شناسهٔ خبر: 31891982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تحلیل روز؛

«جولان» با زور پس گرفته می شود

"مردکِ ابله ... دست نشاندۀ صهیونیست هاست" اولین واکنش پدر بزرگ نود ساله ام به اظهارات ترامپ درباره به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه بود.

صاحب‌خبر -

العالم - تحلیل روز

دیگر هیچ شکی باقی نمانده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صهیونیستی است و لابی صهیونیست ها وی را به قدرت رسانده است.

ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا بود که در دوره ریاست جمهوری اش در حالی که کلاه سیاه یهودی بر سر داشت از دیوار البراق ( المبکی به روایت یهودیان ) دیدن کرد ( اوباما، بوش پسر و حتی کلینتون و دیگران، پیش از دوره ریاست جمهوری یا پس از آن از این دیوار دیدن کردند.)

ایوانکا دختر ترامپ پیش از ازدواج با جارید کوشنر میلیارد یهودی و افراطی، نیز یهودی بودن خود را اعلام کرد و هم اکنون وی و همسرش به عنوان مشاور در کاخ سفید فعالیت می کنند و بر کسی پوشیده نیست کوشنر پدرخوانده معامله قرن به شمار می رود.(آنگونه که ترامپ توصیف کرده )

وی یکی از دوستان نزدیک محمد بن سلمان ولی عهد سعودی است که مسئولیت تسهیل اجرای این معامله را بر عهده دارد و اولین اقدام برای اجرایی شدنش نیز به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خانه امریکا بدانجا بود.

بنابراین اکنون بازی آمریکا رو شده و به قول پدربزرگم ترامپ دست نشانده صهیونیست هاست.

اقدام ترامپ در اعلام پیروزی در برابر داعش پس از عملیات الباغوز در دیرالزور بدون هرگونه سخن درباره خروج نیروهای اشغالگرش از سوریه؛ خواسته اسرائیل است.

سفرهای مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا برای فشار به ایران نیز خواسته اسرائیل است .

پامپئو آخرین نفری بود که به زیارت دیوار البراق رفت، پیش از او مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا آنجا رفته بود.

اظهارات ترامپ مبنی بر فرارسیدن زمان اعلام به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان اشغالی نیز خواست اسرائیل است و بدون شک هدیه ترامپ دست نشانده به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات کنیست است.

گفتنی است اظهارات ترامپ برای به رسمیت شناختن حاکمیت ادعایی اسرائیل بر جولان با واکنش های منفی محافل بینالمللی از جمله اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا مواجه شد.

اما چه فایده؟ زیرا رژیم صهیونیستی در انظار عمومی دست به انواع پاکسازی نژادی در جولان زد بدون اینکه کسی سخنی بگوید مثلا مقامات صهیونیستی از سال 1967 از 139 هزار سوری 130 هزار نفر را از جولان اواره و از 139 روستا 134 روستا را نابود و 34 شهرک بر ویرانه این روستاها بنا کردند.

مقامات اشغالگر سرمایه گذاری های بزرگی در جولان کرده و آب و منابع و محصولات آن اعم از سیب و انگور منطقه را می دزدند و از سال 2016 به دنبال نفت هستند تاکنون نیز هیچ یک از روسای احزاب در انتخابات حاضر نشده اند از بلند یهای جولان کوتاه بیایند.

همه می دانیم محکوم کردن ها و فراخوان ها هرگز نخواهد توانست جولان را به سوری ها بازگرداند به ویژه در دنیای دیوانه ای که شخصی مانند ترامپ بر آمریکا حکومت می کند دنیایی که خبرنگاری در کنسولگری کشورش با اره تکه تکه می شود و قاتل وی در کشورش به نام اصلاحات مراسم برگزار می کند و از وی قدردانی می شود .

جمال عبدالناصر پس از شکست سال 1967 و پس از آن نیز حافظ اسد گفته بودند چیزی که با زور گرفته شده باید با زور پس گرفته شود.

مصر سال 1973 پیروز شد اما سوریه را ناکام گذارد زیرا انور سادات رئیس جمهوری وقت مصر، صلح یک جانبه ای با اسرائیل بست که موجب منتفی شدن بازپس گرفتن جولان شد. اما تجربه مقاومت لبنان در سال 2000 موفقیت آمیز بود و سال 2006 بینی صهیونیست ها را به خاک مالید.

بنابراین زمان آن فرا رسیده که سوریه که از سال 2011 در برابر توطئه بزرگ ایستادگی کرده جولان را پس بگیرد هرکه می خواهد بخواهد و هرکه نمی خواهد نخواهد .

جولان به صاحبانش بازگردانده می شود و ترامپ و امثال وی به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

نظر شما