شناسهٔ خبر: 31892290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسافران و شهروندان زنجانی در دریافت خدمات درمانی مشکل ندارند

زنجان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: طبق تمهیدات انجام گرفته شهروندان و مسافران نوروزی برای دسترسی به خدمات درمانی مورد نیاز مشکلی ندارند و در این راستا بخش خصوصی نیز وارد عمل شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر پرویز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آغاز سفرهای نوروزی طبق پیش بینی ها مراکز بیمارستانی این استان نسبت به پذیرش بیماران بستری و سرپایی اقدام کرده اند و مشکلی خاص گزارش نشده است.
وی اظهار داشت: برای رفاه حال شهروندان علاوه بر فعالیت بخش هایی نظیر تصویربرداری، آزمایشگاه ها و اتاق های عمل بیمارستان ها، تعدادی از رشته های خاص و مورد نیاز مراجعه کنندگان در درمانگاه ها نظیر اطفال، داخلی، جراحی و زنان و زایمان نیز بصورت چند ساعته خدمات ارائه می کنند.
این مسئول ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی 115 و حوزه بهداشت محیط استان نیز فعالیت و نظارت های جدی بر امداد رسانی و وظایف محوله شده دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته بارزسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز نظارت های جدی بر چگونگی ارائه خدمات مراکز بیمارستانی داشته و در صورت بروز موارد ، مورد رسیدگی قرار می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی نیز داروخانه های معین، درمانگاههای شبانه روزی و مراکز تخصصی دندانپزشکی نیز آماده خدمات دهی هستند.
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته از آغاز تعطیلات نوروزی تا پنجم فروردین خدمات تصویر برداری و آزمایشگاهی توسط مراکز دولتی دانشگاه انجام می شود و پس از این مدت این کار طبق جدول زمان بندی شده با همکاری بخش خصوصی انجام می گیرد.
قزلباش افزود: این واحد دانشگاهی سامانه های مختلفی را برای دریافت شکایات مردمی در نظر گرفته شده و بر این مبنا تلفن 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 24 ساعته یکی از راههای برقراری تماس است.
وی اضافه کرد: در تمامی بیمارستانهای استان نیز سوپروایزر بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شکایات مردمی در ایام تعطیلات نوروزی است و علاوه بر ان تمامی مراکز بهداشت استان و ستاد هدایت درمان نیز این کار را انجام می دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: با سازوکارهای فراهم شده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بصورت مستقیم به موارد و شکایات ارجاعی پاسخ های لازم را ارائه می کند.
به گزارش ایرنا، مجموع تخت های بیمارستانی استان اعم از (تامین اجتماعی، دانشگاهی، بخش خصوصی و ارتش) یکهزار و 700 تخت است که از این تعداد یکهزار و 400 تخت به مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اختصاص دارد.
9646/8068

نظر شما