شناسهٔ خبر: 31892861 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خوشنویس قبور ائمه (ع)، شعار سال جدید را نوشت

نام نوشت «رونق تولید» که شعار سال ۹۸ است، به قلم استاد داود نیکنام به نگارش در آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همانند سال های گذشته، پس از سخنرانی و تبریک نوروز باستانی مقام معظم رهبری به مردم شریف ایران و اعلام شعار سال جدید که «رونق تولید»  نامگذاری شده است، لوگو این عنوان با خط استاد داود نیکنام از خوشنویسان نام آشنای کشور نگارش و در شبکه های مختلف تلویزیونی و اقصی نقاط کشور منتشر شد.

وی پیشتر در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به اینکه چطور شد از بین تعداد بیشماری خوشنویس که در کشور وجود دارد، نگارش شعار سال را به شما سپردند، گفت: چند سال پیش هدیه رهبر معظم انقلاب برای یکی از دوستان شاعرشان در مشهد را من نوشتم، وقتی دوستان بیت رهبری برای سفارش این تابلو به دفتر من آمدند، پیشنهاد دادم که شعارهای سال را به جای تایپ با فونت کامپیوتری با خط اصیل ایرانی بنویسیم و آنها هم موافقت کردند.

نیکنام افزود: از آن زمان تاکنون مدت چهار سال است که شعارهای سال برای تلویزیون را می نویسم و وقتی پس از سال تحویل، خطم را در تلویزیون و یا بیلبوردهای شهری در تهران و... می بینم احساس بسیار خوبی به من دست می دهد. در واقع این وظیفه هنرمند است هرچیزی که دیگران معمولی می بینند، زیباتر ببیند و مطالبی که از خداوند دریافت می کند، به نحو احسن در جامعه ارائه کند.

گفتنی است؛ کتیبه ضریح امام حسین (ع)، سنگ قبور ائمه در سامرا، کتیبه ضریح حضرت رقیه (س)، شعار اربعین و کتیبه های مساجد و حسینیه های بسیاری در داخل و خارج از کشور به قلم استاد داود نیکنام نگارش شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما