق قلا و گمیشان و بخش‌هایی از استان مازندران بازدید هوایی و زمینی داشتیم و در گفت: وگو با مردم به بررسی مشکلات آن‌ها پرداخته و پیگیر آن هستیم.

نجار با بیان اینکه تیم ارزیاب در حال بررسی خسارات هستند، گفت: زیرساخت ها، بخش کشاورزی و منازل مسکونی در استان گلستان آسیب‌های زیادی دیده اند و بر این اساس از دستگاه‌ها خواسته شده هرچه سریع‌تر ارزیابی خود را از میزان خسارات وارده اعلام کنند تا بتوانیم با تمهیدات لازم مشکلات مردم را کاهش دهیم.

انتهای پیام /

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اعزام دومین کاروان امدادی شهرداری تهران به مناطق سیل زده گلستان خبر داد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان مجتبی یزدانی اظهار داشت : حسب دستور شهردار تهران، ساعت ۱۸ روز گذشته اولین کاروان امدادی شهرداری تهران به سمت مناطق سیل زده گلستان اعزام شد. چند ساعت پس از این اقدام، در ساعت ۲۳ همان‌روز دومین کاروان همراه با ماشین الات مجهز به منطقه مذکور گسیل شد.

وی افزود: دومین کاروان اعزامی شامل ٢دستگاه لودر، ۲ دستگاه بیل مکانیکی، ۴ دستگاه کمرشکن، ۱۰ دستگاه کامیون کمپرسی، ١١ دستگاه کف کش سبک و یک دستگاه جرثقیل است.

معاون شهردار تهران گفت: تلاش شهرداری تهران کمک به سیل زدگان و بازگشت مردم به زندگی عادی است بنابراین، در صورت نیاز تجهیزات بیشتر به مناطق سیل زده گلستان اعزام می شوند.

انتهای پیام /

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: در حال حاضر ۱۲ روستای این شهرستان در حاشیه گرگانرود و اطراف آن در آب محصور هستند.

له گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان امانگلدی ضمیر اظهار کرد: برای امدادرسانی به آنها نیاز به هلیکوپتر داریم که رئیس مدیریت بحران کشور دستور این کار را داد.

میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هم با اشاره به وقوع سیلاب در نیمه شمالی شهر آق‌قلا اظهارکرد: با وجود همه تلاش‌ها برای هدایت سیلاب به دشت، از ساعت ۱۲ دیشب به علت تکمیل ظرفیت گرگانرود در محدوده آق‌قلا، سیلاب از شمال وارد این شهر شد.

وی افزود: اکنون نیمه شمالی آق قلا و حدود ۱۰ روستای این شهرستان را ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر آب فرا گرفته و رفت آمد در این مناطق تنها با قایق امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه جلسه اضطراری مدیریت بحران به ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در فرمانداری آق‌قلا تشکیل شد، افزود: برق این مناطق قطع و از دیشب، جابجایی و اسکان موقت مردم درحال اجرا است.

 انتهای پیام /

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان احد وظیفه در مورد وضعیت جوی مناطق سیل‌زده با بیان اینکه در اسفندماه سال ۹۷، بارش‌های تجمیعی ماهانه در شهرهای گنبد،کلاله،بندرترکمن و.. رکورد زد،اظهارکرد: در شهر مینو دشت در ۲۸اسفندماه سال ۹۷، رکورد بارش جابجا شد بگونه‌ای که ۱۷۱.۵ میلی متر باران بارید. اطلاعات آماری از سال ۹۲ موجود است اما این میزان بارش از سال ۹۲تاکنون نیز کم سابقه است.

وی با بیان اینکه براساس پیش یابی نقشه های هواشناسی برای روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (5 تا 7 فروردین ماه) در مناطق سیل‌زده استان مازندران و گلستان بارش پیش بینی شده است، گفت: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی از اواخر روز دوشنبه بارش به صورت برف در ارتفاعات و باران در سایر نقاط این استان‌ها آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام /

وزیر کشور با بیان اینکه تصمیمات لازم جهت امدادرسانی بهتر به سیل‌زدگان و تسریع در تعمیر منازل مسکونی اتخاذ خواهد شد، گفت: تلاش می‌کنیم در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ، عبدالرضا رحمانی فضلی در بدو ورود به گلستان در فرودگاه گرگان اظهار کرد: به جهت سیلابی که استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی را فراگرفت وارد گلستان شدیم.

وی ضمن تشکر از همه دستگاه‌های امدادرسان و صبر و همراهی مردم افزود: حجم بالای بارش‌ها و عدم کشش رودخانه‌ها باعث جاری شدن سیلاب شد و علی‌رغم هدایت آب‌ها به سمت دشت‌ها و زمین‌های کشاورزی باز هم آب گرفتگی به منازل مسکونی رسید و تخریب و مشکلاتی را برای مردم فراهم آورد.

فضلی بیان کرد: امروز به صورت هوایی و زمینی بازدیدهایی را از مناطق سیل‌زده خواهیم داشت و در جلسه مدیریت بحران تصمیمات لازم جهت امدادرسانی بهتر و تسریع در تعمیر منازل مسکونی اتخاذ خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همراهی مردم از نگرانی آنها بکاهیم و در کوتاه مدت خسارات وارده را جبران کنیم.

انتهای پیام /

 رئیس مجلس در بازدید از مناطق سیل زده با تأکید بر ارائه تسهیلات بلاعوض و کم بهره به واحدهای آسیب دیده از سیل، گفت: تلاش می کنیم این واحدها خیلی زود به چرخه تولید بازگردند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ، علی لاریجانی به همراه هئیت همراه پیش از ظهر شنبه، در بازدید از روستاهای سیل زده بخش گیلخواران شهرستان جویبار در مازندران، با اعلام اینکه بخش‌های خسارت دیده باید هرچه سریع‌تر موردحمایت قرار گیرند، اظهار داشت: با ارائه تسهیلات بلاعوض و کم بهره به بخش‌های آسیب دیده سعی خواهیم کرد این واحدها دوباره وارد چرخه فرآیند تولید شوند.

وی تأکید کرد: کار بازسازی مسکن روستاییان آسیب دیده نیز هرچه سریع‌تر آغاز می‌شود.

وی لایروبی رودخانه‌ها را درجلوگیری از سیلاب مهم خواند و افزود: متأسفانه در نقطه‌ای راه رودخانه بسته شده که در بارش‌های اخیر بخشی از روستاهای بخش گیلخواران جویبار دچار خسارت شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار برآورد خسارت‌ها در بخش‌های مختلف توسط استاندار و دیگر مسئولین استان شدند.

 انتهای پیام /

نمایندگان وزیر بهداشت با حضور در منطقه سیل‌زده آق‌قلا با مردم حادثه دیده ابراز همدردی و برای تسریع در رسیدگی امور درمانی از وضعیت آنها مطلع شدند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت و پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور به عنوان نمایندگان ویژه وزیر بهداشت، جهت مدیریت و پیشگیری از بحران، تداوم رسیدگی و ارتقای خدمات بهداشتی درمانی به مردم سیل زده استان های گلستان، خراسان شمالی، مازندران و سمنان منصوب شده و برای ارزیابی روند ارائه خدمات به استان های سیل زده اعزام شده بودند، صبح امروز با حضور در منطقه آق قلا از نزدیک با حادثه‌دیدگان ملاقات و از وضعیت آنها برای رسیدگی بیشتر به مشکلاتشان با خبر شدند.

 انتهای پیام /

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر در جلسه مدیریت بحران استان گلستان، تاکنون به بیش از شش هزار نفر از سیل‌زدگان این استان اسکان اضطراری داده شده و پنج بالگرد برای ارائه خدمات به روستا‌هایی که امکان دسترسی زمینی به آن‌ها نیست، در منطقه حضور دارند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان جلسه مدیریت بحران استان گلستان در شهرستان گمیشان با حضور پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، چراغعلی معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی درخصوص سیل در این استان برگزار شد.

پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۶۲۰۰ نفر از سیل‌زدگان دو استان گلستان و مازندران اسکان اضطراری یافته‌اند.

وی افزود: از زمان وقوع سیل در دو استان گلستان و مازندران تاکنون، همه نیرو‌های هلال احمر کشور اقدام به خدمات‌رسانی کرده‌اند و هم‌اکنون پنج فروند بالگرد در منطقه، خدمات را به روستا‌هایی که امکان دسترسی زمینی به آن‌ها نیست ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان از نطر لجستیک به قایق نیاز داریم.

مرتضی سلیمی ، با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی ها در استان گلستان اظهار کرد: روز گذشته و از ساعت ۷ صبح امروز به دلیل اینکه شرایط هوا مساعدتر شده است ۶ فروند بالگرد به طور مرتب با سرعت بیشتری در حال توزیع اقلام امدادی هستند.

وی بیان کرد: اکنون ۲۸۰ تیم در حال امدادرسانی در این استان هستند و تا این لحظه توسط بالگرد‌ها اقلام امدادی شامل آب معدنی، پتو، موکت، برنج، روغن و بسته‌های غذایی یک ماهه و نان توسط نیرو‌های عملیاتی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان از نظر لجستیک تقویت شده ایم و تنها کمبود لجستیکی فعلی برای امدادرسانی به این استان قایق است.

 انتهای پیام /

نظر شما