شناسهٔ خبر: 31891826 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

خبری خوش برای کاربران اندرویدی فایرفاکس / امکان اشتراک گذاری فایل ها بدون نیاز به ورود به سیستم تا 1 گیگابایت

فایرفاکس سرویس ارسال و اشتراک گذاری فایل ها را به اندروید آورده است. این سرویس به کاربران اجازه می دهد که فایل های 1 گیگابایتی را بدون نیاز به ورود به سیستم، به اشتراک بگذارند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فایرفاکس سرویس ارسال و اشتراک گذاری فایل ها را به اندروید آورده است. این سرویس به کاربران اجازه می دهد که فایل های 1 گیگابایتی را بدون نیاز به ورود به سیستم، به اشتراک بگذارند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، افزون بر این که، موزیلا فایرفاکس به کاربران اجازه می دهد  فایل های تا 1 گیگابایتی را بدون نیاز به سیستم به اشتراک بگذارند، اجازه می دهد که فایل های رمزگذاری شده به طور خودکار حذف شوند و پس از رد شدن نیز ردیابی نمی شوند.

یک نکته دیگر در سرویس جدید موزیلا این است که اگر وارد سیستم شوید می توانید فایل هایی تا حجم 2.5 گیگابایت را به اشتراک بگذارید.بر این اساس افرادی که گوشی های اندرویدی دارند می توانند از خدمات  فایرفاکس استفاده کنند که به آنان اجازه می دهد، فایل های تا 1 گیگابایت را تنها از طریق یک آدرس وب سایت ساده ارسال کنند.

برنامه  اندروید فایرفاکس، همانند نسخه مبتنی بر مرورگر این سرویس است که به طور رسمی در ماه مارس بعد از چند ماه آزمون اولیه به اشتراک گذاشته می شود. این قابلیت به شما اجازه می دهد که فایل هایی که توسط رمزگذاری محافظت می شوند به اشتراک بگذارید و نیازی به ورود به سیستم ندارند. البته فایرفاکس تاکید کرده که حد مجاز برای اشتراک فایل ها را تا 2.5 گیگابایت پس از ورود به سیستم افزایش داده است.

خدمات دیگر مانند Dropbox، Box، Google Drive، Microsoft OneDrive و WeTransfer، نیز با همین تکنیک وجود دارند اما به نظر می رسد موزیلا فایرفاکس بسیار قوی تر از این سرویس ها عمل می کند. هنوز مشخص نیست که آیا یک نسخه برای آیفون و سایر دستگاه های مبتنی بر iOS در دسترس خواهد بود یا خیر.

موزیلا در بیانیه ای گفت: "ما  ارسال فایل ها برای اندروید بتا را بررسی و تعیین خواهیم کرد که آیا نیاز به راه اندازی سرویس iOS وجود دارد یا خیر.

با استفاده از سرویس ارسال فایرفاکس، شما می توانید رمز عبور اختیاری اضافه، تعریف کنید که با کمک این قابلیت می توان یک فایل را چند بار دانلود کرد و تاریخ انقضا نیز برای آن تعریف کرد. بنابراین هیچ راهی برای نگه داشتن فایلها به صورت نامحدود وجود ندارد.

این سرویس بخشی از تلاش موزیلا برای گسترش محبوبیت مرورگر وب فایرفاکس است. فایرفاکس در مقایسه با گوگل کروم محبوبیت زیادی نداشته و در گوشی های اندروید و اپل نیز نادر است.

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما