شناسهٔ خبر: 31891686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تحریم ۱۴ فرد و ۱۷ نهاد ایرانی دیگر از سوی آمریکا

آمریکا در ادعایی جدید اعلام کرده که ۱۴ فرد و ۱۷ نهاد دیگر ایرانی را تحریم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، آمریکا دور جدید تحریم های خود علیه ایران را اعلام کرد.

 

طبق ترجمه ایسنا از پولیتیکو، مقامات آمریکایی روز جمعه ایران را به آن‌چه دسیسه‌چینی برای فعالیت دوباره در زمینه برنامه تسلیحات هسته‌ای برخلاف موافقت ایران در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ مبنی بر عدم دستیابی به چنین تسلیحاتی خواندند، متهم کردند.

 

پولیتیکو در ادامه می‌نویسد که مقامات ارشد دولتی آمریکا روز جمعه گفتند که این اتهامات در حالی مطرح شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت امور خارجه علیه ۱۴ فرد و ۱۷ نهاد مربوط به وزارت دفاع ایران که ادعا می‌شود مسئول توسعه تسلیحات هسته‌ای هستند، گروه جدیدی از تحریم‌ها را اعلام کرد.

 

این نشریه همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند سازمان تحقیقات و نوآوری دفاعی ایران که تحت عنوان اس‌پی‌ان‌دی نیز شناخته می‌شود دارای متخصصان فنی و ارتباطاتی مهم به تلاش‌های هسته‌ای قبلی ایران است.

 

پولیتیکو همچنین درباره این ادعای بی اساس مقامات آمریکایی که عاری از هرگونه بیان قطعی و شفافی است نوشت: آن‌ها افزودند که این مؤسسه واقع در تهران ممکن است در حال حاضر در حال فعالیت در زمینه توسعه تسلیحات هسته‌ای نباشد، اما آن ارتباطات به برنامه‌های هسته‌ای قبلی ایران، تهدید این کشور را از جهت توسعه سلاح‌های کشتار جمعی افزایش می‌دهد.

 

این نشریه آمریکایی به نقل از بیانیه روز جمعه استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشت: "هر کسی که به طور کلی تعامل با صنعت دفاعی ایران و به ویژه اس‌پی‌ان‌دی را در نظر داشته باشد، خطر انزوای حرفه‌ای، شخصی و مالی را پذیرا می‌شود".

 

به گزارش شبستان، این خبر در حالی منتشر می شود که وزیر خارجه آمریکا که به اسرائیل سفر کرده روز گذشته اعلام کرده که فشارها علیه ایران ادامه دارد.

 

از سویی دیگر هفته گذشته نیز فرانسه در تبعیت از آمریکا و آلمان پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به این کشور را تحریم و لغو کرد.

 

یادآور می شود، آمریکا در آبان 97 یا نوامبر 2018 سنگین ترین تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد که در آن بیش از ۶۰ هواپیمای ایران ایر با مشخصات جزیی از جمله شماره سریال و نام ده‌ها بانک از جمله بانک‌های ملی، سپه، تجارت، ملت و کشاورزی در آن تحریم ها وجود داشت.

 

پس از آن نیز آمریکا چند نهاد ایرانی و فرد ایرانی را در مراحل مختلف تحریم کرده که از آن جمله می توان به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان و تعدادی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد./

 

 

نظر شما